رشد ۷هزار و ۴۰۸ شاخص کل بورس/ روز پرعرضه برای خودرو و بانکی‌ها + نقشه بورس

شاخص کل بورس با  ۷ هزار و ۴۰۸ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۷۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۳۴۱ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل و با برتری خریداران در کوچکترها آغاز کرد، اما با شدت گرفتن عرضه ها در خودرویی ها و بانکی ها، شاهد فزونی فروشندگان در نیمه اول بازار بودیم اما با شروع نیمه دوم، بهبود تقاضا در کلیت بازار محسوس بود و در نهایت شاخص کار خود را با رشد ۷.۴۱۰ واحدی به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه (۲۸ فروردین ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با  ۷ هزار و ۴۰۸ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۷۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۳۴۱ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل و با برتری خریداران در کوچکترها آغاز کرد، اما با شدت گرفتن عرضه ها در خودرویی ها و بانکی ها، شاهد فزونی فروشندگان در نیمه اول بازار بودیم اما با شروع نیمه دوم، بهبود تقاضا در کلیت بازار محسوس بود و در نهایت شاخص کار خود را با رشد ۷.۴۱۰ واحدی به پایان رساند.

گروه نفت و پالایش که در انتظار رسیدن گزارش های ۱۲ ماهه به کدال قرار دارد، روز متعادلی را سپری کرد و در پایان نمادهای شبندر، شتران و شبریز در دامنه ۱ درصد مثبت معامله شدند.

در بانکی ها هم شاهد ادامه معاملات کم رمق و با گرایشات منفی نمادهای حاضر در این گروه بودیم، نمادهای وبملت و وبصادر در محدوده منفی ۱.۵ درصد و نماد وتجارت نزدیک به صفر تابلو مورد معامله قرار گرفتند. گروه پتروشیمی اما با معاملاتی نسبتا پر رونق و مثبت همراه بود و نقش بسزایی در مثبت بودن شاخص امروز ایفا کرد، نمادهای آریا، نوری و شگویا در راس توجهات قرار گرفتند. خودرویی ها نیز معاملاتی با گرایشات منفی داشتند، هرچند که صف خرید شدن نماد ورنا در اواسط بازار، کمی سمت تقاضا را در معاملات این گروه تقویت کرد اما باز هم در پایان نمادهای خودرو و خساپا در دامنه ۱ تا ۲ درصد منفی و خگستر در محدوده ۴ درصد منفی بسته شدند. در فلزات اساسی امروز شاهد روندی متعادل و مثبت بودیم و گروه روی همچنان مورد توجه بازار قرار داشت به طوریکه نمادهای کروی و فاسمین با صف خرید و نمادهای فولاد و فملی هم کمی بالاتر از صفر تابلو معاملاتی به کار خود پایان دادند.

گروه محصولات زراعتی و غذایی یکپارچه مثبت بودند. سرمایه گذاری ها نیز امروز مورد توجه بودند و نمادهای وتوصا و وغدیر به صف خرید رسیدند. فراکابی ها هم از تقاضای مناسب برخوردار بودند. حمل و نقلی ها نیز، رشد قیمتی را تجربه کردند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد ولغدر در قیمت ۹.۷۰۰ ریال و نزدیک به ۲.۵ درصد مثبت اشاره کرد.

رشد ۷هزار و ۴۰۸ شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۸ هزار و ۴۰۸ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۷۵ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز۳ هزار و ۳۴۱ واحد رشد کرد و به رقم ۳۹۰ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵۵۱ هزار معامله به ارزش ۶ هزار و ۲۴۹ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فارس، نوری، وغدیر، تاپیکو، همراه بیشترین تاثیر مثبت و نماد خودرو، کچاد بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، خگستر، خساپا، خودرو، وتوصا، شتران، شبندر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۱۴۷  واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۴۷ واحد افت، رقم ۲۰ هزار و ۳۹۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۶۳ هزار معامله به ارزش حدودی ۶ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان انجام شد.

سهام آریا، شگویا، مارون، ومهان، فرابورس، شجم بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای وسپهر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد آریا، کرمان، فرابورس، تجلی، وسپهر، شگویا، کزغال است.

انتهای پیام. /

۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 27286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha