مدیرعامل Robinhood معتقد است که دوج‌کوین پتانسیل تبدیل شدن به ارز اینترنت را دارد

Vlad Tenev، مدیرعامل پلتفرم مبادلاتی Robinhood، معتقد است که دوج‌کوین (DOGE) پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به ارزِ بومی اینترنت را دارد. این اظهارات درپی اضافه‌شدن این میم کوین به فهرست توکن‌های پشتیبانی شده Robinhood صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، پلتفرم مبادلاتی رابین‌هود درگذشته اجازه‌ی نقل و انتقال رمز ارزها را به‌خارج از اپلیکیشن خود نمی‌داد و ازسوی منتقدین محدود قلمداد می‌شد. پس از ماه‌ها گفتگو سرانجام در هفته‌ی گذشته این ویژگی به Robinhood افزوده شد، اما تبدیل شدن به ارز بومی اینترنت نیازمند زیرساخت‌های بیشتری است.

در هفته‌ی گذشته خواندیم که کیف‌پول رابین‌هود دردسترس ۲ میلیون کاربر قرار گرفت و چندین رمز ارز جدید مانند سولانا، شیبا اینو و کامپاند نیز به‌فهرست معاملاتی این پلتفرم افزوده شدند.

دوج‌کوین به ابزارهای کاربردی مجهز می‌شود

علی‌رغم آنکه دوج‌کوین در جامعه‌ی رمز ارز به‌عنوان یک میم‌ کوین شناخته می‌شود اما توسعه‌دهندگان خبر از افزودن ابزارهای کاربردی به DOGE را در اواخر سال پیش اعلام کردند.

بنیاد دوج‌کوین اظهار داشت که برای احیای علاقمندی جامعه‌ی کابری به این پروژه، DOGE را به‌یک مکانیسم پرداختی و «ارزِ جهانیِ جدی برای مردم» بدل خواهد نمود.

تیم توسعه‌دهنده برای تحقق این امر اقدام به‌عرضه‌ی مجموعه‌ای از پروژه‌ها کرد که درمیان آنها می‌توان به به‌روزرسانی رابط‌ کاربری API کیف‌پول دسکتاپ، قابلیت استیکینگ برای کاربران و تنوع‌بخشی شبکه برای اجرای نودهای سریع‌تر اشاره کرد. هدف نهایی این ابتکارات ارتقای سطح کارآمدی DOGE به‌کمک بهبود فناوری آن خواهد بود.

دوج‌کوین چگونه به ارزِ بومی اینترنت تبدیل خواهد شد؟

Tenev در یک رشته توئیت به چالش‌های فنی متعددی که در مسیر استفاده از DOGE به‌عنوان شبکه‌ی پرداخت است، اشاره کرد. وی در وهله‌ی اول مدعی شد که کارمزد تراکنش‌ها باید به‌طرز قابل‌توجهی پایین باشد.

پس از اجرای به‌روزرسانی «Core ۱.۱۴.۵» در آبان ۱۴۰۰، هم‌اکنون کاربران می‌توانند به وجود کارمزدهای اندک امیدوار باشند. گام بعدی کاهش زمان لازم برای ساخت بلاک‌های جدید یا «Block Time» است، Block Time زمان موردنیاز ماینرها و اعتبارسنج‌ها برای تایید تراکنش‌ها و ایجاد بلاک‌های جدید است. Tenev بیان داشت که این شاخص باید از مقدار زمان لازم جهت اجرای تراکنش‌ها در پایانه‌ی پرداختی کمتر باشد. به‌گفته‌ی وی زمان ۱ دقیقه‌ای فعلی قابل‌قبول نیست به‌طور ایده‌آل این زمان باید به یک‌دهم ثانیه تقلیل یابد.

شاید بتوان مهم‌ترین مرحله‌ی این تغییرات را افزایش اندازه‌ی بلاک‌ها یا «Block Size» دانست. وی با مقایسه‌ی شبکه‌ی DOGE با غول پرداختی Visa، بیان داشت که اندازه‌ی بلاک‌های ۱ مگابایتی دوج‌کوین برای برابری با توان محسباتی ۶۵ هزار تراکنش درثانیه‌ی ویزا باید تا ۱۰ هزار برابر افزایش یابد.

باید دانست که اپراتورهای نود برای اعمال تغییرات فوق نیازمند تجهیزات سخت‌افزاری پیچیده‌تری نسبت به Raspberry Pi خواهند بود.

۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 27229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha