فوری:جولان یک قلاده پلنگ سرگردان در خیابانهای قائم شهر/ دو پلیس زخمی شدند+ فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، دقایقی پیش رسانه های محلی مازندران از مشاهده یک قلاده پلنگ در خیابان های قائم شهر خبر دادند که روی تابلوی یک بانک رفته است . همچنین برخی از شبکه های اجتماعی از زخمی شدن یک پلیس توسط پلنگ خبر داده اند . 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قائم شهر گفت: یک قلاده پلنگ بالغ ساعت ۶ صبح امروز یکشنبه چهارم اردیبهشت ماه بر بالای ساختمان‌ بانک صادرات  شعبه خیابان ساری شهر قائم شهر مشاهده شده است.

عرب افزود:با نزدیک شدن مردم پلنگ به بالکن این بانک رفته است که ماموران محیط زیست ، آتش نشانی  و نیروی انتظامی  برای به دام انداختن این حیوان در محل حضور یافتند که متاسفانه این  پلنگ از منطقه به داخل باغ متواری شد.

او گفت : نیروهای امدادی محیط زیست و آتش نشانی و نیروی انتظامی درحال ایجاد شرایطی مناسب، برای به دام انداختن و زنده گیری پلنگ هستند.

فیلم های زیر از پلنگ مازندرانی که امروز صبح دیده شده است را ببینید:
 


 

سرانجام پس از ۴ ساعت تلاش ؛پلنگ سرگردان در قائمشهر زنده‌گیری شد /۲ مأمور نیروی انتظامی زخمی شدند

پلنگ بالغی که صبح امروز در خیابان‌های شهر قائم شهر در استان مازندران پرسه می زد پس از چهار ساعت تلاش ماموران محیط زیست و آتش نشانی در قائم‌شهر زنده گیری شد.

به گزارش ایلنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قائم شهر گفت: یک قلاده پلنگ بالغ که ساعت ۶ صبح امروز بر بالای ساختمان بانک صادرات شعبه خیابان ساری شهر قائم شهر مشاهده شده است و به داخل باغ مسکونی متواری شده بود با تلاش ماموران محیط زیست و آتش نشانان پس از چهار ساعت با دارت زنده گیری شد.

عرب افزود: به منظور اطمینان از سلامت پلنگ، حیوان به مرکز قرنطینه مرکز استان منتقل تا پس از اطمینان از سلامتی کامل، بررسی علت حضور این پلنگ در محدوده شهری و برای رها سازی آن تصمیم گیری شود.

او گفت: در این عملیات زنده گیری دو مامور نیروی انتظامی زخمی شدند.

پلنگ ایرانی با نام علمی پانترا پاردوس تولی یانا و نام انگلیسی پرشین لئوپارد بزرگ‌ترین یا یکی از بزرگ‌ترین زیرگونه‌های پلنگ و بومی غرب آسیا است.

در همین رابطه دقایقی پیش خبری به نقل از مشاور رسانه ای یگان حفاظت محیط زیست منتشر شد که از تلف شدن پلنگ خبر می دهد. گفته می شود این پلنگ پس از ساعت ها تعقیب و گریز و شلیک هوایی در حالی که زخمی شده بود ، به چنگ افتاد. سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد که پلنگ به دلیل جراحات وارده تلف شد. 

۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 27497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha