واکنش نمایندگان مجلس به سفر خانواده قالیباف به ترکیه/نماینده کرج:همراه با مردم منتظر پاسخ  قالیباف هستیم

با گذشت چند روز از جنجال سفر خانواده قالیباف به ترکیه، تعدادی از نمایندگان به این اتفاق واکنش نشان دادند که در ادامه می بینید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛سفر هفته گذشته همسر، دختر و داماد رئیس مجلس به ترکیه با واکنش تعدادی از نمایندگان مواجه شد.

۳۰ فروردین ادعایی در فضای مجازی مطرح شد مبنی بر اینکه زهرا مشیر همسر رییس مجلس، مریم قالیباف دختر رییس مجلس به همراه همسرش امیررضا بحیرایی به ترکیه سفر کرده ‌و به دلیل حجم بالای بار در فرودگاه ترکیه به مشکل برخوردند. محتوای بار خانواده قالیباف هم مرتبط با خرید سیسمونی بیان شد.

ساعاتی بعد از انتشار این ادعا،  الیاس قالیباف  با انتشار متنی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام ضمن رد خرید سیسمونی، از مردم ایران به دلیل این سفر عذرخواهی کرد و توضیح داد:

«خواهرم و همسرش کاری انجام دادند که حتما غلط است. این سفر آن هم در این شرایط اقتصادی مردم یقینا اشتباه است‌.

آن‌ها برای خرید سیسمونی نرفته بودند و ناراستی‌ها و بزرگ‌نمایی‌هایی در متن‌های منتشر شده وجود دارد اما به هر صورت انجام این سفر خطایی نابخشودنی است، چرا که باعث می‌شود همه تهمت‌هایی که در گذشته به پدرم و خود آنها زده شده است را صحیح جلوه دهد. آنچه این خطا را نابخشودنی‌تر می‌کند آن است که به امید و اعتماد مردم ضربه می‌زند و زبان ضد انقلاب و بدخواهان را دراز می‌کند.

این رفتار حتما مخالف نظر و مشی و مرام پدرم است. آنان که می‌خواهند خطای فرزند را به پای پدر بنویسند، بدانند که این کار از قبل مورد مخالفت ایشان قرار گرفته بود ولی متأسفانه نادیده گرفته شد.

بنده به سهم خودم از همه مردم عذرخواهی می‌کنم و آن‌ها هم حتما باید عذرخواهی نمایند. ان‌شاءالله خدا در این شب‌های قدر همه قصورها و خطاهای ما را ببخشد.»

حالا با گذشت چند روز، تعدادی از نمایندگان به این اتفاق واکنش نشان دادند که در زیر می خوانید؛

مجتبی توانگر نماینده تهران:

«تجربه نشان داده است که پروژه‌های محفلی دارای اهداف سیاسی در ابتدای امر گرچه توفیقاتی دارند ولی در بلندمدت و با فرو نشستن غبارها، در نهایت به ضرر محفل طراحان تمام خواهد شد.
‏از ⁧‫رئیس‌ مجلس‬⁩ انتظار می‌رود تا از پیگیری پرونده ⁧‫پروژه‌بگیران‬⁩ محفلی دست نکشد.»

محمد رشیدی نماینده کرمانشاه:

«فرق است میان آنها که برای حلال نسنجیده خانواده خود عذرخواهی می‌کنند و آنها که همدست و شریک حرام قطعی خانواده خود هستند.»

محسن علیزاده نماینده سپیدان:

«پروژه های سیاسی و امنیتی نمی تواند مجلس یازدهم را از ایستادن بر سر منافع مردم و مقابله با اقداماتی که مردم در آنها جایی ندارند بازدارد.

پرونده سازی و جاسوس بازی، انحراف در سیاست ورزی امروز کشور است که امیدواریم دستگاه های امنیتی جلوی آن را بگیرند.»

عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده سروستان:

« حاشیه‌ها و تخریب‌ها به نظر عادی نیست!!!
‏لازم است دستگاه های امنیتی به سرعت درباره پرونده سازی سیاسی و امنیتی برای رئیس مجلس و تخریب او در ماجرایی که با مخالفت وی و عذرخواهی خانواده‌اش همراه بوده تحقیقات لازم را انجام داده و با عناصر پشت پرده احتمالی برخورد کنند.
‏یا ستارالعیوب»

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت:

«اگر به اسم علی(ع)، با تمسک به عدالت علی(ع)، در شب شهادت علی(ع) به دنبال بردن آبرو از شیعه علی(ع) هستی، بدان راه ابن ملجم مرادی در پیش گرفته‌ای، اخوی!»

معصومه پاشایی بهرام نماینده مرند و جلفا:

«ارتقاء پلیس، پایه گذار ⁧‫پلیس زن‬⁩ و سامانه ⁧‫پلیس ١١٠‬⁩،⁧‫ هشتمین شهردار برتر دنیا‬⁩ که با تکیه بر توان داخلی پروژه های بزرگی چون پل صدر و تونل نیایش را انجام داد، سردار جنگ و اکنون تنها  کسی که در مجلس یازدهم شایستگی ریاست مجلس را دارد! با این حرفها چیزی از ارزشهای ⁧‫دکتر قالیباف‬⁩ کم نمی شود!»

مهدی عسگری نماینده کرج:

«اینکه عده‌ای از هر ماجرای کوچک و بزرگ به دنبال موج‌سواری جناحی و تسویه حساب سیاسی‌اند به کنار، اما ابهام و ناراحتی مردم را نباید نادیده گرفت. افکار عمومی می‌خواهد موضع ⁧‫قالیباف‬⁩ درباره حواشی اخیر و یک بام و دو هوای حمایت از ⁧‫تولید ملی‬⁩ را بداند، همراه با مردم منتظر پاسخ به این مطالبه‌ایم.»

۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 27507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha