بیمه به صندوق بودجه‌ای برای برخی بخش‌ها تبدیل شده است

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس می‌گوید صنعت بیمه برای برخی بخش‌ها به صندوق بودجه‌ای تبدیل شده است که این رویکرد باید اصلاح و به تعادل مصارف و منابع بیش از گذشته توجه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خانه ملت، سید شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس در تشریح نشست مشترک کمیسیون متبوعش با سندیکای بیمه‌گران ایران، گفت: صنعت بیمه به عنوان یکی از ارکان اصلی بازار مالی در ماده ۱۱ قانون برنامه ششم توسعه ۲ وظیفه عمده برعهده دارد؛ نخست تامین امنیت اقتصادی به معنای پشتیبانی از ریسک بنگاه‌های اقتصادی و بهبود محیط کسب و کار و دوم تامین مالی.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس با بیان اینکه در قانون برنامه ششم توسعه هدف‌هایی برای صنعت بیمه پیش‌بینی شده است، افزود: یکی از این اهداف افزایش ضریب نفوذ بیمه به ۷ درصد است، هرچند صنعت بیمه پیشرفت‌هایی در این زمینه داشته اما ضریب نفوذ به ۲.۶۵ درصد رسیده که با هدف برنامه توسعه فاصله بسیاری دارد.

صنعت بیمه به صندوق بودجه‌ای برای برخی بخش‌ها تبدیل شده است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: از آنجایی که بیمه، صنعتی حرفه‌ای است و باید روی پای خود بایستد، باید اصول حرفه‌ای توسط شرکت‌های بیمه‌ای و نهادهای رگولاتوری رعایت شود.

وی ادامه داد: به تدریج نگاهی به صنعت بیمه شکل گرفته، که گویی صنعت بیمه صندوق بودجه‌ای برای برخی از بخش‌ها است که این رویکرد باید اصلاح شده و به تعادل مصارف و منابع بیش از گذشته توجه شود، این موضوع به معنای آن نیست که صنعت بیمه از مسئولیت‌های اجتماعی فارغ است بلکه یعنی اینکه اگر قرار است مسئولیت اجتماعی به صنعت بیمه داده شود، باید توجه کرد که این امر به تعادل مصارف و منابع لطمه نزد.

انتظارات مجلس از صنعت بیمه؛ از افزایش ضریب بیمه تا بهبود محیط کسب و کار

حسینی با اشاره به شکل‌گیری «کمیته بیمه» ذیل فراکسیون توسعه پایدار و تامین مالی، گفت: در این نشست مقرر شد مباحث مربوط به صنعت بیمه که موضوعاتی تخصصی است در این کمیته با حضور نمایندگان شرکت‌های بیمه‌ای بررسی شود.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در تشریح انتظارات مجلس از صنعت بیمه، توضیح داد: توسعه و افزایش ضریب بیمه، افزایش توانگری صنعت بیمه، بهبود محیط کسب و کار و نقش بیمه در مقابله و کاهش بار تحریم‌ها انتظارات مجلس از صنعت بیمه است.

۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
کد خبر: 2747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha