بازدهی بورس در سال ۱۴۰۱ بالاتر از بازارهای بدون ریسک است

روند صعودی بازار چنانچه به صورت تدریجی، آهسته و پیوسته ادامه پیدا کند، براساس پیش‌بینی‌های انجام شده به نظر می‌رسد روند کلی بازار تا پایان سال ۱۴۰۱ با حداقل ٣٠ درصد بازدهی مثبت، سود نظام بانکی را پشت‌سر بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ احمد اشتیاقی به اعمال مالیات بر سپرده‌های بانکی حقوقی‌ها و تاثیر آن بر معاملات بورس اشاره کرد و افزود: رقیبی که همیشه تهدیدکننده معاملات بازارسرمایه بوده، سود بدون ریسکی است که سپرده‌های بانکی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند.

وی اظهار داشت: زمانی که نرخ سود سپرده با روند صعودی همراه شود بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا سرمایه‌های خود را به جای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، وارد سپرده‌های بانکی کنند تا از این طریق بتوانند سود تضمین شده‌ای دریافت کنند.

اشتیاقی با اعتقاد بر اینکه با اعمال مالیات بر سپرده‌های بانکی حقوقی‌ها شاهد رخ دادن ٢ اتفاق خواهیم بود، گفت: در ابتدا این شرکت‌ها و مؤسسات ترجیح می‌دهند تا دیگر در قالب سپرده بانکی سرمایه گذاری نکنند، در کنار این مسأله به دلیل قرار گرفتن قیمت سهام شرکت‌ها در نقطه ارزندگی و نیز پیش‌بینی کسب بازدهی از بورس در حد و حدود سپرده‌های بانکی، به صورت مستقیم اقدام به خرید سهام در بازار می‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است این اتفاق زمینه‌ساز ورود نقدینگی به بازار سرمایه و شتاب در روند صعودی شاخص بورس خواهد شد.

وی اظهار داشت: اگر سرمایه‌گذاران تمایل به کسب بازدهی بدون ریسک در بازار سرمایه داشته باشند، می‌توانند سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت بازار سرمایه را جایگزین سرمایه‌گذاری در سپرده‌های بانکی کنند و با ورود سرمایه‌های خود به بورس، بازدهی معقولی را از این بازار کسب کنند.

اشتیاقی تاکید کرد: با توجه به تأکید سازمان امور مالیاتی در زمینه معافیت مالیاتی سپرده های بانکی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با در آمد ثابت، زمینه ورود سرمایه به این بازار به‌طور کامل فراهم شده است.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: به نوعی این امکان برای صندوق با درآمد ثابت فراهم است تا ١٥ درصد از وجوه صندوق را در قالب خرید سهام سرمایه‌گذاری کند که از این طریق هم می‌توان شاهد ورود نقدینگی به بازار سرمایه باشیم و به مراتب این امر کمک کننده به روند معاملات بازار سرمایه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد با فرض احیای برجام و نیز با اقداماتی که در زمینه بهبود روند معاملات بازار سرمایه انجام شده است، می‌توان امیدوار به تداوم روند صعودی بازار باشیم اما سهامداران نباید در انتطار شتاب رشد شاخص بورس در بازار باشند.

اشتیاقی با تاکید بر اینکه رشد شاخص بورس نمی‌تواند به صورت مستمر ادامه دار باشد، گفت: روند صعودی بازار به صورت تدریجی، آهسته و پیوسته ادامه پیدا کند و همچنین براساس پیش‌بینی‌های انجام شده به نظر می‌رسد روند کلی بازار تا پایان سال ۱۴۰۱ با حداقل ٣٠ درصدی بازدهی، مثبت باشد.

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 27383

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha