محکومان بازار سرمایه مشخص شدند + لیست اسامی

صبح امروز سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ نامه‌ای در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که در آن نام ۸ نفر از افراد صاحب نام بازار سرمایه به چشم می‌خورد و در این نامه ذکر شده است که از این افراد به صورت دائمی در بازار سرمایه سلب مسئولیت شده است! این نامه صحت دارد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از نبض بورس؛  صبح امروز سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ نامه‌ای در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که در آن نام ۸ نفر از افراد صاحب نام بازار سرمایه به چشم می‌خورد.  

این افراد عبارتند از:

سید مهدی سدیدی
محمدرضا محسنی
محمودرضا خواجه‌نصیری
محمدرضا صادقی مقدم
محمدابراهیم محمد پورزرندی
علی‌اکبر امین تفرشی
علی صحرائی
امیرتقی خان تجریشی

در این نامه ذکر شده است که از این افراد به صورت دائمی در بازار سرمایه سلب مسئولیت شده است!

در ابتدای این نامه ذکر شده است عطف به ابلاغ آرا قطعی اعضا وقت هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران به استحضار می رساند با عنایت به رای صادره مبنی بر سلب صلاحیت دائم نامبردگان ذیل، از تصدی سمت مدیریت در بورس ها و تشکل های خودانتظام مقتضی است دستور فرمایید اقدامات لازم در این رابطه معمول گردد.

طبق پیگیری های خبرنگار، صحت نامه مذکور تایید شد و این افراد به صورت مادام العمر از هرگونه مسئولیت در بازار سرمایه سلب شدند و این موضوع به ماجرای ماینرها در مهرماه سال گذشته بر می گردد. در آن برهه از زمان علی صحرایی که مدیرعامل وقت شرکت بورس بود از کار برکنار شد.

گفتنی است سخنگوی قوه قضاییه هم  امروز پیرامون آخرین اقدامات پرونده بازار بورس سرمایه گفت: اعضای هیات مدیره و مدیرعامل بورس تهران در پرونده خرید، نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج رمز ارز تحت تعقیب قرار گرفتند و این پرونده در دادسرا در جریان رسیدگی است. پرونده ای دیگر توسط سازمان بازرسی کل کشور در ارتباط با ۴ نفر از اعضای هیات مدیره سازمان بورس که همزمان معاون آن سازمان بودند و رئیس وقت سازمان بورس و یکی از مسوولان وزارت اقتصاد تحت عنوان ظاهری گمراه کننده از روند معاملات با عنوان اوراق بهادار و ایجاد قیمتهای کاذب و اغوای اشخاص و انجام معامله در پایان سال گذشته در دادسرای تهران تشکیل شده و مطرح رسیدگی است. هنوز به کیفرخواست منتهی نشده است.

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 27605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha