نیسان و تویوتا به فضای متاورس ملحق شدند

نیسان (Nissan) و تویوتا (Toyota)، دو خودروساز بزرگ ژاپن، باهدف ارائه‌ی تجربیات کاربری جدید به‌کاربران و توسعه‌ی دفاتر خدمات مشتری مجازی به فضای متاورس ملحق شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، طبق آنچه در روزنامه‌ی ژاپنی Nikkei Asia نوشته شده است، نیسان و تویوتا قصد دارند تا فضای متاورس را بانمایش خودروهای خود به‌صورت واقعیت مجازی (VR) متحول سازند. این امر ازطریق همکاری با استارت‌آپ بازی‌سازی VRChat محقق خواهد شد.

رویکرد نیسان و تویوتا به متاورس

درحالی که نیسان تمرکز خود را بر توسعه‌ی اتاق‌های واقعیت مجازی برای مشتریان خود قرار داده است، تویوتا می‌خواهد محیط‌های دورکاری و دفاتر اداری در دنیای متاورس ایجاد کرده تا کارمندانش با آواتارهای خود درمورد پیشبرد فنی پروژه‌ها گفتگو نمایند.

به‌بیان دیگر تویوتا برخی از شعب کاری خود را به‌فضای مجازی منتقل خواهد کرد. به‌گفته‌ی یکی از نمایندگان این شرکت، همه‌گیری بیماری کرونا یکی از دلایل اصلی پیدایش این محیط‌های کاری بوده است.

این دو شرکت تاکنون به‌طور رسمی پلتفرم متاورس انتخابی خود را برای ارائه‌ی خدمات مذکور اعلام نکرده‌اند، درنتیجه تنها زمان مشخص می‌کند که آیا یک متاورس متمرکز مانند متا (Meta) یا یکی از انواع غیرمتمرکز آن ازقبیل دیسنترالند (Decentraland) برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برندهای خودروسازی در دنیای دیجیتال حضور می‌یابند

نیسان و تویوتا نخستین شرکت‌هایی نیستند که از فضای متاورس استقبال کرده‌اند. سایر برندها مانند فولکس‌واگن و مرسدس بنز نیز در اوایل ماه آوریل (اواسط فروردین 1401) کمپین‌هایی برای ارتقاء حضورشان در متاورس برگزار نمودند و جوایز مانند پلی‌استیشن 5 و دوره‌های آموزش حرفه‌ای رانندگی در آکادمی فولکس‌واگن را برای شرکت‌کنندگان درنظر گرفتند.

به‌علاوه، همان‌طور که خواندیم فراری، خودروساز لوکس ایتالیایی، نیز هم‌اکنون باهمکاری شرکت بلاک‌چین Velas Network مشغول توسعه‌ی توکن‌ غیرقابل تعویض (NFT) بوده و هنوز به‌طور رسمی در متاورس حضور ندارند. می‌توان پیش‌بینی کرد که سازندگان بزرگ خودرو به‌تدریج از فناوری‌های مرتبط با رمز ارزها استقبال کنند.

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 27590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha