صعود دوج‌کوین با پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید توییتر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، پس از اینکه ایلان ماسک (Elon Musk) پیشنهاد خود را برای خرید ۱۰۰ درصد سهام توییتر (Twitter) به قیمت ۵۴.۲۰ دلار برای هر سهم ارائه داد، قیمت ارز دیجیتال مورد علاقه او یعنی دوج‌کوین (DOGE) نزدیک به ۶٪ افزایش یافت و دو کندل سبز ساعتی بزرگ را روی نمودار ثبت کرد.

دوج کوین طی این صعود از ۰.۱۳۹۲ دلار به ۰.۱۴۷۵ دلار جهش کرد. با این حال این رمزارز در حال حاضر با قیمتی در حدود ۰.۱۴۵ دلار معامله می شود.

ماسک که بزرگترین طرفدار دوج کوین است، پیشنهاد خرید نقدی توییتر به مبلغ ۴۱ میلیارد دلار را داد، زیرا طبق پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا (SEC)، او پتانسیل زیادی در تبدیل این شرکت میکروبلاگینگ به یک پلتفرم آزادی بیان در سراسر جهان می بیند.

ماسک می‌گوید برای انجام این کار، توییتر باید تغییرات خاصی را انجام دهد و به بهترین وجه می‌تواند توسط یک شرکت خصوصی مدیریت شود. برخی تصور می کنند که ماسک در صورتی که پیشنهاد او پذیرفته شود، قصد دارد مدیریت فعلی توییتر را اخراج کند. توییتر در حال بررسی این مسأله است.

برخی معتقدند که ماسک این پیشنهاد را برای خلاص شدن از شر سهام توییتر خود با قیمتی بالاتر از زمانی که ۹.۲ درصد سهام آن را خریداری کرد، ارائه کرده است. ماسک اظهار داشت که در صورت رد پیشنهاد وی، او باید در جایگاه خود به عنوان سهامدار تجدید نظر کند.

قیمت سهام توییتر نیز از ۴۱.۹۶ یورو به ۴۷.۴۶ یورو افزایش یافت. در حال حاضر سهام این شرکت با نماد TWTR با قیمت ۴۵.۰۸ یورو به ازای هر سهم معامله می شود.

جاستین سان (Justin Sun)، مدیرعامل سابق ترون (Tron) نیز پس از اعلام خبر پیشنهاد ماسک، پیشنهاد خرید توییتر را داده است. او برای هر سهم ۶۰ دلار پیشنهاد داد.

سان در یک تاپیک توییتری توضیح داد که می‌خواهد نیروی کار خود را غیرمتمرکز کند. علاوه بر این، او می‌خواهد توییتر را به یک «چارچوب Web3 بازتر و غیرمتمرکزتر که منبع باز و دوستانه برای توسعه‌دهندگان است» تغییر دهد.

پیش از این و در زمانی که ایلان برای پیوستن به هیئت مدیره توییتر دعوت شد (که او آن را رد کرد)، او پذیرش دوج کوین را برای اشتراک‌های پریمیوم توییتر بلو پیشنهاد داد.

۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 27224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha