«آیفون من را پیدا کن»، کودک ربوده‌ شده‌ را پیدا کرد

مظنون بدون درگیری دستگیر شد و به نظر می‌رسید که کودک آسیبی ندیده باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛مادری اهل جورجیا پس از دزدیده شدن اتومبیلش در حالی‌ که فرزند ۹ ‌ساله‌اش هنوز در آن بود، از ویژگی «آیفون مرا پیدا کن» (Find My iPhone) برای ردیابی پسرش استفاده کرد.

اداره پلیس آتلانتا گفت، جریکا مور روز ۴ آوریل (۱۵ فروردین) پس از پارک کردن خودرو خود، بدون برداشتن سوئیچ از روی ماشین، از آن دور شد. سپس مردی سوار ماشین شد و با کودکی که هنوز داخل آن بود، حرکت کرد.

پلیس با انتشار مطلبی در فیس‌بوک اعلام کرد: «ماموران بلافاصله در محل حاضر شدند و تحقیقات اولیه خود را آغاز کردند. خانم مور توانست آیفون پسرش را با استفاده از قابلیت «موقعیت مکانی من» ردیابی کند و اطلاعات مربوط به موقعیت بی‌درنگ آن را به ماموران ارسال کند. پلیس آتلانتا با کمک گشت ایالت جورجیا-جی‌اس‌پی (GSP)، پلیس بخش فولتون، و کلانتری فولتون دست به کار شد و از اطلاعات ردیابی برای یافتن مکان خودرو استفاده کرد.

پلیس آتلانتا افزود: «خودرو از طریق جی‌اس‌پی قدم به قدم تحت تعقیب بود و یک مامور پلیس آتلانتا موفق به یافتن آن شد. مظنون سعی کرد از دست ماموران فرار کند، اما جی‌اس‌پی تکنیک مهار دقیق- (PIT) را با موفقیت اجرا، و خودرو را متوقف کرد.»

مظنون بدون درگیری دستگیر شد و به نظر می‌رسید که کودک آسیبی ندیده باشد، اما برای معاینه به بیمارستان کودکان آتلانتا-هیوز اسپالدینگ انتقال یافت.

پلیس گفت: «خوشحالیم که اعلام کنیم این کودک و مادرش دوباره به هم رسیدند. مجددا به مردم گوشزد می‌کنیم هنگام خروج از وسایل نقلیه‌شان، درهای آن را قفل کنند و کلیه اشیای با ارزش، و نیز فرزندان‌شان را از آن خارج کنند.»

خانم امبر رولینز، مدیر ایمنی کودکان و خودروها، به فاکس نیوز دیجیتال گفت سرقت خودرو «در محله‌های امن و زیبا، فروشگاه‌های خواربار، مهدکودک‌ها، و در ورودی پارکینگ خانه‌ها رخ می‌دهد.»

او افزود: «این نوع جرم فرصت‌طلبانه است، چون  دزد می‌داند مردم چه زمان‌هایی عجله دارند و ماشین‌شان را در حالی‌که روشن است، برای انجام کاری رها می‌کنند. مدت غفلت هر قدر هم کم باشد، بی‌خطر نیست.»

او گفت: «خلافکاران از این فرصت استفاده خواهند کرد و شاید تا زمانی که ماشین را نبرده‌اند، متوجه حضور کودک در صندلی عقب نشوند. اکثر اوقات خیلی سریع متوجه می‌شوند و وحشت می‌کنند و ماشین را رها می‌کنند، یا کودک را کنار جاده می‌اندازند.»

بر اساس گزارش مرکز ملی کودکان مفقود و تحت سوء‌استفاده، ان‌سی‌ام‌ای‌سی (NCMEC)، از آغاز همه‌گیری تا ۲۱ مه سال گذشته، ۴۰ کودک در جریان سرقت خودرو ربوده شده‌اند که منجر به صدور هشدار کودک‌ربایی (AMBER)  شده است. ان‌سی‌ام‌ای‌سی خاطرنشان کرد که به گفته پلیس، موارد مشابه بسیاری وجود داشته است که در آن صدور هشدار کودک‌ربایی ضروری نبوده است.

۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۴:۵۷
کد خبر: 27215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha