شب ناآرام در سوئد پس از به آتش کشیدن قرآن

در پی آتش زدن قرآن توسط یک گروه راست افراطی ضداسلامی در سوئد، این کشور شب گذشته شاهد سومین شب از ناآرامی‌ها و آشوب بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، به نوشته روزنامه گاردین، پلیس گزارش کرده که حدود ۱۰۰ تن از افراد جوان شروع به پرتاب سنگ کرده‌ و ماشین‌ها و لاستیک‌ها را در شهر “لاندسکرونا” به آتش کشیده‌اند. در درگیری‌های روزهای گذشته ۱۲ افسر پلیس مجروح شده و چهار خودرو پلیس نیز به آتش کشیده شده‌ است. درگیری‌های چند روز گذشته همچنین در شهرهایی چون استکهلم و همچنین لینکوپینگ، نورکوپینگ و همه مکان‌هایی که حزب “استریم کورس دانمارک” فراخوان داده بود، مشاهده شده است.

«کیم هیلد»، سخنگوی پلیس در جنوب سوئد می‌گوید، قصد ندارد مجوز تظاهرات برنامه‌ریزی شده احزاب راست در شهر لاندسکرونا در جنوب این کشور را لغو کند چرا که به باور او آستانه تحمل در این کشور بالاست و پلیس سوئد ارزش زیادی برای حق آزادی بیان قائل است.

در دو روز گذشته شورش‌ها و ناآرامی‌های گسترده‌ای در شهرهای مختلف سوئد از سوی گروه‌های راست افراطی آغاز شده است. ماجرا از آنجا آغاز شد که «راسموس پالودن»، رهبر حزب راست‌گرای افراطی دانمارک در یکی از محله‌های شهرهای جنوبی سوئد که اکثریت جمعیت آن‌ را مسلمانان تشکیل می‌دهند، قرآن را به آتش کشید. این اقدام با اعتراض گسترده مسلمانان رو به رو شده است.

پالودن که یک وکیل دانمارکی است تابعیت سوئد را نیز دارد و در سال ۲۰۱۷ حزب استریم کورس را راه‌اندازی کرد. وب‌سایت این حزب بر موضوع “مبارزه با مهاجرت و اسلام ستیزی” تاکید ویژه‌ای دارد.

۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 27276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha