ایلان ماسک بالاخره توییتر را خرید

هیئت مدیره رسانه اجتماعی توییتر پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری این کارآفرین را پس از مقاومت اولیه پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از راشاتودی، سرانجام ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان، موفق شد شرکت شبکه اجتماعی توییتر را خریداری کند. هیئت مدیره این پلت فرم پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری ماسک برای خصوصی کردن شرکت را پذیرفت. ماسک در بیانیه ای با اعلام این خرید گفت: آزادی بیان بستر دموکراسی کارآمد است و توییتر عرصه دیجیتالی است که در آن موضوعات حیاتی برای آینده بشریت مورد بحث قرار می‌گیرد. من می‌خواهم توییتر را با ویژگی‌های جدید ارتقا دهم و با ‌باز کردن الگوریتم‌ها برای افزایش اعتماد، حذف ربات‌های هرز و احراز هویت همه انسان‌ها، آن را بهتر از همیشه کنم.

این میلیاردر پیشنهاد خرید توییتر را در اوایل این ماه با قیمت ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم و در زمان کوتاهی پس از خرید ۹.۲ درصد از سهام این شرکت در ۴ آوریل مطرح کرد. هر سهم  توییتر در آن زمان با قیمت زیر ۴۰ دلار معامله می‌شد. در ابتدا، هیئت مدیره توییتر تمایلی به پذیرش این پیشنهاد نداشت و حتی ی طرح حقوق سهامداران به نام قرص سمی را برای محافظت از این شرکت در برابر تصاحب خصمانه ماسک، تصویب کرد. اما در اوایل این هفته، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه مدیران توییتر شروع به بحث در مورد این قرارداد کرده‌اند.

از زمانی که ماسک برنامه خرید خود را اعلام کرد، سهام توییتر بیش از ۳۵ درصد افزایش یافته و سهام ها در معاملات اولیه روز دوشنبه بالای ۵۲ دلار به ازای هر سهم معامله شدند. ماسک اوایل روز دوشنبه در توییتی نوشت: امیدوارم بدترین منتقدان من هم در توییتر باقی بمانند، زیرا آزادی بیان به این معناست. ماسک در توییتر با بیش از ۸۱.۵ میلیون دنبال کننده دارد و با توییت هایش مشهور است. در واقع، اقدام او برای خرید توییتر مدت کوتاهی پس از آن صورت گرفت که رگولاتورهای ایالات متحده اعلام کردند که این اختیار را دارند تا مدیرعامل تسلا را درباره توییت‌هایش احضار کنند و از یک قاضی فدرال خواستند که اجازه ندهد او بدون نظارت توییت کند. این امر ماسک را بر آن داشت تا توییت کند که در فکر جدی برای ساختن پلتفرم رسانه اجتماعی خویش است. او ۲۰ روز بعد پیشنهاد خود را به توییتر ارائه کرد.

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 27592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha