افت ۷ هزار و ۵۰۰ واحدی شاخص کل بورس/ جهت دهی منفی بزرگان به کلیت بازار سهام + نقشه بورس

شاخص کل بورس با  ۷ هزار و ۵۰۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۰۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۹۷۷ هزار رشد داشت. بازار بورس تهران نخستین روز معاملاتی اردیبهشت ماه سال جاری را متعادل و البته با افت نسبی تقاضا آغاز کرد. نوسانات منفی در بزرگان بازار و برتری تقاضا در کوچکترها، روند بازار امروز را شکل داد و در نهایت مجموع این عوامل افت ۷.۴۸۸ واحدی شاخص کل را رقم زد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با  ۷ هزار و ۵۰۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۰۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۹۷۷ هزار رشد داشت. بازار بورس تهران نخستین روز معاملاتی اردیبهشت ماه سال جاری را متعادل و البته با افت نسبی تقاضا آغاز کرد. نوسانات منفی در بزرگان بازار و برتری تقاضا در کوچکترها، روند بازار امروز را شکل داد و در نهایت مجموع این عوامل افت ۷.۴۸۸ واحدی شاخص کل را رقم زد.

گروه نفت و پالایش، با عقب نشینی قیمت نفت، روند اصلاحی در پیش گرفت و نمادهای شپنا، شبندر و شتران در دامنه ۲ تا ۳ درصد منفی مورد معامله قرار گرفتند.

گروه بانکی از فشار فروش نسبی برخوردار بود و نمادهای وبملت، وبصادر و وتجارت همگی در دامنه ۲ درصد منفی بسته شدند. خبر افزایش قیمت یوتیلیتی ها، معاملات گروه پتروشیمی را بر مدار منفی هدایت کرد و در پایان نماد زاگرس در دامنه منفی ۳.۵ و نمادهای نوری و شپدیس در محدوده ۰.۵ درصد منفی به کار خود پایان دادند.

صف خرید شدن نماد خگستر، معاملات گروه خودرو را با افزایش نسبی تقاضا مواجه کرد اما در نیم ساعت پایانی بازار فشار فروش در این گروه بیشتر شد و در نهایت نمادهای خودرو و خساپا در مدار منفی ۱ درصد و خگستر و ورنا در محدوده مثبت ۴ درصد معامله شدند. فلزات اساسی و معدنی هم روند معاملاتی متعادل و منفی را، به خصوص در بزرگان گروه تجربه کردند، نمادهای فولاد و فملی نزدیک به صفر تابلو معاملاتی و و نماد تجلی پس از چند بار عرضه صف خرید سهم در محدوده ۴.۵ درصد مثبت بسته شدند.

زراعتی ها هم بجز دو نماد سپید و سیمرغ، با افزایش عرضه ها مواجه بودند. افزایش نرخ و گرانی دارو سبب اقبال به گروه دارویی شده است. گروه سیمان هم با رشد قیمتی همراه بود. نبض مثبت در سهام شرکت های نیروگاهی نیز میتپید.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد سیمرغ در قیمت ۲۴.۷۳۰ ریال و ۳ درصد مثبت تابلو اشاره کرد.

افت ۷ هزار و ۵۰۰ شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۷ هزار و ۵۰۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۰۴ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز۹۷۷ واحد رشد کرد و به رقم ۴۰۲ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵۴۹ هزار معامله به ارزش ۵ هزار و ۵۸۹ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فولاد، پارسان، شتران، فملی، شبندر، شپنا، وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خگستر، شستا، خودرو، خساپا، شتران، فسبزوار از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۱۶ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۶ واحد افت، رقم ۲۰ هزار و ۷۴۶ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۸۰ هزار معامله به ارزش حدودی ۳ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام صبا، دماوند، فجهان بیشترین تاثیر مثبت و نماد زاگرس، ومهان، شگویا، شاوان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد صبا، تجلی، زاگرس، کرمان، وکبهمن، فزر، گدنا است.

انتهای پیام. /

۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 27519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha