هشدار هواشناسی؛ وزش تندباد در تهران و ۳ استان

سازمان هواشناسی کشور نسبت به تندباد شدید همراه با گردوخاک و نیز انتظار رگبار باران، همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های تهران، البرز، قم و نیمه شمالی استان مرکزی به ویژه در ساعت‌های عصر و اوایل شب امروز تا اواخر وقت فردا هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد  به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری در سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه همرفتی به ویژه در ساعت‌های عصر و اوایل شب امروز تا اواخر وقت فردا شنبه (۲۷ فروردین) با مخاطرات تندباد شدید همراه با گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و نیز انتظار رگبار باران، همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد ریزش تگرگ خبر داد.

منطقه اثر این سامانه استان‌های تهران، البرز، قم و نیمه شمالی مرکزی است که می‌تواند منجر به اختلال در ترددهای دورن شهری و برون شهری، خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به صنعت کشاورزی، آب‌گرفتگی محلی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه و کاهش دید شود.

سازمان هواشناسی کشور در همین راستا به شهروندان توصیه کرد که از تردد غیرضروری، استحکام سازه‌های موقتی، عدم تردد و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، حفاظت از محصولات کشاورزی، عدم فعالیت در ارتفاع از جمله شهرهای بازی، ساختمان‌های در حال بازسازی و احداث، پرواز با پاراگلایدر و سایر فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز. عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها و پاکسازی دهانه پل‌ها و آب‌روها اجتناب کنند.

۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴
کد خبر: 27208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha