خبری شوک آور برای بازار کریپتو/صرافی‌های بزرگ هند تمامی انتقالات و واریزها را مسدود کردند

دو صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال، CoinSwitch Kuber و WazirX، در حال حاضر واریزهای روپیه‌ای خود را که برای خرید دارایی‌های دیجیتال مانند بیت‌کوین یا اتریوم استفاده می‌شد، محدود کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از رویترز، سرمایه گذاران نگرانی های خود را ابراز نموده و درخواست بازپرداخت کرده اند.

کشور هند دائماً در حال کار روی قوانین و مقررات جدید برای صنعت دارایی های دیجیتال و به طور کلی ارزهای دیجیتال بوده و هست. پیش از این، بانک مرکزی این کشور از ممنوعیت ارزهای دیجیتال به دلیل خطراتی که برای ثبات مالی سیستم اقتصادی کشور ایجاد می نماید، حمایت می کرد.
هنوز مشخص نیست که چه چیزی یا چه کسی پشت محدودیت واریزهای روپیه در این دو صرافی بزرگ ارز دیجیتال است. شرکت ملی پرداخت هند که شبکه نقل و انتقالات تحت حمایت دولت را مدیریت می کند، در هفته گذشته استفاده از UPI (واسط پرداخت‌های متحد) توسط هیچ صرافی ارز دیجیتال را تأیید نکرد.

صرافی CoinSwitch واریزهای روپیه‌ای را برای کاربران خود غیرفعال کرد، اما فرصت برداشت وجه را نیز باقی گذاشت.

کاربران در توییتر اصرار داشتند که صرافی‌ها باید اطلاعات بیشتری به کاربران بدهند و بیانیه‌ای درباره محدودیت‌ها و مدت زمان آن‌ها منتشر کنند. همان طور که مقالات رویترز نشان می دهد، نمایندگان CoinSwitch به این خبرگزاری پاسخی نداده اند.

به گفته منابع صنعتی، بیانیه مذکور باعث توقف UPI تحت حمایت دولت شد، زیرا شرکت مدیر، استفاده قانونی از این فناوری توسط صرافی را تأیید نکرده است.

صرافی WazirX نیز به کاربران خود گفته است که آنها هیچ گونه ETA روی UPI ندارند و به یک اعلان ساده در مورد از کار افتادن سیستم بسنده کردند.

۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 27192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha