سرقت ۶۰۰ میلیون دلار رمزارز توسط هکرهای کره شمالی

اف بی آی اعلام کرد که هکرهای کره شمالی، مسئول سرقت ۶۰۰ میلیون دلاری ارزهای دیجیتال از شبکه اکسی اینفینیتی در ماه گذشته بوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سی‌ان‌ان، پلیس اف‌بی‌آی، روز پنجشنبه هکرهای مرتبط با دولت کره شمالی را به سرقت بیش از ۶۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال در ماه گذشته از یک شرکت بازی‌های ویدیویی متهم کرد.

اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای اعلام کرد: "ما از طریق تحقیقات خود توانستیم تأیید کنیم که گروه لازاروس (Lazarus ) و APT۳۸، بازیگران سایبری مرتبط با کره شمالی، مسئول سرقت ۶۲۰ میلیون دلاری اتریوم هستند که در تاریخ ۲۹ مارس گزارش شد."

اف‌بی‌آی به هک اخیر یک شبکه کامپیوتری مورد استفاده توسط اکسی اینفینیتی، یک بازی ویدیویی که به بازیکنان اجازه می‌دهد ارز دیجیتال به دست آورند، اشاره داشت.

اسکای میویس (Sky Mavis)، شرکت سازنده اکسی اینفینیتی، در ۲۹ مارس اعلام کرد که هکرهای ناشناس معادل ۶۰۰ میلیون دلار - که در زمان کشف هک ارزش داشت - در ۲۳ مارس از شبکه ای که به کاربران اجازه می دهد رمزارز را از یک بلاکچین به بلاکچین دیگر منتقل کنند، سرقت کرده اند.

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه گروه لازاروس را محکوم کرد، گروه وسیعی از هکرها که گمان می رود از طرف دولت کره شمالی کار می کنند. وزارت خزانه داری «کیف پول» یا آدرس ارز دیجیتال خاص را که برای نقد کردن هک اکسی اینفینیتی استفاده شده بود را مسدود کرد.

به گفته هیات سازمان ملل متحد و کارشناسان خارجی امنیت سایبری، حملات سایبری سال‌ها منبع درآمد مهمی برای رژیم کره شمالی بوده است، زیرا رهبر این رژیم، کیم جونگ اون، همچنان به دنبال سلاح‌های هسته‌ای بوده است.

طبق گزارش Chainalysis، شرکتی که تراکنش‌های ارز دیجیتال را ردیابی می‌کند، گروه لازاروس در سال‌های اخیر حدود ۱.۷۵ میلیارد دلار ارز دیجیتال را به سرقت برده است.

اخبار مرتبط

این مطلب برایم مفید است بلی

۰ نفر این پست را پسندیده اند

 لینک کوتاه 

مطالب پیشنهادی

ارزون ترین قیمت ها در دارسو (زیر قیمت بازار)

۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۸
کد خبر: 27217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha