استراحت بازار سرمایه در پایان ماه / موج تازه‌ ای از حمایت ها در نیمه دوم بازار + نقشه بورس

شاخص کل بورس با  ۸۱۷ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۸۶۱ هزار رشد داشت.بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی فروردین ماه را متعادل و البته نوسانی آغاز کرد اما در اواسط ساعت معاملاتی و با برتری معاملات خودرویی ها، موج تازه ای از حمایت ها از بازار رویت شد و از منفی بازار کاسته شد اما در نهایت شاخص کار خود را با افت ۸۱۸ واحدی به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه (۳۱ فروردین ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با  ۸۱۷ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۸۶۱ هزار رشد داشت.

بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی فروردین ماه را متعادل و البته نوسانی آغاز کرد اما در اواسط ساعت معاملاتی و با برتری معاملات خودرویی ها، موج تازه ای از حمایت ها از بازار رویت شد و از منفی بازار کاسته شد اما در نهایت شاخص کار خود را با افت ۸۱۸ واحدی به پایان رساند.

در گروه نفت و پالایش، با عقب نشینی قیمت نفت، شاهد معاملاتی با گرایشات منفی در این گروه بودیم به طوریکه نمادهای شبندر و شتران در محدود ۱ درصد منفی و شپنا نزدیک به ۱ درصد مثبت معامله شدند.

در بانک ها روند مثبت بود و به نظر می رسد نقدینگی به این گروه تزریق شده است، نمادهای وپارس و ونوین نزدیک به سقف قیمت روزانه، وبصادر نزدیک به ۱ درصد مثبت و نمادهای وبملت و وتجارت هم در دامنه ۰.۵ درصد منفی بسته شدند. گروه پتروشیمی هم با گرایشات نسبتا متعادل داد و ستد شدند، نمادهای شیراز و کرماشا به واسطه شنیده ها و خبرهای خوب از گزارش ۱۲ ماهه مثبت بودند و نمادهای شپدیس و نوری در محدوده ۱ درصد منفی به کار خود پایان دادند.

معاملات خودرویی ها نیز با صف خرید شدن نماد خگستر در قیمت ۳.۷۰۰ ریال را تحت تاثیر قرار گرفت و در نهایت نمادهای خودرو و خساپا در محدوده ۱ درصد مثبت و خزامیا و خبهمن در دامنه ۱.۵ تا ۲.۵ درصد مثبت معامله شدند. در فلزات اساسی هم امروز شاهد روندی متعادل بودیم، نماد فولاد پس از بازگشایی در محدوده ۱ درصد مثبت و فملی اندکی بالاتر از صفر تابلو به کار خود پایان دادند.

زراعتی ها امروز هم در اکثریت نمادها مثبت بودند. در میان معاملات منفی گروه سیمان نمادهای سخزر و ساراب با اقبال خریداران همراه بودند. گروه سرمایه گذاری هم با رشد قیمتی همراه بود و نماد وبانک به واسطه شایعه واگذاری بلوک شاراک به صف خرید رسید. دارویی ها هم از جمله سبز پوشان بازار امروز بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد خاور در قیمت ۱.۷۰۰ ریال و حدود ۱۲ درصد مثبت اشاره کرد.

افت ۸۱۷ شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۸۱۷ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۱۲ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز۸۶۱ واحد رشد کرد و به رقم ۴۰۱ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶۱۴ هزار معامله به ارزش ۵ هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فولاد، وپارس، وبانک بیشترین تاثیر مثبت و نماد پارسان، شبندر، نوری، شستا بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، خودرو، شپنا، خگستر، خساپا، فسبزوار، شبندر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۲ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۲ واحد افت، رقم ۲۰ هزار و ۷۶۳ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۶۲ هزار معامله به ارزش حدودی ۲ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام صبا بیشترین تاثیر مثبت و نماد شگویا، زاگرس، ومهان، شاوان، ارفع، غصینو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد کرمان، تلیسه، تجلی، قچار، فرابورس، وکبهمن، ثتران است.

انتهای پیام. /

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 27395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha