رشد ۲ هزار و ۵۸۶ شاخص کل بورس / رنج‌کشی‌ دقایق پایانی شاخص را سبزپوش کرد + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۲ هزار و ۵۸۶ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۰۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۱۱۲ هزار رشد داشت. بازار بورس تهران امروز هم مشابه روز گذشته با برتری عرضه در نمادهای بزرگ تر و نوسانات مثبت در کوچکترها آغاز کرد ، در دقایق پایانی رنج کشی های مثبت در بزرگان خودرویی و فلزی ، فضای کلی بازار را با بهبود مواجه کرد و در نهایت شاخص کار خود را با رشد ۲.۵۸۶ واحدی به پایان رساند .

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۲ هزار و ۵۸۶ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۰۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۱۱۲ هزار رشد داشت. بازار بورس تهران امروز هم مشابه روز گذشته با برتری عرضه در نمادهای بزرگ تر و نوسانات مثبت در کوچکترها آغاز کرد ، در دقایق پایانی رنج کشی های مثبت در بزرگان خودرویی و فلزی ، فضای کلی بازار را با بهبود مواجه کرد و در نهایت شاخص کار خود را با رشد ۲.۵۸۶ واحدی به پایان رساند .

گروه نفت و پالایش ، با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا و ریزش قیمت نفت ، از معاملاتی کم رمق برخوردار بودند و قیمت پایانی نمادهای شبندر ، شپنا و شتران در محدوده صفر تابلو باقی ماند .

گروه بانکی هم به نظر می رسد در شکستن مقاومت های خود ناکام بوده اند و در مسیر برگشت قرار گرفته اند ، امروز نیز با افت قیمت همراه بودند و نمادهای وبملت ، وبصادر و وتجارت همگی نزدیک به صفر تابلو مورد معامله قرار گرفتند .

پتروشیمی ها نیز با برتری حقوقی ها در معاملات امروزشان متعادل و مثبت داد و ستد شدند ، نمادهای نوری و شپدیس اندکی بالاتر از صفر تابلو ، فارس در دامنه ۳.۵ درصد مثبت و تاپیکو با صف خرید بسته شدند . بهبود تقاضا در خودرویی ها هم جان تازه ای به بازار داد و در پایان نمادهای خگستر و ورنا با صف خرید و خودرو و خساپا در محدوده ۱ درصد منفی معامله شدند . فلزات اساسی و معدنی نیز با بالا رفتن احتمال حذف عوارض صادراتی ، روند معاملاتی نسبتا مثبتی را تجربه کردند ، نمادهای فولاد و فملی در دامنه ۱.۵ درصد مثبت و ذوب و فزر با صف خرید به کار خود پایان دادند .

نمادهای حمل و نقلی با توجه به افزایش ۲۵ تا ۴۵ درصدی تعرفه ها ، یکپارچه مثبت بودند . ساختمانی ها همچنان بر مدار صعودی در حرکتند . در گروه عرضه برق هم رشد قیمتی محسوس بود . سیمانی ها نیز با بهبود نسبی معاملات مواجه بودند .

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد فپنتا در قیمت ۷۷۰.۴۰۰ ریال و ۵ درصد مثبت تابلو اشاره کرد.

رشد ۲ هزار و ۵۸۶ شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۲ هزار و ۵۸۶ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۰۷ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز۳ هزار و ۱۱۲ واحد رشد کرد و به رقم ۴۰۵ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵۳۲ هزار معامله به ارزش ۵ هزار و ۲۲۹ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فارس، تاپیکو، فولاد، رمپنا، فملی بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای وامید، پارسان بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خگستر، شستا، خساپا، خودرو، شپنا، سپید، وخارزم از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۸۱ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۸۱ واحد افت، رقم ۲۰ هزار و ۸۲۷ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۸۵ هزار معامله به ارزش حدودی ۲ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام وسپهر، دماوند، سمگا، شگویا، بگیلان بیشترین تاثیر مثبت و نماد آریا، زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فزر، آریا، کرمان، تجلی، قچار، زاگرس، فجهان است.

انتهای پیام./

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 27556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha