نتایج و جدول کامل ورزشکاران ایرانی در مسابقات المپیک ناشنوایان ۲۰۲۲ برزیل + فیلم و عکس

اخبار ، نتایج ، جدول رقابتها ، برنامه مسابقات همه رشته ها ، عکس فیلم های مربوط به حضور نمایندگان کشورمان در مسابقات المپیک ناشنوایان برزیل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، بیست‌وچهارمین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ ناشنوایان ۱۱ اردیبهشت‌ماه در کاسیاس دو سول برزیل آغاز می‌شود و کاروان ایران در رشته‌های تیراندازی، جودو، تکواندو، کاراته، کشتی آزاد و فرنگی، دوومیدانی، فوتبال و والیبال ساحلی در این بازی‌ها حضور خواهد داشت.

فوتبال 
رقابت‌های فوتبال المپیک ناشنوایان با حضور ۲۰ تیم از ۱۰ اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تیم فوتبال ناشنوایان ایران با تیم‌های ایتالیا، هلند، کامرون و برزیل (میزبان) هم‌گروه است


نتایج : 
۱۰ اردیبهشت 
ایران ۲ - ایتالیا صفر

۱۲ اردیبهشت 
ایران 4 - هلند  صفر

۱۶ اردیبهشت 
ایران یک - برزیل صفر

۱۸ اردیبهشت 
ایران 6 - کامرون صفر


یک چهارم نهایی :
ایران یک - فرانسه دو


اعضای تیم ملی فوتبال :

رضا جدیری (آذربایجان شرقی)

محمد قائدی(اصفهان)

اسماعیل عربلو(اصفهان)

مهدی کرمعلی (تهران)

علیرضا بسیح (تهران)

محسن فرضی کاکاوند (تهران)

شاهین فصیحی (تهران)

مصطفی مرادی (تهران)

حسین مصباحی (تهران)

عبدالمهدی هاموری

سینا عیسی پره (خوزستان)

علی زینل وند (قم)

محمدامین سلیمانی (قزوین)

میلاد محمدی (کردستان)

شاهین برزگر (کرمانشاه)

ایمان محبی(گیلان)

علی سلیمی (مازندران)

نورالدین سلیمانی(هرمزگان)

علی اکبر احمدوند (همدان)

مصطفی حیدری (یزد)

سرمربی: قادر تیموری

مربیان : قادر دهقان محمدرضا خدری پژمان بیگ‌زاده

مدیر فنی : بیژن ذوالفقارنسب

سرپرست تیم : فرهاد سلکی

قضاوت سه داور ایرانی 
رقابت های فوتبال این دوره از بازیها دیروز شنبه ۱۰ اردیبهشت با دیدار تیم های برزیل(میزبان) و کامرون آغاز شد  و داوری این بازی به عهده سه داور ایرانی بود. 

اشکان خورشیدی داور بین المللی به همراه آرش زاهدی و بهرام هاشمی دیدار برزیل و کامرون  را قضاوت کردند. و این دیدار با نتیجه ۳ بر ۲ به نفع کامرون پایان یافت.


کشتی آزاد
تیم ملی کشتی آزاد ناشنوایان برای شرکت در المپیک ۱۹ اردیبهشت عازم برزیل می‌شوند و رقابتها از ۲۲ اردیبهشت آغاز و تا ۲۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

نتایج :
محمد سیاوشی در وزن ۵۷ کیلوگرم دور نخست کشتی گیر ارمنستانی را با نتیجه ۱۰ بر صفر و با ضربه فنی شکست داد، در دور دوم با شکست ۱۳ بر چهار کشتی گیر هندی راهی فینال شد. او در فینال با کشتی گیری از قزاقستان کشتی گرفت و با نتیجه ۷ بر ۲ این حریف را شکست داد و به مدال طلا رسید.
کیوان رستم آبادی در وزن ۶۵ کیلوگرم پس از استراحت، حریف کامرونی را با نتیجه ۱۰ بر صفر (ضربه فنی) شکست داد، وی در دور دوم ۶ بر یک مغلوب حریفی از مغولستان شد و در رده بندی برای کسب مدال برنز با کشتی گیری از قزاقستان کشتی گرفت و این کشتی با نتیجه ۲ بر ۲ به نفع کشتی گیر ایران پایان یافت و به مدال برنز رسید.
فرود حجتی :در وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی گیران آمریکا و ارمنستان را با ضربه فنی (۱۰ بر صفر) مغلوب کرد. او در دور سوم مقابل نماینده مغولستان در حالیکه ۹ بر یک پیش بود، قبل از پایان وقت اضافه اول با ضربه فنی مغلوب کرد. حجتی در مسابقه چهارم مقابل حریفی از قزاقستان با حساب ۱۰ بر صفر (ضربه فنی) مغلوب شد. وی  در رده بندی و در  شانس مجدد برای کسب مدال برنز برابر کشتی گیری از ارمنستان کشتی گرفت و با نتیجه  ۸ بر صفر او را ضربه فنی کرد و به مدال برنز رسید.
حسین نوری در وزن ۷۴ کیلوگرم مقابل کشتی گیر ترک با نتیجه ۱۰ بر سه شکست خورد، او در این مسابقه با آسیب دیدگی دنده راهی بیمارستان شد او در حالی برای کسب مدال برنز برابر حریفی از مغولستان روی تشک رفت که از ناحیه دنده دچار آسیب دیدگی بود. وی این کشتی را با نتیجه ۴ بر ۳ به پایان رساند و صاحب مدال برنز شد.

حمیدرضا کنعانی در وزن ۸۶ کیلوگرم پس از یک دور استراحت، در دور دوم مقابل کشتی گیر هند پس از تساوی یک-یک با توجه به کسب امتیاز آخر به پیروزی رسید، او در مرحله بعد حریفی از ارمنستان را با نتیجه ۹ بر چهار شکست داد و در ادامه کشتی گیر ترکیه‌ای را با نتیجه چهار بر ۲ مغلوب کرد و  در مرحله فینال برای کسب مدال طلا برابر کشتی گیری از اوکراین کشتی گرفت که این دیدار با نتیجه ۷ بر ۵ به نفع کشتی گیر اوکراین پایان یافت و کشتی گیر کشورمان به مدال نقره این رقابت ها دست یافت.
محسن منوچهری در وزن ۹۲ کیلوگرم هم به علت آسیب دیدگ در تمرینات از حضور در مسابقات انصراف داد.
محمدرسول قمرپور  در وزن ۹۷ کیلوگرم پس از استراحت در مرحله نخست، در دور دوم کشتی گیر قزاقستانی را با ضربه فنی برد، سپس کشتی گیر آمریکایی را ۱۰ بر صفر و با ضربه فنی شکست داد به مصاف کشتی گیری از هند رفت که این کشتی با نتیجه ۱۳ بر ۳ به نفع کشتی گیر هند پایان یافت و نماینده کشورمان به مدال نقره رسید.
علی شکیبازاده در وزن ۱۲۵ کیلوگرم دور نخست مقابل کشتی گیر قزاقستان سه بر یک باخت و با غیبت کشتی گیر آمریکایی برنده اعلام شد. او در مرحله بعدی هفت بر یک حریف ترک خود را مغلوب کرد و راهی فینال شد. او  در مرحله فینال به مصاف کشتی گیری از قزاقستان رفت و این کشتی با نتیجه ۴ بر ۳ به نفع کشتی گیر قزاقستان به پایان رسید و نماینده ایران به مدال نقره دست یافت.


25 اردیبهشت :
برگشت به ایران 


 از سوی کادر فنی ۸ کشتی گیر آزادکار ناشنوا اعزامی به المپیک برزیل به ترتیب زیر هستند :
۵۷ کیلوگرم : محمد سیاوشی
در وزن ۵۷ کیلوگرم،
وزن ۶۵ کیلوگرم : کیوان رستم آبادی
وزن ۷۰ کیلوگرم: فرود حجتی
وزن ۷۴ کیلوگرم: حسین نوری
وزن ۸۶ کیلوگرم: حمیدرضا کنعانی زاده
وزن ۹۲کیلوگرم محسن منوچهری
وزن ۹۷ کیلوگرم: محمدرسول قمرپور
وزن ۱۲۵ کیلوگرم: علی شکیبا زاده
سرمربی : رضا لایق
مربیان: علیرضا رضایی منش- رضا نوذر ایرانی 

کشتی فرنگی : 
نتایج : 
سید صادق ابوالوفایی  در دور اول حریفی از هندوستان را ۶ بر یک برد و در دور بعد با نتیجه ۸ بر یک فرنگی‌کار قرقیزستان را شکست داد و راهی فینال شد. وی در مرحله فینال برابر حریف بلغاری رقابت خود را آغاز کرد که با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.
مهدی بخشی در دور اول استراحت داشت، دور دوم ۹ بر صفر حریف قزاقی را شکست داد و راهی فینال شد. وی در فینال به مصاف کشتی‌گیری از ترکیه رفت و با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید و دومین مدال طلای کشتی فرنگی را به ثبت رساند.
علی کریمی  نیز در دور اول استراحت داشت،  دور دوم حریف ونزوئلایی را با نتیجه ۸ بر صفر ضربه فنی کرد و دور سوم با نتیجه ۹ بر صفر برابر حریف ارمنستانی به برتری رسید و راهی فینال شد. کریمی در فینال برابر حریف ترکیه ۸ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک ناشنوایان دست یافت.
رضا اسماعیلی در دور اول استراحت داشت، دور دوم برابر قهرمان جهان از لیتوانی با نتیجه ۶ بر ۲ دیدار را واگذار کرد و از راهیابی به فینال بازماند.او  برای کسب جایگاه سوم برابر حریفی از یونان به رقابت پرداخت که این کشتی با نتیجه ۱۱ بر دو به نفع حریف یونانی به پایان رسید و اسماعیلی در این وزن پنجم شد.
شیرزاد مهکی :در دور اول استراحت داشت، دور دوم ۹ بر ۱ نماینده هند را شکست داد، اما در دور سوم برابر حریفی از ترکیه دیدار را ۵ بر ۲ واگذار کرد و از راهیابی به فینال بازماند. وی فردا چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت در شانس مجدد برای مدال برنز رقابت خواهد کرد. مهکی برای کسب مدال برنز با کشتی‌گیری از هند رقابت کرد و با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید و در جایگاه سوم قرار گرفت.
ابوذر ربیع زاده دور نخست استراحت داشت، دور دوم ۵ بر یک حریف آمریکایی را شکست داد و در دور سوم با نتیجه ۸ بر صفر فرنگی‌کار ارمنستانی را مغلوب خود کرد و راهی فینال شد. ابوذر ربیعی‌زاده در مرحله فینال برابر کشتی‌گیری از ترکیه روی تشک رفت که این دیدار با نتیجه ۴ به ۴ و در نهایت به نفع ایران تمام شد و سومین مدال طلای کشتی فرنگی ایران به نام ربیعی‌زاده ثبت شد.
اکبر صابری دور اول استراحت داشت، دور دوم حریف اکراینی را ضربه فنی کرد و دور سوم با نتیجه ۹ بر یک قهرمان جهان از ترکیه را شکست داد و راهی فینال شد. اکبر صابریدر مرحله فینال با کشتی‌گیری از قزاقستان رقابت کرد و او را هشت بر صفر شکست داد و چهارمین مدال طلا برای ایران رقم خورد.
محمد محبوبی دور اول استراحت داشت، دور دوم برابر حریف قزاقستانی و نفر دوم جهان ۶ بر ۵ شکست خورد. وی برای کسب مدال برنز در شانس مجدد برابر اوکراین کشتی گرفت که با نتیجه ۸ بر ۴ شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد.



کاراته
اعضای تیم ملی کاراته آقایان ناشنوایان کشورمان ۹ اردیبهشت ماه تهران را به مقصد کاشیاس دوسول برزیل ترک خواهند کرد و از ۱۲ اردیبهشت ماه در برابر حریفان خود صف آرایی خواهند کرد.

نتایج : 

کاتا :
رضا فضلی در دور نخست با امتیاز ۲۲.۲ در بین هشت نفر برتر قرار گرفت، اما نتوانست راهی مرحله نهایی مسابقات شود.
سمانه برجی سمانه برجی پس از صعود از مرحله نخست رقابت، در دور دوم از کسب مدال بازماند.
مژده مردانی پس از صعود از مرحله اول و دوم رقابتها، در مسابقه با حریف اوکراینی خود برای کسب مدال برنز با امتیاز ۲۳.۸ در مقابل ۲۳.۶۶ حریفش به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد و به نخستین مدال آور کاروان ایران در این بازیها لقب گرفت.

کاتا تیمی زنان با ترکیب سمانه برجی، پروین یاره و ناهید امیری پس از غلبه بر تیم ملی ونزوئلا در فینال برابر تیم ملی اوکراین قرار گرفت و با اختلاف دودهم امتیاز به مدال نقره رسید.

کومیته :
-۵۰ کیلوگرم : حکیمه ذکی زاده به حریف اوکراینی پنج بر شش باخت و در ادامه با نتیجه هشت بر صفر برابر برزیل به برتری رسید و موفق به کسب مدال برنز شد.

-۵۵ کیلوگرم : زینب حسن پور دور اول ژاپن را شکست داد. او در دور دوم با پیروزی برابر ترکیه راهی فینال شد و در مرحله نهایی به مصاف حریفی از اوکراین رفت و با نتیجه چهار بر شش دیدار را به حریفش واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت.

-۶۰ کیلوگرم : میلاد صادق زاده  در دور اول ایتالیا را شش بر یک شکست داد و در دور دوم ۱۰ بر دو برابر ژاپن به پیروزی رسید و فینالیست شد. او در فینال حریف اوکراینی خود را هفت بر سه شکست داد و اولین مدال طلا کاراته مردان را به نام خود ثبت کرد.

-۶۷ کیلوگرم : علیرضا کیشانی در دور اول با نتیجه هشت بر صفر چین‌تایپه را شکست داد اما در دور دوم بازی را با نتیجه هفت بر شش واگذار کرد و از جدول مسابقات حذف شد.

-۷۵ کیلوگرم : کامران رضایی نژاد دور اول با نتیجه پنج بر چهار رقابت را واگذار کرد و از جدول مسابقات حذف شد.

-۸۴ کیلوگرم : ابراهیم پور کاشانی ابتدا حریفی از شیلی را ۵ بر ۰ مغلوب کرد، اما با باخت ۴ بر ۰ مقابل حریفی از مالزی راهی جدول شانس مجدد شد. وی در ادامه با توجه به مصدومیت نتوانست، در ادامه مسابقات حاضر شود.

+۸۴کیلوگرم : حسین تبرته فراهانی ابتدا کاراته کای برزیل را ۶ بر ۰ شکست داد، اما با باخت ۴ بر ۳ مقابل حریفی از اوکراین راهی جدول شانس مجدد رقابت ها شد. او در این مرحله با پیروزی ۸ بر ۰ مقابل کومیته کای آلمانی به مدال برنز رسید.

-۶۱ کیلوگرم : مهناز حسن زاده در دور اول بازی خود به دلیل دریافت سه اخطار از سوی داور، دیدار را واگذار کرد و از جدول مسابقات حذف شد.

+۶۸ کیلوگرم : بیتا جواهری در دور اول به مصاف حریف ترکیه‌ای رفت و او را با نتیجه شش بر یک شکست داد و راهی فینال شد. جواهری در مرحله فینال به مصاف نماینده‌ای از ونزوئلا رفت و با نتیجه ۱۲ بر هشت رقابت را واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت.

-۶۸ کیلوگرم: سارا ادریا پس از یک دور استراحت مقابل حریفی از اوکراین ۳ بر ۰ باخت و به مدال برنز رسید.

کومیته تیمی زنان 
تیم ملی کاراته بانوان با ترکیب مهناز حسن‌زاده، بیتا جواهری و زینب حسن‌پور، حکیمه زکی‌زاده و سارا ادریا در بخش کومیته (مبارزه) بازی‌های المپیک ناشنوایان بعد از پیروزی برابر اوکراین در دیدار پایانی برابر ترکیه به مدال طلا المپیک دست یافت.
کومیته تیمی مردان 
کومیته تیمی مردان ناشنوا نیز با ترکیب علیرضا کیشانی، حسین تبرته فراهانی، ابراهیم پورکاشانی، کامران رضایی‌نژاد و میلاد صادق‌زاده، روز چهارشنبه به مصاف حریفان خود رفتند و در اولین مسابقه خود سه بر صفر برابر تیم اوکراین شکست خوردند و در دیدار بعدی با برتری سه بر صفر برابر تیم چین تایپه به مدال برنز بیست و چهارمین دوره المپیک ناشنوایان دست پیدا کردند.



اعضای تیم آقایان :

میلاد صادق زاده(تهران)

ابراهیم عبدالغفور ( تهران) 
 
رضا فضلی (خراسان رضوی)

کامران رضایی نژاد (گیلان)

حسین تبرته فراهانی و علیرضا کیشانی (مرکزی)

 غلامعلی حیدری (سرمربی کومیته)

مجید صافی (سرمربی کاتا و مربی کومیته)

محمدرضا هوشیار(مربی کومیته)


اعضای تیم بانوان :


سارا ادریا (تهران)

سمانه برجی (تهران)

بیتا جواهری (تهران)

مهناز حسن زاده (خراسان رضوی)

مژده مردانی (فارس)

زینب حسن پور (فارس)

پروین یاره(کرمانشاه)

ناهید امیری(کرمانشاه)

حکیمه زکی زاده (کهگیلویه و بویراحمد)

مژگان قربانی (سرمربی)

آسیه مردانی (مربی کاتا انفرادی)



والیبال ساحلی :
اعضای تیم ملی والیبال ساحلی ناشنوایان کشورمان ۹ اردیبهشت ماه تهران را به مقصد کاشیاس دوسول برزیل ترک خواهند کرد
ترکیب تیم : 
مهراد کشاورز
حسام الدین خیراندیش
سرمربی : فریدون الهامی

قرغه کشی تیم های شرکت کننده :

گروه A : برزیل اتریش فنلاند غنا
گروه B : آلمان ۲ ، ژاپن ۱ ، استونی و ایران
گروه C : قنا ۲ ، جمهوری چک ، آلمان ۱ ، اوکراین ۱ و کانادا
گروه D : چک ۲، ایتالیا، اکراین ۲ و ژاپن ۲

نتایج:
ایران 2 - آلمان یک
ملی‌پوشان کشورمان با ترکیب مهراد کشاورز و حسام‌الدین خیراندیش به مربیگری فریدون الهامی به مصاف تیم ملی آلمان رفتند و با نتیجه ٢-١ برابر این تیم به برتری رسیدند.

ایران 2 - ژاپن صفر
اعضای تیم ایران در دومین مسابقه مقابل ژاپن قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر صفر  به پیروزی  رسید. ملی پوشان والیبال ساحلی  ایران در  ست نخست با نتیجه ۲۱ بر ۱۳ و ست دوم با نتیجه ۲۱ بر ۱۹ از سد چشم بادامی ها گذشتند.

ایران 2 - چک صفر
والیبالیست‌های ناشنوای ایران در دو ست ۲۲ بر ۲۰ و ۲۲ بر ۱۷ حریف قدرتمند خود را شکست دادند.

ایران صفر - اوکراین
والیبالیست‌های ایران در ۲ ست ۲۱ بر ۱۹ و ۲۱ بر ۱۰ مغلوب تیم اوکراین ۲ شدند. 

ایران  صفر - آلمان 2
تیم ملی والیبال ساحلی ایران در مسابقه رده بندی بازیهای المپیک ناشنوایان در برزیل مقابل آلمان با نتیجه ۲ بر ۰ باخت و عنوان چهارمی المپیک را به دست آورد. آلمان ست اول را با نتیجه ۲۱ بر ۱۹ و ست دوم را با نتیجه ۲۱ بر ۱۶ پیروز شد.


تیراندازی 
تیراندازان ناشنوایان کشورمان ۹ اردیبهشت ماه تهران را به مقصد کاشیاس دوسول برزیل ترک خواهند کرد و از ۱۲ اردیبهشت ماه در برابر حریفان خود صف آرایی خواهند کرد.

نتایج : 
فاطمه اسفندیاری
زهرا حاجیلری 
بیژن غفاری
کسرا عقیلی
زهرا حاجیلری 
کسرا عقیلی
فاطمه اسفندیاری


اعضای تیم تیراندازی :
کسرا عقیلی و بیژن غفاری (تهران)
فاطمه اسفندیاری(فارس)
زهرا حاجیلری(گلستان)
حسین باقری (سرمربی تیراندازی با تفنگ)
احمد نجفی(سرمربی تیراندازی با تپانچه)

جودو 

نتایج
وزن ۶۶- کیلوگرم: علی سلحشور  پس از برتری مقابل حریفانی از کامرون، هند و ژاپن، در فینال مقابل جودوکایی از شیلی با وجود برتری با تغییر امتیازات داوران، بازنده اعلام شد و عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد.

وزن ۷۳- کیلوگرم: امیرمحمد دفتری  در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شد و در دور دوم توانست جودوکار بلژیک را از پیش رو بردارد. او در نیمه‌نهایی نیز بر حریف ژاپنی غلبه کرد و گام به فینال گذاشت. ملی‌پوش جودوی ناشنوای ایران با غلبه بر رقیب کره‌ای خود توانست مقتدرانه به مدال طلای وزن ۷۳- کیلوگرم المپیک ۲۰۲۱ ناشنوایان دست پیدا کند.

۹۰- کیلوگرم : حسین الله کریمی 

در پایان رقابت‌های فینال منهای ۹۰ کیلوگرم کیلوگرم، حسین اله کریمی با برتری برابر جودوکارانی از قزاقستان، آلمان و کره جنوبی به فینال راه پیدا کرد.در مرحله فینال به مصاف جودوکاری از اکراین رفت و با شکست برابر او به مدال نقره دست یافت.

وی در مرحله فینال به مصاف جودوکاری از اکراین رفت و با شکست برابر او به مدال نقره دست یافت،

۱۰۰- کیلوگرم مهرداد صیدی دیگر نماینده کشورمان در منهای ۱۰۰ کیلوگرم با شکست حریفی از ترکیه و فرانسه به فینال راه پیدا کرد و در فینال منهای ۱۰۰ کیلوگرم حریف اوکراینی خود را ضربه فنی کرد و به مدال طلا رسید.

  ۱۰۰+ کیلوگرم مسعود رستگار  ابتدا برابر کره جنوبی به پیروزی رسید، سپس با شکست برابر قرقیزستان به رده‌بندی راه یافت، وی در مرحله رده بندی به مصاف حریفی از اوکراین رفت و به مدال برنز دست یافت.


اعضای تیم جودو :

وزن ۶۶- کیلوگرم: علی سلحشور

وزن ۷۳- کیلوگرم: امیرمحمد دفتری

۹۰- کیلوگرم : حسین الله کریمی

۱۰۰- کیلوگرم مهرداد صیدی

  ۱۰۰+ کیلوگرم مسعود رستگار 

مصطفی نمکیان و شهرم نوش آبادی (مربیان)

سرمربی: محمدرضا لویی مقدم

دوومیدانی

نتایج :

یاشار وقار  در ماده دهگانه دونده ناشنوای ایران با کسب ۵۲۰۰ امتیاز به مدال نقره بیست و چهارمین دوره المپیک ۲۰۲۱ ناشنوایان برزیل دست یافت.
هاشم یادگاری در دوی ۲۰۰ متر به حدنصاب لازم نرسید و از صعود به فینال بازماند.
سجاد پیرآیقرچمن  در ماده پرتاب دیسک با ثبت رکورد ۵۴ متر و ۸۲ سانتی متر به مدال طلای المپیک ۲۰۲۱ برزیل دست یافت.


تکواندو

نتایج : 

مرتضی رضا صفت (گیلان) پومسه در بین ۱۱ تیم شرکت کننده با کسب ۷/۲۲ امتیاز به عنوان نفر دوم به فینال راه پیدا کرد. رضا صفت در مرحله فینال نیز با ۷/۲۷ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت، پومسه کار کره ای با ۷/۴۰ امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و پومسه کار ترکیه با ۷/۰۳ امتیاز سوم شد.

مریم خدابنده (فارس)  در رشته پومسه از بین ۹ تیم شرکت کننده در پومسه زنان با ۶/۹۵ امتیاز بعد از ورزشکار کره به عنوان نفر دوم راهی فینال شد.وی در مرحله فینال با ۶/۹۰ امتیاز با پومسه کار کره ای مساوی کرد، اما چون‌ نمره اجرای خدابنده بالا بود، داوران جایگاه اول را به او دادند و پومسه کار کره دوم و ترکیه با ۶/۴۰ امتیاز سوم شد.

پومسه کاران کشورمان در بخش تیمی با ترکیب مریم خدابنده و مرتضی رضا صفت در فینال به مصاف حریفان خود رفتند و با کسب ۷/۲۴ امتیاز اول شدند.  در این مرحله ۸ تیم ترکیه، کره، قزاقستان، آرژانتین، آلمان، ازبکستان، ایران و مکزیک حضور داشتند. پیش از این مریم خدابنده و مرتضی رضا صفت در بخش انفرادی پومسه زنان و مردان به ترتیب عنوان اول و دوم را کسب کردند. 


-۵۸ کیلوگرم : علیرضا شریفی منش پس از قرعه استراحت، در دیدار سخت حریف یونانی را در راند طلایی ۱۴ - ۱۲ شکست داد ، در نیمه نهایی تکواندوکار قزاقستان را ۱۹ - ۱۴ شکست داد و فینالیست شد و برای کسب مدال طلا تکواندوکار ترک را ۲۳ - ۱۶ شکست داد و قهرمان المپیک شد.
-۶۸ کیلوگرم : بهزاد امیری در دیدار اول خود به دلیل سر وزن نرسیدن حریف کوبایی برنده اعلام شد ، در مسابقه دوم ۱۹ بر ۸ تکواندوکار قدر کره را شکست داد ، در نیمه نهایی و در راند طلایی برابر حریف یونانی مغلوب شد و از راهیابی به فینال بازماند و در رده بندی تکواندوکار ونزوئلا را ۲۰ - ۳ شکست داد و به مدال برنز رسید.
-۸۰ کیلوگرم : وحید زینلی (اصفهان) در بازی اول ۲۲ بر ۵ دیدار را بر حریف کره ای واگذار کرد، وی در شانس مجدد برای کسب مدال برنز به مصاف تکواندوکاری از ونزوئلا رفت و با نتیجه ۲۳ بر ۳ شکست داد و به مدال برنز دست یافت.
+۸۰ کیلوگرم : محمد زعفرانی (البرز) محمد زعفرانی در بازی اول قرقیزستان را ۲۰ بر ۸ شکست داد در بازی دوم ۲۷ بر ۲۰ ترکیه را مغلوب کرد و راهی فینال شد.وی در این مرحله به مصاف تکواندوکاری از کره رفت و با نتیجه ۳۶ بر ۱۵ بازی را واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت.


-۴۹ کیلوگرم : مرضیه خوش احوال (تهران) در دیدار اول با نتیجه ۷ بر ۵ حریفی از اوکراین را شکست داد، در مسابقه دوم ۲۸ بر ۳ تکواندوکار قزاقستان را شکست داد، در نیمه نهایی مغلوب حریف ترک شد و پس از برتری ۳۰ بر ۷ مقابل تکواندوکار از کره به مدال برنز رسید.
-۵۷ کیلوگرم :  فاطمه زهرا زلیکانی (مازندران) در مسابقه اول خود مقابل حریف یونانی ۱۵ - ۳ پیروز شد ، در نیمه نهایی ۱۹- ۱۸ تکواندوکار ازبک را مغلوب کرد و به فینال رسید و پس از شکست ۲۴ - ۱۶ حریف ترک ،مدال طلای المپیک را به دست آورد.
-۶۷ کیلوگرم: نسیبه شهبازی (کردستان) در راند طلایی رقابت را به تکواندوکار کره ای واگذار کرد، وی در شانس مجدد برای کسب مدال برنز به مصاف حریفی از هند رفت و با نتیجه ۴۸ بر صفر این حریف را شکست داد و به مدال برنز رسید.
+۶۷ کیلوگرم : مریم رحیمی(کرمانشاه)  در بازی اول با نتیجه ۲۷ بر صفر مغلوب کروواسی شد، وی در شانس مجدد برای کسب مدال برنز به مصاف حریفی از ازبکستان رفت و با نتیجه ۲۷ بر صفر رقابت را واگذار کرد.

تیم تکواندو ایران در مجموع امتیازات تیمی با کسب ۱۰ مدال (۴ مدال طلا، ۲ نقره و ۴ برنز) در جایگاه نخست قرار گرفت، تیم کره با ۴ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز و در مجموع تیمی با ۸ مدال در جایگاه دوم قرار گرفت و تیم ترکیه با یک مدال طلا، ۵ نقره و ۵ برنز در جایگاه سوم بیست و چهارمین دوره بازیهای المپیک ناشنوایان قرار گرفت.


کیوروگی  زنان :
مرضیه خوش احوال (تهران)
فاطمه زهرا زلیکانی (مازندران)
نسیبه شهبازی (کردستان)
مریم رحیمی(کرمانشاه)

مریم خدابنده (فارس) پومسه

کیوروگی آقایان: 
علیرضا شریفی منش (تهران)
بهزاد امیری (اصفهان)
وحید زینلی (اصفهان)
محمد زعفرانی (البرز)

مرتضی رضا صفت (گیلان) پومسه

کادر فنی : اعظم درستی و رضا ایمان‌زاده (سرمربیان کیوروگی) و نگار ملامددخانی و مهدی صمدیان تبار(سرمربیان پومسه) 
سرپرست: غلامرضا عزیزی

مدال آوران و نتایج تیمی :

بیست و چهارمین دوره المپیک تابستانی ۲۰۲۱ ناشنوایان در حالی پایان رسید که ورزشکاران ایران نیز  با کسب ۴۰ مدال؛ ۱۴ مدال طلا، ۱۲ مدال نقره و ۱۴ مدال برنز در رشته های کشتی آزاد و فرنگی، تکواندو، جودو، کاراته و دو و میدانی توانستند جایگاه خود را ارتقا بخشیده و در رتبه سوم بایستند.

براساس آخرین وضعیت جدول مدال ها، اوکراین با ۱۳۹ مدال؛   ۶۲ مدال طلا، ۳۸ نقره و ۳۹ برنز در جایگاه نخست و آمریکا با ۵۴ مدال؛   ۱۹ طلا، ۱۱ نقره و ۳۴ برنز در جایگاه دوم قرار دارند.

مدال آوران کشورمان در این دوره از مسابقات به شرح زیر می باشند:

۱۴ مدال طلا 

امیر محمد دفتری در وزن ۷۳- کیلوگرم / جودو

مهرداد صیدی در وزن ۱۰۰- کیلوگرم / جودو

میلاد صادق زاده در وزن ۶۰- کیلوگرم / کاراته

کومیته تیمی زنان 

مریم خدابنده / پومسه تیم میکس پومسه کاران

علیرضا شریفی منش وزن ۵۸ ِکیلوگرم/ تکواندو ِ

فاطمه زهرا زلیکانی وزن ۵۷ کیلوگرم/ تکواندو

مهدی بخشی وزن ۶۰ کیلوگرم / کشتی فرنگی

صادق ابوالوفایی وزن ۵۵ کیلوگرم / کشتی فرنگی

ابوذر ربیع زاده وزن ۸۷ کیلوگرم / کشتی فرتگی 

اکبر صابری وزن ۹۷ کیلوگرم/ کشتی فرنگی

محمد سیاهوشی وزن ۵۷ کیلوگرم/ کشتی آزاد

سجاد پیرآیقرچمن/ پرتاب دیسک

۱۲ مدال نقره

علی سلحشور در وزن ۶۶- کیلوگرم / جودو

حسین اله کریمی در وزن ۹۰- کیلوگرم / جودو

بیتا جواهری در وزن ۶۸+ کیلوگرم / کاراته

زینب حسن پور در وزن ۵۵- کیلوگرم / کاراته

کاتای تیمی بانوان / کاراته

مرتضی رضا صفت / پومسه

محمد زعفرانی وزن ۸۰+ کیلوگرم/ تکواندو

علی کریمی وزن ۶۷ کیلوگرم / کشتی فرنگی

یاشار وقار / دهگانه

حمیدرضا کنعانی وزن ۸۶ کیلوگرم/ کشتی آزاد

محمدرسول قمرپور وزن ۹۷ کیلوگرم/ کشتی آزاد

علی شکیبازاده وزن ۱۲۵ کیلوگرم/ کشتی آزاد

۱۴ مدال برنز 

مسعود رستگار در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم / جودو

حسین تبرته فراهانی در وزن ۸۴+ کیلوگرم / کاراته

حکیمه زکی زاده در وزن ۵۰- کیلوگرم / کاراته

سارا ادریا در وزن ۶۸- کیلوگرم / کاراته

مژده مردانی در کاتای انفرادی / کاراته

کومیته تیمی مردان  / کاراته

بهزاد امیری وزن ۶۸ کیلوگرم/ تکواندو

مرضیه خوش احوال وزن ۴۸ کیلوگرم / تکواندو

وحید زینلی وزن ۸۰- کیلوگرم/ تکواندو

نسیبه شهبازی وزن ۶۷- کیلوگرم/ تکواندو

شیرزاد مهکی وزن ۸۳ کیلوگرم/ کشتی فرنگی

کیوان رستم آبادی وزن ۶۵ کیلوگرم/ کشتی آزاد

فرود حجتی وزن ۷۰ کیلوگرم/ کشتی آزاد

حسین نوری وزن ۷۴ کیلوگرم/ کشتی آزاد

همچنین تیم ملی والیبال ساحلی عنوان چهارمی و پدیده مسابقات را به دست آورد.  

تیم فوتبال عنوان هفتمی را کسب کرد. تیراندازان زنان مقام های ششم و هشتم، مردان  سیزدهم و پانزدهم و میکس جایگاه هشتم را کسب  کردند.  
 



برای مشاهده سایت رسمی رقابتهای لمپیک ناشنوایان برزیل اینجا کلیک کنید. 

بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک ناشنوایان افتتاح شد

 بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک ناشنوایان امروز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور بیش از ۴۵۰۰ ورزشکار از ۸۰ کشور و در ۲۰ رشته ورزشی در شهر کاشیاس دوسول برزیل افتتاح شد.
در این مراسم کاروان ایران با ۱۵ ورزشکار  (۲ زن و ۱۳ مرد) در رشته های کاراته، جودو، فوتبال، والیبال ساحلی و تیراندازی و با پرچمداری مهرداد صیدی قهرمان جودوکار کشورمان رژه رفتند.

ورزشکاران فرانسه اولین تیمی بود که در مراسم افتتاحیه رژه خود را آغاز کردند، تیم‌های کامرون، کابون، رومانی و اوکاندا نیز جزو کشورهایی بودند که ورزشکاران آن در مراسم افتتاحیه حضور نداشتند و تنها نماینده‌ای از این کشورها در مراسم رژه شرکت کرده بودند.
آمریکا با بیشترین ورزشکار در این دوره از بازی‌های المپیک ناشنوایان در مراسم رژه حضور داشت.
در این مراسم ورزشکاران برزیل میزبان برگزاری بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک ناشنوایان، آخرین کشوری بود که در مراسم افتتاحیه رژه رفتند.

مشعل بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک ناشنوایان پس از سخنرانی شهردار شهر کاشیاس دوسول، رییس فدراسیون ناشنوایان برزیل و کاستاوا پرازولا رییس کمیته بین‌المللی ورزش‌های ناشنوایان و با حضور همسر رئیس جمهور برزیل روشن شد.

در این مراسم همچنین بنیامین شکوه فر معاون پارلمانی و امور مجلس وزیر ورزش و حوانان ، مهران تیشه گران رئیس فدراسیون ناشنوایان ، محمد پرگر رئیس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه، نیک بخش رئیس مرکز مطالعات و راهبردی وزارت ورزش و جوانان ، علی رغبتی رئیس ستاد و سرپرست کل کاروان اعزامی ناشنوایان کشورمان و جمعی از مسئولین فدراسیون و رشته های حاضر در مراسم افتتاحیه حضور داشتند.

اعزام اولین گروه کاروان ناشنوایان به برزیل

اولین گروه کاروان ناشنوایان تحت عنوان گروه سرپرستی، امشب ۳ اردیبهشت عازم برزیل می‌شود.

مهدی نصیبی، دبیر فدراسیون ناشنوایان و معاون کاروان با اعلام این خبر، اظهار کرد: در اولین گروه اعزامی به برزیل به جز من، موسوی نسب (روابط بین‌الملل) و محمد پرگر (رییس کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا) نیز حضور دارند که امشب عازم برزیل خواهیم شد.

وی درباره وضعیت کاروان ناشنوایان برای اعزام به المپیک، گفت: تمام ورزشکاران ۸ رشته اعزامی به المپیک برزیل در شرایط آمادگی خوبی به‌سر می‌برند و امیدوار به کسب مدال در تمام رشته‌های اعزامی به جز والیبال ساحلی هستیم.

دبیر فدراسیون ناشنوایان از فوتبال، کشتی، تکواندو، جودو، کاراته، تیراندازی، دوومیدانی و والیبال ساحلی به عنوان رشته‌های اعزامی به المپیک نام برد و افزود: فوتبال دومین گروه از کاروان ناشنوایان اعزامی به المپیک است که هفتم اردیبهشت عازم برزیل می‌شود و دهم اردیبهشت در اولین دیدار خود به مصاف ایتالیا خواهد رفت.

نصیبی خاطرنشان کرد: تعداد کاروان ناشنوایان برای شرکت در بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک، ۱۴۰ نفر است که ۷۵ نفر آن را ورزشکاران، ۳۰ نفر کادر فنی و مابقی آن را گروه پزشکی، رسانه و اجرایی تشکیل می‌دهد.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که پاداش پای سکو و وضعیت میزان پاداش مدال‌آوران در المپیک چه زمانی مشخص خواهد شد، افزود: روز دوشنبه جلسه‌ای در این خصوص در وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌شود که در این جلسه میزان پاداش مدال‌آوران ناشنوا در المپیک و پاداش پای سکو آن‌ها تعیین خواهد شد

 

مراسم بدرقه کاروان ناشنوایان به المپیک برزیل با حضور سجادی و صالحی‌امیری

مراسم بدرقه کاروان ناشنوایان به المپیک برزیل امروز(سه‌شنبه) با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک در هتل المپیک تهران برگزار شد.

در مراسم بدرقه کاروان ناشنوایان به المپیک برزیل امروز سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک و محمد پولادگر معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش حضور داشتند.

همچنین در این مراسم مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان، مهدی فروردین عضو فراکسیون ورزش، محمد شروین اسبقیان رییس فدراسیون جانبازان و معلولان و جمعی از ورزشکاران اعزامی به المپیک برزیل از دیگر نفرات دعوت شده و حاضرین در این مراسم بودند.

بیست‌وچهارمین دوره بازی‌های المپیک ناشنوایان ۱۱ اردیبهشت‌ماه در کاسیاس دو سول برزیل آغاز می‌شود و کاروان ایران در رشته‌های تیراندازی، جودو، تکواندو، کاراته، کشتی آزاد و فرنگی، دوومیدانی، فوتبال و والیبال ساحلی در این بازی‌ها حضور خواهد داشت.

 

نام و شعار کاروان ایران در المپیک ناشنوایان برزیل مشخص شد

نام و شعار کاروان ورزشی ناشنوایان کشورمان در المپیک تابستانی ۲۰۲۱ برزیل اعلام شد. جلسه ستاد اجرایی بیست و چهارمین دوره المپیک تابستانی ۲۰۲۱ ناشنوایان در برزیل به ریاست رغبتی، رییس ستاد و سرپرست کاروان اعزامی ناشنوایان و با حضور تیشه گران رییس فدراسیون، دبیر، نواب رییس، مسئولان کمیته‌های ستاد و نماینده حراست در محل فدراسیون برگزار شد.

در این جلسه مصوب گردید کاروان ورزشی ناشنوایان کشورمان با نام صدای ایران و با یاد سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به بیست و چهارمین دوره المپیک تابستانی ۲۰۲۱ ناشنوایان در برزیل شرکت کند.

هم‌چنین شعار "موفقیت در سکوت" برای کاروان مورد تصویب اعضای ستاد قرار گرفت.

در ادامه این جلسه مسئولان واحدها گزارشی از عملکرد حوزه‌های مربوطه خود را ارائه کردند و راهکارهای مناسب جهت حفظ سلامت، آرامش و آمادگی ورزشکاران ناشنوا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بیست و چهارمین دوره المپیک تابستانی ۲۰۲۱ ناشنوایان، اردیبهشت ماه در کاشیاس دو سول برزیل برگزار خواهد شد و کاروان کشورمان با ۸ رشته ورزشی (فوتبال، کشتی آزاد و فرنگی، دوومیدانی، جودو، والیبال ساحلی، تیراندازی (آقایان و بانوان)، کاراته (آقایان و بانوان) و تکواندو (آقایان و بانوان) در این دوره از مسابقات شرکت خواهد کرد.

 

معرفی پرچمدار کاروان ایران در المپیک ناشنوایان برزیل

ستاد اجرایی بیست‌وچهارمین دوره المپیک تابستانی ۲۰۲۱ ناشنوایان، پرچمدار کاروان اعزامی کشورمان به کشور برزیل را معرفی کرد.

 ستاد اجرایی بیست‌وچهارمین دوره المپیک تابستانی ۲۰۲۱ ناشنوایان در برزیل، پس از بررسی نفرات منتخب و با توجه به حضور رشته‌های حاضر در زمان افتتاحیه، مهرداد صیدی قهرمان جودوی ناشنوایان را به‌عنوان پرچمدار کاروان ورزشی کشورمان در این دوره از مسابقات معرفی کرد.

صیدی مدال برنز المپیک ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ ترکیه و طلای بازی‌های آسیایی را در کارنامه ورزشی خود دارد. علیرضا بسیح کاپیتان تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران پرچمداری المپیک سامسون ترکیه را بر عهده داشت.

بیست‌وچهارمین دوره بازی‌های المپیک ناشنوایان ۱۱ اردیبهشت در کاشیاس دو سول برزیل آغاز می‌شود و کاروان ایران در رشته‌های تیراندازی، جودو، تکواندو، کاراته، کشتی آزاد و فرنگی، دوومیدانی، فوتبال و والیبال ساحلی در این بازی‌ها حضور خواهد داشت.

فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان , المپیک ,

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
کد خبر: 27564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha