توضیح ماتئوس درباره شوخی خبرساز با علی دایی/او رفیق من و یک شخصیت بزرگ است

در مورد داستان آن ویدئو از لوتار ماتیوس سوال کردیم و مانند همیشه به تمجید از هم‌تیمی سابقش پرداخت. او اسطوره فوتبال ایران را شخصیتی بزرگ و دوست خود توصیف کرده و تاکید کرد قصدش از انتشار این ویدئو تنها شوخی بوده : "هر کسی این ویدئو را ببیند فقط لبخند می زند".

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از "ورزش سه"، دیروز ستاره های بزرگ فوتبال جهان در مراسم افتتاحیه یک باشگاه فیتنس در تهران حاضر شدند و کادر تیم ملی شامل دراگان اسکوچیچ و حمید استیلی نیز در بین مدعوین پرتعداد و مشهور این رویداد دیده می شدند. مصاحبه گرفتن در چنین مراسم شلوغی کار آسانی نیست و سلبریتی ها به ندرت حاضر به صحبت می شوند، اما در نهایت این فرصت فراهم شد تا با هر کدام برای لحظات کوتاهی مصاحبه کنیم.

*از روی بدشانسی یا شاید هم خوش شانسی، ابتدا به سراغ پیر لوییجی کولینا، داور سابق و مشهور ایتالیایی رفتیم. دقیقا همانند روزهای قضاوت در زمین، با همان اتوریته و جذبه سرشاخ شدن با مهم ترین ستاره های دنیای فوتبال، با نهایت جدیت به درخواستم برای مصاحبه پاسخ منفی داد. تکرار درخواست اما با یک عبارت محکم و با صدای بلندتر همراه بود:NO !

گفتم خوش شانسی. زیرا این اتفاق دقیقا در مقابل همسر آندریاس برمه، ستاره سابق فوتبال آلمان و زننده گل قهرمانی این تیم در جام جهانی ۹۰ رخ داد و به نظر می رسید او بابت برخورد کمی تند کولینا دلش سوخته است. پس او همانجا وعده داد شرایط را برای مصاحبه با آندریاس را فراهم خواهد کرد.

* مرک: در جام جهانی بودن افتخار بزرگی است

*در همان لحظات و پیش از شروع مراسم اصلی بالاخره موقعیت صحبت با مارکوس مرک، دیگر داور بزرگ حاضر در مراسم فراهم شد. هر چقدر کولینا عصبانی و بی حوصله بود، دندان پزشک آلمانی با نهایت انرژی و آرامش و سر حوصله به همه سوالات پاسخ داد. اگرچه مارکوس مرک درخواست ابتدایی من در مورد مصاحبه به زبان انگلیسی را با تردید و به زبان آلمانی جواب داد، اما در ادامه با تسلط کامل در مقابل دوربین حاضر شده و با نهایت خوش مشربی و آرامش، با ما صحبت کرد.

اولین سوال در مورد اولین سفر مارکوس مرک به ایران در اواخر سال ۷۸ و برای قضاوت دیدار استقلال و پرسپولیس بود. داور سابق و مشهور فوتبال آلمان اعتراف کرد خیلی از جزئیات آن دیدار در خاطرش نیست، اما سفر به ایران و فضا و اتمسفر مسابقه و استادیوم برایش جالب و خاطره انگیز بوده است. وقتی از او در مورد اخراج یک بازیکن استقلال (ستار همدانی) در دقایق ابتدایی سوال کردیم، کم کم خاطرات قضاوت در دربی برای زنده شد و یادش آمد یک بازیکن را در نیمه اول از زمین اخراج کرده است.

مراسم اصلی در حال آغاز شدن بود و مکررا از مارکوس مرک درخواست می شد به سمت سالن برود، اما داور خوش برخورد و جنتلمن آلمانی سر فرصت پاسخ تمامی سوالات را می داد. در نهایت از او در مورد احتمال قضاوت علیرضا فغانی در دیدار فینال جام جهانی سوال کردیم و او مدعی شد در بین هزاران داور، همین حضور در مرحله نهایی جام جهانی نیز به خودی خود افتخار بزرگی برای یک داور به شمار می آید.

*بره‌مه: آلمان کار راحتی ندارد

در پایان مراسم اما مهمان های آلمانی و ستاره های سابق فوتبال مانشافت برای پذیرای به طبقات بالا هدایت شدند. به سختی در نهایت مجوز حضور در آن طبقه را پیدا کرده و به سرعت به سراغ همسر آندریاس برمه رفتم. خوشبختانه فراموش نکرده بود یک ساعت قبل قول مصاحبه با مدافع چپ مشهور و بزرگ فوتبال آلمان را داده و با صدا کردن آندریاس، فضا برای مصاحبه ای کوتاه در یک گوشه شلوغ و پرهمهمه را فراهم کرد. 

همان اول به آرامی گفت برمه به زبان انگلیسی تسلط ندارد و قرار شد او نقش مترجم را ایفا کرده و از انگلیسی به آلمانی برای او ترجمه کند. ستاره سابق فوتبال آلمان که به نظر از شلوغی و همهمه محل پذیرای مراسم به ستوه آمده بود، شرایط آلمان برای موفقیت در جام جهانی را دشوار توصیف کرده و مدعی شد این تیم در گروه خود نیز با توجه به حضور اسپانیا و ژاپن کار دشواری دارد. در نهایت آندریاس برمه در پایان مصاحبه با جمله "I GO" ترجیح داد سریع تر آن محل را به مقصد هتل ترک کرده و برای بازگشت به آلمان آماده شود.

*ماتئوس: لبخند بزنید

اما دشوارترین بخش کار پیدا کردن لوتار ماتیوس بود. ستاره محبوب و بزرگ فوتبال آلمان که از نظر نشریه ورلدساکر در بین ۱۰ ستاره برتر تاریخ فوتبال جای دارد، در میان خیل بادیگاردهای خود بیشتر در حال سلفی گرفتن و امضا دادن به افراد مختلف حاضر در مراسم بود. بقدری صف آسانسور شلوغ بود که دو بار ۹ طبقه آن مرکز خرید را با پله بالا و پایین کردیم تا در نهایت بتوانیم یک جا ماتیوس را برای مصاحبه ای کوتاه پیدا کنیم.

لحظه آخر اما بادیگاردهای حاضر در اطراف این بازیکن دور و بر او جمع شده و قویا تاکید کردند امکان مصاحبه با این ستاره محبوب وجود ندارد. پس به دشواری دست رو شانه کاپیتان افسانه‌ای آلمان گذاشته و از او درخواست کردم برای یک دقیقه به سوالاتم پاسخ دهد. این ستاره خوش تیپ و بزرگ به نظر اول کمی شوکه شده بود، پس در ثانیه هایی که انتظار برخوردی مشابه کولینا را داشتم، او در ادامه با روی خوش دم در آسانسور قبول کرد برای لحظاتی با دوربین ما صحبت کند. 

در صف سه ردیفی برای سوار شدن به آسانسور، آنقدر شلوغی و همهمه بود که لوتار ماتیوس به دشواری سوالاتم را می شنید و یکی دو بار مجبور به تکرار هر سوالی بودم. (متن کامل مصاحبه را جدا منتشر می‌کنیم)

ماتیوس در خلال مراسم دو هفته قبل قرعه کشی جام جهانی، ویدئویی از علی دایی منتشر کرد که او در گوشه ای به خواب رفته و خستگی بیش از حد باعث شده اسطوره فوتبال ایران در میان آن همهمه لحظاتی را به استراحت اختصاص دهد. ستاره های حاضر در مراسم اما اطراف علی دایی جمع شده و در شرایطی که او حتی از این سر و صدا هم بیدار نشده بود، با او شوخی کردند.

در مورد داستان آن ویدئو از لوتار ماتیوس سوال کردیم و مانند همیشه به تمجید از هم‌تیمی سابقش پرداخت. او اسطوره فوتبال ایران را شخصیتی بزرگ و دوست خود توصیف کرده و تاکید کرد قصدش از انتشار این ویدئو تنها شوخی بوده : "هر کسی این ویدئو را ببیند فقط لبخند می زند".

این آخرین جمله لوتار ماتیوس در میان بادیگاردهایی بود که اصرار داشتند او را به داخل آسانسور و در ادامه پارکینگ برده و شرایط خروج او از مراسم را فراهم کنند. او که صبح و در یک ویدئوی دیگر برای دایی پیغام فرستاده بود که کجاست و چرا همدیگر را ندیده‌اند، در نهایت بدون دیدار با هم تیمی سابقش در بایرن ایران را ترک کرد.

۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 27236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha