بایننس هم روسیه را تحریم کرد

بایننس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات، قرار است خدماتش را به افراد یا نهادهای روسیه با دارایی‌های رمز ارزی که ارزش آن‌ها بیش از ۱۰۰۰۰ یورو (۱۰۸۸۵ دلار) است، محدود کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، طبق بیانیه‌ای که این شرکت در ۲۱ آوریل (۱ اردیبهشت) منتشر کرد، با اقدامات اعمال‌شده در دور پنجم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، بایننس موظف است محدودیت‌هایی را برای استفاده از خدمات خود توسط افراد یا مشاغل مستقر در روسیه با دارایی‌های رمز ارزی به ارزش بیش از ۱۰۰۰۰ یورو اعمال کند.

این شرکت اعلام کرد حساب‌هایی که در محدوده قرار می‌گیرند در وضعیت «فقط برداشت» قرار می‌گیرند. این حساب‌ها قادر به سپرده‌گذاری یا انجام فعالیت‌های تجاری نخواهند بود.

علاوه بر این، این محدودیت برای همه قراردادهای نقدی و آتی، کیف پول‌های حضانتی، سپرده‌ها و سایر مشتقات نیز اعمال می‌شود.

این اقدامات بر حساب‌ اتباع روسی خارج از روسیه، و همچنین حساب‌های اتباع روسیه، اشخاص حقیقی مقیم روسیه، یا شرکت‌های قانونی تأسیس شده در روسیه که ارزش کل آن‌ها کم است، اعمال نخواهد شد.

اقدامات محدودکننده بایننس برای مردم عادی روسیه

بایننس اظهار داشت حتی اگر این محدودیت‌ها ممکن است برای ساکنان عادی روسیه سنگین باشد: این صرافی باید همچنان صنعت را در اجرای این تحریم‌ها رهبری کند. ما معتقدیم که سایر صرافی‌های بزرگ نیز باید به زودی از قوانین مشابه پیروی کنند.

شایان ذکر است، در حالی که صندوق بین‌المللی پول هشدار داده بود، تحریم‌های روسیه می‌تواند استفاده از کریپتو را افزایش داده و برتری دلار را از بین ببرد، دو هفته پیش، اتحادیه اروپا ارائه خدمات ارزهای دیجیتال با ارزش بالا در روسیه را ممنوع کرد تا از «خلاف‌های احتمالی» جلوگیری کند.

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 27536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha