نویسنده "قوی سیاه": ترکیدن حباب NFT ها در حال آغاز است

نسیم طالب (Nassim Taleb)، نویسنده «قوی سیاه»، بر اساس توئیت اخیر خود معتقد است که جنب و جوش مربوط به توکن‌های غیر مثلی (NFT) ممکن است به پایان برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، این آماردان لبنانی-آمریکایی بر این باور است که نرخ بهره بالاتر باعث ترکیدن این حباب می شود. انتظار می رود که انقباض پولی مداوم فدرال رزرو ایالات متحده بر دارایی های ریسکی فشار وارد کند.

طالب به این واقعیت اشاره کرده است که ارزش NFT اولین توییت جک دورسی (Jack Dorsey) تقریباً تمام ارزش خود را از دست داده است.
سینا استوی، فعال حوزه کریپتو، در ماه مارس گذشته پس از پرداخت ۲.۹ میلیون دلار برای این توئیت ۱۵ ساله سر و صدای زیادی به پا کرد. این NFT از طریق یک مزایده در پلتفرم "Valuables" که توسط Cent اداره می شود، فروخته شد. دورسی سپس اعلام کرد که درآمد حاصل از فروش را به امور خیریه اهدا خواهد کرد.

استوی اخیرا تصمیم گرفت این NFT کمیاب خود را بفروشد. وی در ابتدا رقم ۴۸ میلیون دلار را برای نسخه انحصاری اولین توییت دورسی درخواست کرد.

با این حال، تلاش برای فروش NFT بلافاصله پس از شروع حراج به یک فاجعه تبدیل شد. استوی پس از پیشنهادهای ناچیز در محدوده چند صد دلاری، به سوژه تمسخر در رسانه های اجتماعی تبدیل شد. وی مجبور شد برچسب قیمت اولیه را حذف کند.

در زمان نگارش این خبر، بالاترین پیشنهاد تنها ۱۸,۲۲۱ دلار است، یعنی این NFT بیش از ۹۹٪ از ارزش خود را از دست داده است.

استوی به رویترز گفت که این NFT را به کسی نمی‌فروشد زیرا فکر می‌کند که این توکن «مونالیزای دنیای دیجیتال» است. حراج مذکور ممکن است در نهایت لغو شود.

محبوبیت NFT در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت، اما بسیاری از مخالفان هشدار می دهند که این تبلیغات ممکن است پایدار نباشد.

۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 27315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha