نشانه های نگران کننده در بازار مسکن /قیمت خودرو در مسیر صعود

دلار در محدوده کانالی ۲۷ هزار تومان تثبیت شد و بازار خودرو شاهد حرکت روبه جلوی قیمت هاست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز ، بازارها در شرایطی معامله می کنند که با ابهام در فضای سیاسی مربوط به مذاکرات احیای برجام، قیمت ها در محدوده های بالا تثبیت شده اند.

بازار طلا، ارز و سکه | دلار و سکه در مسیر روبه جلو

در بازار ارز، طلا و سکه، قیمت دلار در همان محدوده کانالی ۲۷ هزار تومان تثبیت شد. این در حالی است که با تحرکات مثبت قیمت اونس طلای جهانی (۱۹۸۴ دلار)، قیمت سکه هم در کانال ۱۳.۳ میلیون تومان با تحرکات دنبال شد. به نظر می رسد در صورت تداوم تحرکات قیمت طلا، سکه می تواند خود را برای ورود به سطح جدید ۱۳.۴ میلیون تومان آماده کند. با فضای سیاسی مبهم شکل گرفته در مذاکرات احیای برجام که به فرسایشی شدن روند توافق انجامیده، اکنون بازارها در محدوده کانالی قعلی تثبیت شده و به تدریج در حال رفتن به مسیر روبه جلو هستند.

بازار سهام | حرکت روبه جلوی شاخص ها تداوم می یابد؟

معاملات بازار سهام براساس شاخص های عملکردی بازار سهام در شرایطی قرار دارد که خریداران در موقعیت برتری نسبت به فروشندگان قرار دارند. روند معاملات در روز یکشنبه امیدوارکننده و خوش بینانه بود و همین مسئله می تواند حرکت روبه جلوی شاخص ها در بورس و فرابورس را در روز دوشنبه تثبیت کند. با این وصف چالش مربوط به رسیدن به کانال شاخص کل بورس در نقطه جدید ۱.۵ میلیون واحد میتواند همراه بازار باقی بماند و از این حیث شرایط را سخت و دشوار کند. مطابق مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، از امروز دوشنبه ۲۹ فروردین، دامنه نوسان روزانه قیمت سهام در همه نمادهای معاملاتی مندرج در بازار اول فرابورس ایران به  ۶± درصد تغییر می یابد.

بازار خودرو | خودرویی ها در مدار صعود

در بازار خودرو، قیمت محصول‌های دو خودروساز افزایش یافت، این در حالی است که دلیل این تحرکات به دلیل حرکت روبه جلو و تثبیت قیمت دلار در کانال قیمتی ۲۷ هزار دلار عنوان شده است. معامله گران نسبت به وضعیت کنونی مذاکرات احیای برجام در وین با تردید روبه رو شده اند. با وجود شرایط رکودی معاملات، قیمت ها در کانال صعودی قرار گرفته است. تحرکات امروز بازار خودرو نیز ممکن است در همین محدوده دنبال شود.

بازار مسکن | تداوم افزایش قیمت ها در شرایط رکودی مسکن

در بازار مسکن بررسی های میدانی نشان می دهد که با وجود اینکه معاملات کم رونق ارزیابی می شود اما مسیر قیمت ها حرکت صعودی را طی می کند. به طوریکه قیمت هر متر مربع مسکن در فروردین نسبت به قبل از سال جدید با افزایش محسوس و معناداری همراه شده است. این در حالی است که گزارش های میدانی هم نشان می دهد که هزینه های اجاره در شهر تهران حرکت روبه جلویی را دنبال می کند. دارندگان و صاحبخانه ها در شرایط فعلی بیشتر خانه هایشان را اجاره می دهند تا رهن و این در حالی است که با افزایش هزینه اجاره، مردم از پرداخت بیشتر ناتوان هستند.

بازار ارز دیجیتال | رمز ارزها نزولی شدند

در بازار رمز ارزها روند قیمت ها دوباره نزولی شد. به طوریکه در بامداد امروز قیمت بیت کوین به زیر ۴۰ هزار دلار آمد و سایر رمز ارزها همچون اتریوم نیز به زیر ۳ هزار دلار آمد.تحلیلگران معتقدند که بازار فعلا با نوسان شدید همراه و این نوسان ها ممکن است تداوم یابد. سرمایه گذاران فعلا با ترس در موقعیت های فروش قرار دارند و شاخص ترس و طمع نیز همین واقعیت را نشان میدهد.

۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 27314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha