معامله گران از عملکرد کوتاه مدت پادشاه کریپتو راضی نیستند!

نوسانات بازار ارزهای دیجیتال همواره استدلالی علیه دارایی‌های دیجیتال بوده است که ریسک بیشتری را بر دوش سرمایه گذاران قرار می‌داد و از این رو باید از آن اجتناب می‌نمود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، طبق جدیدترین داده‌های IntoTheBlock، دو ارز دیجیتال بزرگ بازار یعنی بیت‌کوین و اتریوم، در مقایسه با برخی سهام، نوسانات کمتر و سوددهی بیشتری دارند.

تحلیلگران IntoTheBlock ابزاری خودکار برای محاسبه نسبت شارپ (Sharpe) ایجاد کردند، شاخصی که به سرمایه گذاران در ارزیابی ریسک‌ها و سودها کمک می کند. این نسبت بر اساس عملکرد گذشته پرتفوی محاسبه می شود. نسبت بالا معمولاً نشانه خوبی از توزیع ریسک به سود در نظر گرفته می شود.

بر اساس تجزیه و تحلیل ارائه شده توسط کارشناسان این شرکت تحلیلی، بیت کوین و اتریوم در مقایسه با بسیاری از سهام، به ویژه سهام شرکت های مرتبط با کریپتو مانند کوین‌بیس (Coinbase)، نوسانات کمتری را نشان می دهند.

همان طور که محاسبات نشان می دهد، نسبت شارپ برای بیت کوین در -۰.۰۲ باقی مانده است در حالی که همین نسبت برای اتریوم ۰.۰۴ است. از سوی دیگر، برخلاف تصور عمومی، سهام عملکرد بدتر یا مشابهی را با دارایی های دیجیتال داشته اند.

از آنجایی که این فرمول به ما امکان می دهد بازده دارایی را نسبت به نوسانات آن تعیین کنیم، اکثر شرکت های مرتبط با ارزهای دیجیتال با بیت کوین و اتریوم مطابقت یا عملکرد ضعیف تری دارند و نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض بازار ارزهای دیجیتال از طریق سهام مرتبط با کریپتو ممکن است در واقع ریسک بیشتری نسبت به خرید مستقیم دارایی های دیجیتال داشته باشد. 

در حالی که اعتقاد به نوسانات بالای ارزهای دیجیتال همیشه وجود داشته است، اما ممکن است این مسأله به زودی برای رمزارزها کنار گذاشته شود، زیرا میانگین نوسان دارایی‌هایی مانند بیت‌کوین و اتریوم نسبت به سال‌های گذشته به سرعت در حال کاهش است.

در سه ماه گذشته، نوسانات ضمنی بیت کوین به پایین ترین رکورد جدید خود یعنی ۶۵ درصد رسیده است که نشان می دهد معامله گران از عملکرد کوتاه مدت پادشاه کریپتو راضی نیستند و ترجیح می دهند از معاملات فعال اجتناب نمایند.

۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 27354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha