دردسر توئیت درباره بازی ایران برای المیرا شریفی‌مقدم

یک ماه پس از توییت المیرا شریفی‌مقدم در انتقاد از حوادث پیش آمده در بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا در مشهد، این گوینده خبر، برای مدتی نامعلوم، از آنتن تلویزیون حذف شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد یک ماه پس از توییت المیرا شریفی‌مقدم در انتقاد از حوادث پیش آمده در بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا در مشهد، این گوینده خبر، برای مدتی نامعلوم، از آنتن تلویزیون حذف شده است. اگرچه برخی، این حذف را به ممنوع‌التصویری تعبیر کرده‌اند، ولی خود او، دوری از گویندگی خبر را به مرخصی‌اش برای ادامه تحصیل نسبت داده است.

با توجه به توییت‌ها و دیگر خبرهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، می‌توان تایید کرد همکاری المیرا شریفی‌مقدم با تلویزیون، قطع شده است؛ اکنون این پرسش مطرح است که کنار گذاشتن این مجری و گوینده باسابقه، موقتی است یا همیشگی. آغازگر این ماجرا، توییت محمد زارعی، خبرنگار ورزشی همشهری بود که در آن از ممنوع‌التصویری المیرا شریفی‌مقدم به دلیل موضع‌گیریش درباره حوادث بازی تیم ملی فوتبال ایران با لبنان در ورزشگاه امام رضا مشهد خبر داد. او توییت کرد: «مهم و فوری؛ المیرا شریفی، گوینده اخبار شبکه‌خبر به خاطر توییت درمورد اتفاقاتی که برای بانوان کشورمان در جریان بازی تیم‌ملی با لبنان افتاد، ممنوع‌الکار شد. خانم شریفی از مجریان شجاع صداوسیما بودندکه درگذشته هم در مورد مشکلات اقتصادی واجتماعی مردم واکنش‌های محکمی داشتند.»

چند ساعت پس از این توییت، المیرا شریفی‌مقدم در واکنشی، خبر داد که به علت تحصیل در مقطع دکتری، از تلویزیون، مرخصی گرفته است. این گوینده شبکه خبر در توییتر نوشت: «ترم چهارم مقطع دکتری علوم ارتباطات؛ وقت گرفتن مرخصی و زمان برای کسب آمادگی برای شرکت در آزمون جامع است. برقرار باشید.»

در ادامه، چند خبر و اظهار نظر دیگر، نشان داد که این مرخصی گویا اجباری است و بر اساس شرط و شروطی که صدا و سیما برای ادامه کار المیرا شریفی‌مقدم گذاشته، او قرار است مدتی از آنتن تلویزیون دور باشد. از جمله این توییت که در آن آمده است: «خبر ممنوع‌الکاری المیرا شریفی‌مقدم کذب محض است. صرفاً بنا به اختلاف نظر موجود فی مابین معاون سیاسی صداوسیما و ایشان، توافقاتی برای ادامه همکاری صورت پذیرفته است. در این مورد، حق کاملاً با جناب خدابخشی است و این بانوی محترم باید به حدودِ کنشگری رسانه‌ای خود بیشتر واقف شود.»

همه این دردسرهای پیش آمده برای شریفی‌مقدم، برمی‌گردد به توییتی که او در واکنش به حوادث بازی تیم ملی ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا مشهد، منتشر کرد. این گوینده خبر تلویزیون، پس از برخورد نامناسب با زنان و دخترانی که قصد ورود به ورزشگاه را داشتند، در توییتی نوشت: «فیفا هنوز بیدار نشده؟ یک بلیت فروشی ساده را بلد نیستند انجام بدهند، چه برسد به حل مشکلات کلان اقتصادی.»

این اظهارنظر شریفی‌مقدم، به مذاق بسیاری خوش نیامد و حمله‌های زیادی به او انجام شد تا او را وادار کرد توییت پیشین خود را پاک کند و شبیه به دیگر موارد این چنینی، حتی دست به عذرخواهی هم بزند. او در همین رابطه توییت کرد: «من که عاشق ایرانم و می‌دانید که فوتبال هم خیلی دوست دارم. متاسفانه با برداشت اشتباه از توییت صبح، وطن‌فروش و خائن و مزدور لقب گرفتم! مجبور شدم توییت را پاک کنم و از مخاطبانم عذرخواهی می‌کنم.»

۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 27473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 0
      این خانم شریفی با توئیتی که زده بود باعث شدبدبخت بشه