شاخص کل بورس بالاخره وارد کانال ۱.۵ میلیون واحدی شد / افزایش عرضه در کلیت بازار+ نقشه بورس

شاخص کل بورس با  ۲۶ هزار و ۶۵۴ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۰۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۶ هزار و ۷۸۲ واحد رشد داشت.بازار بورس تهران امروز را تماما مثبت و با رشد قیمتی اکثریت سهام آغاز بکار کرد ، اما با نزدیک شدن شاخص کل به سطح ۱.۵ میلیون واحد شاهد افزایش نسبی عرضه ها در کلیت فضای بازار بودیم و در نهایت شاخص کار خود را با رشد ۲۶.۶۵۴ واحدی به پایان رساند .

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با  ۲۶ هزار و ۶۵۴ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۰۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۶ هزار و ۷۸۲ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را تماما مثبت و با رشد قیمتی اکثریت سهام آغاز بکار کرد ، اما با نزدیک شدن شاخص کل به سطح ۱.۵ میلیون واحد شاهد افزایش نسبی عرضه ها در کلیت فضای بازار بودیم و در نهایت شاخص کار خود را با رشد ۲۶.۶۵۴ واحدی به پایان رساند .

گروه نفت و پالایش در پی افزایش قیمت نفت به دلیل تشدید بحران اوکراین با برتری تقاضا همراه بود و در پایان نمادهای شتران و شبندر در دامنه ۲ تا ۳ درصد مثبت و نماد شبریز نزدیک به ۵ درصد مثبت مورد معامله قرار گرفتند .

بانکی ها هم از معاملاتی متعادل و با گرایشات مثبت برخوردار بودند ، نماد های وبملت و وبصادر نزدیک به صفر تابلو و وتجارت در دامنه ۱.۵ درصد مثبت مورد معامله قرار گرفتند ، نماد وپست هم که در پی ارائه گزارش خوب تلفیقی مورد توجه خریداران قرار گرفته است ، بدون عرضه صف خرید سهم بسته شد  . گروه پتروشیمی نیز به واسطه رشد قیمت های جهانی و داخلی محصولاتشان ، روند مثبتی را ثبت کردند و نمادهای نوری ، شپدیس و پارسان در راس معاملات این گروه قرار داشتند . خودرویی ها نیز با معاملاتی متعادل و با افزایش نسبی عرضه ها به خصوص در نیم ساعت پایانی بازار مواجه بودند و در پایان نمادهای خساپا و خبهمن کمی بالاتر از صفر تابلو و خودرو در محدوده ۰.۵ درصد منفی مورد معامله قرار گرفتند ، نماد ورنا هم پس از چندین بار عرضه ، نهایتا با صف خرید به کار خود پایان داد . فلزات اساسی و معدنی هم امروز و در غیاب نماد فولاد با خبر اصلاح احتمالی تعرفه های عوارض صادراتی معاملاتی نسبتا سبز را سپری کردند ، نمادهای فاسمین و ارفع در دامنه ۲.۵ درصد مثبت و و فخوز حدود ۴ درصد مثبت بسته شدند .

گروه محصولات زراعتی و غذایی امروز هم به روند رشدی خود ادامه دادند . در سیمانی ها هم خبر عرضه سیمان آبیک ، موج تقاضا را در این گروه مجددا فعال کرد . رشد بازار و شاخص سبب اقبال خریداران به نمادهای گروه سرمایه گذاری شده است . در میان معاملات پر رونق گروه ساختمانی ، نمادهای ثباغ و ثپردیس هم با صف خرید بسته شدند .

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد ونیکی در آستانه بالای روزانه و قیمت ۱۰.۰۹۰ ریال اشاره کرد.

رشد ۷هزار و ۴۰۸ شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۸ هزار و ۴۰۸ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۷۵ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز۶ هزار و ۷۸۲ واحد رشد کرد و به رقم ۳۹۷ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶۴۶ هزار معامله به ارزش ۷ هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام شستا، پارسان، تاپیکو، فارس، نوری، شپدیس، شبندر بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، خساپا، خودرو، خگستر، شتران، شبندر، خبهمن از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۳۱۱  واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۱۱ واحد افت، رقم ۲۰ هزار و ۷۰۴ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۳۱۸ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۸۶ هزار و ۷۳۱ میلیارد تومان انجام شد.

سهام مارون، شگویا، بپاس، ومهان، شاوان، ارفع، هرمز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد کرمان، فچار، فرابورس، شگویا، فزر، شجم، تجلی است.

انتهای پیام./

۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 27322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha