شش اتفاق احتمالی برای دنیای ارز دیجیتال در ۲۰۲۲ /  ارزش کل بازار کریپتو به بیش از ۳ تریلیون دلار رسیده است/تجدید حیات بیت‌کوین اتفاق می افتد؟

سال ۲۰۲۱ برای صنعت کریپتو پر از فراز و نشیب بود، اما به طور کلی، سالی بود که بیت‌کوین شاهد افزایش ۷۰ درصدی بود، روندی که در قیمت رمز ارزهای معتبری مانند اتریوم و همچنین تعدادی از تازه واردان آلتکوین نیز مشهود بود، به طوری که برخی از آن‌ها صدها درصد سود را تجربه کردند. پیشرفت‌های دیگر در سراسر دنیای کریپتو در سال ۲۰۲۱ وجود داشت، از جمله محبوبیت فزاینده توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و ظهور متاورس. به طوری که با تبدیل شدن فیس‌بوک به متا، این شرکت در ایجاد یک جهان مجازی پیشرو شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصاد آنلاین؛ بسیاری از روندهای صنعت کریپتو در سال ۲۰۲۲ ادامه و تکامل روندهایی خواهند بود که در سال گذشته شروع به ظهور کردند. موارد زیر برخی از محتمل ترین تحولاتی هستند که عرصه ارزهای دیجیتال را در سال پیش رو شکل می‌دهند.

چشم انداز نظارتی جدید

چشم انداز نظارتی جدید

در سال ۲۰۲۱ بسیاری از ارگان‌های دولتی و موسسات مالی در حال بررسی تأثیر مالی ارزهای دیجیتال بر اقتصادهای جهانی بودند و بسیاری از بانک‌های مرکزی خطرات ثبات مالی خود را از دارایی‌های دیجیتال می‌سنجیدند. بیت‌کوین در چین ممنوع شد و هند گام‌های اولیه را برای معرفی مقررات ممنوعیت تمام دارایی‌های رمزنگاری خصوصی برداشت. با این حال، BTC  به عنوان پول قانونی در السالوادور پذیرفته شد.

بدون شک، در سال ۲۰۲۲ حتی بیشتر شاهد منافع دولتی و فعالیت‌های نظارتی، مانند ایجاد و معرفی ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی (CBDC) خواهیم بود. بر اساس گزارش CBDC Tracker، در حال حاضر ۷۹ کشور در مراحل مختلف تحقیق و توسعه ارز دیجیتال خود هستند.

3

پذیرش گسترده‌ترWeb ۳

پذیرش گسترده‌ترWeb 3

وب ۳.۰ باهوش‌تر، سریع‌تر و کارآمدتر، یکی از بزرگ‌ ترین روندهای ارز دیجیتال در حال تحول در سال ۲۰۲۲ است. یک نسخه مبتنی بر بلاک‌چین از اینترنت است که به افراد امکان می‌دهد، کنترل داده‌های خود را مجدداً به دست آورند و احتمال خرابی سایت ناشی از آن را از بین ببرند. یک نقطه عطف واحد که صاحبان وب سایت‌ها را قادر می‌سازد، تا از اتکا به شرکت‌هایی که صاحب سرورها هستند اجتناب کنند. با رونق گرفتن وب ۳.۰، ارزهای رمزنگاری شده نیز به همان ترتیب در سال ۲۰۲۲ رشد خواهند کرد.

تجدید حیات بیت‌کوین

تجدید حیات بیت کوین

بیت‌کوین با رسیدن به اوج بیش از ۶۷۰۰۰ دلار در نوامبر ۲۰۲۱، در اواسط ژانویه به ۳۵۰۰۰ دلار کاهش یافت، اما در حال حاضر شروع به بازگشت کرده است. FSInsight، یک موسسه مالی در نیویورک، در یادداشتی برای سرمایه گذاران، اعلام کرد که بیت‌کوین می‌تواند در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به ۲۰۰.۰۰۰ دلار برسد، یعنی بیش از ۴۶۰ درصد. در حالی که برخی از تحلیلگران، بر اساس آنچه که فقدان ارزش بنیادی تلقی می‌شود، سقوط بیت‌کوین را در سال ۲۰۲۲ به کمتر از ۱۰.۰۰۰ دلار پیش‌ بینی می‌کنند. برخی دیگر بر این باورند که بیت‌کوین افزایش خواهد یافت و به سیر صعودی کلی خود ادامه می‌دهد، تا به بالاترین حد قبلی خود بازگردد و از آن پیشی بگیرد و در حداقل ممکن از مرز ۱۰۰.۰۰۰ دلار فراتر رود.

وجوه قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF'S)

وجوه قابل معامله در بورس بیت کوین

در اکتبر ۲۰۲۱، ProShares Bitcoin Strategy ETF (BITO) راه اندازی شد. در واقع به طور شفاف، اولین ETF مرتبط با بیت‌کوین در ایالات متحده می‌باشد و از طریق قرار گرفتن در معرض مدیریت شده، چهار چوب قراردادهای آتی بیت‌کوین، افزایش سرمایه را ارائه می‌دهد. البته توجه به این نکته مهم است که با خرید BITO، شما بیت‌کوین واقعی نمی‌خرید. همچنین، هزینه فوق‌العاده بالای قراردادها، آن را در بین سرمایه‌گذاران خرده ‌فروش نامحبوب می‌کند.

بنابراین انتظار می‌رود اولین ETF بیت‌کوین به‌زودی معرفی شود و زمانی که سرمایه‌گذاران کنجکاو ارز دیجیتال، به بیت‌کوین دسترسی پیدا کنند، این امر منجر به جهش بزرگی در سرمایه‌گذاری خرده ‌فروشی در این صنعت و در سال ۲۰۲۲ خواهد شد.

گسترش بازار NFT

گسترش بازار ان اف تی

یکی دیگر از روندهای برتر ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲، رشد مداوم بازار NFT خواهد بود. توکن‌های غیرقابل تعویض از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کنند، تا دری را به روی بودجه غیر متمرکز برای هنرمندان باز کنند و ابزاری بسیار امن برای احراز هویت مالکیت دارایی‌های دیجیتال ارائه دهند. در نتیجه، بازار NFT با ارزش‌ گذاری فزاینده‌ای، محبوبیت بالای در سال جاری پیدا می‌کند، زیرا هنرمندان بیشتری به دنبال به دست آوردن کنترل بر کار و آثار خود هستند.

رشد سرمایه گذاری‌های نهادی در صنعت رمزارزها

رشد سرمایه گذاری

در سال ۲۰۲۱، صنعت کریپتو شاهد سرمایه‌گذاری هنگفتی از سوی شرکت‌های بزرگ و سازمان‌های بزرگ مالی بود، به طوری که سرمایه‌گذاران خطرپذیر ۳۰ میلیارد دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری کردند. احتمالاً این شتاب در سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد یافت. شرکت‌هایی مانند متا و مایکروسافت ابتدا به سمت دنیای متاورس فرو می‌روند و برندهای پیشرو جهانی مانند؛ نایک قبلاً با محصولات مجازی وارد عمل شده‌اند و به احتمال زیاد از آن‌ها پیروی می‌کنند. به علاوه رشد در حوزه مالی غیرمتمرکز (DeFi) پیش بینی می‌شود. بانک‌ها نیز علاقه بیشتری نشان می‌دهند و خدمات وام دهی با پشتیبانی دارایی‌های رمزنگاری شده را به مشتریان خود معرفی می‌کنند.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۳
کد خبر: 27183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha