وزیر کار:افزایش حقوق کارگران باعث افزایش بهره‌وری تولید شده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: افزایش ۵۷ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ خوشبختانه باعث افزایش بهره‌وری در تولید کشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  ایرنا، «حجت‌الله عبدالملکی» روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه پگاه با اشاره وضعیت معیشتی جامعه کارگران کشور بیان کرد: افزایش حقوق کارگران بر اساس مصوبه شورای کار عالی کشور در چند روز اخیر اعمال و اجرا شده است.

وی با اشاره به اهداف سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» افزود: بهبود فضای کسب و کار، افزایش اشتغال و تولید رویکرد اصلی وزارت کار در سال ۱۴۰۱ است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در این بازدید با برخی از کارگران حاضر در بخش‌های مختلف تولید در زمینه وضعیت شغلی، ساعات کاری و حقوق و معیشت آنان به گفت‌وگو پرداخت.

وی مجموعه صنایع شیر ایران «پگاه» را یکی از شرکت‌های پرافتخار کشور در صنایع غذایی و لبنیات کشور عنوان کرد و گفت: هدف ما از این مجموعه بازدیدها نظارت میدانی بر شرکت‌های اقتصادی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  تصریح کرد: شرکت صنایع بسته‌بندی فرآورده‌های شیری پگاه در ماه‌های اخیر بیش از ۲۰ نفر جذب نیرو داشته و در ادامه سال ۱۴۰۱ بر اساس طرح توسعه ۵۰ فرصت شغلی جدید ایجاد می‌کند.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: محصول دانش‌بنیان کاغد پارچمنت در این شرکت تولید و در مرحله آماده‌سازی تجاری قرار دارد.

 وی، از افزایش ۳۰ درصدی صادرات ارزی شرکت صنایع شیر ایران «پگاه» نسبت به سال گذشته خبر داد.

«علی اصغر محمدپور» مدیرعامل صنایع شیر ایران در این بازدید نیز با معرفی شرکت شیر صنایع شیر ایران «پگاه»، امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، گزارش عملکرد این مجموعه و اقدامات انجام شده در دوره جدید را تشریح و چالش‌ها و مشکلات این شرکت را مطرح کرد.

۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 27447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha