رشد ۸ هزار و ۱۰۰ شاخص کل بورس / غلبه خریداران در نیمه دوم بازار + نقشه بورس

شاخص کل بورس با  ۸ هزار و ۱۰۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۶۷۶ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی هفته جاری را با پیشتازی پالایشی ها، مثبت و متعادل آغاز کرد و در نیمه بازار شاهد جدال جالب خریداران و فروشندگان بودیم که در نیم ساعت آخر به نظر می رسید خریداران بر فروشندگان غلبه کردند و در نهایت شاخص کار خود را با رشد ۸.۱۰۰ واحدی به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه (۲۴ فروردین ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با  ۸ هزار و ۱۰۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۶۷۶ واحد رشد داشت.  بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی هفته جاری را با پیشتازی پالایشی ها، مثبت و متعادل آغاز کرد و در نیمه بازار شاهد جدال جالب خریداران و فروشندگان بودیم که در نیم ساعت آخر به نظر می رسید خریداران بر فروشندگان غلبه کردند و در نهایت شاخص کار خود را با رشد ۸.۱۰۰ واحدی به پایان رساند.

گروه نفت و پالایش با توجه به افت روز گذشته و افزایش قیمت نفت امروز مورد توجه بودند و در پایان در غیاب نماد شپنا، نمادهای شتران، شبندر و شبریز با صف خرید بسته شدند.

در بانکی ها هم شاهد نوسانات قیمتی بودیم، نمادهای وبملت و وپارس نزدیک به ۱ درصد مثبت و نماد وبصادر در محدوده ۳ درصد منفی معامله شدند. نمادهای گروه پتروشیمی هم نسبتا متعادل و مثبت داد و ستد شدند، نمادهای آریا مماس بر آستانه بالای قیمتی و نوری و شپدیس در دامنه ۲ درصد مثبت معامله شدند. خودرویی ها هم نسبت به روز قبل فضای بهتری را تجربه کردند، نمادهای خودرو نزدیک به صفر تابلو و خساپا در دامنه ۱.۵ درصد منفی به کار خود پایان دادند، در این میان نمادهای خبهمن، وساپا و ورنا با صف خرید بسته شدند. گروه فلزات اساسی و معدنی هم با برتری نسبی خریداران همراه بود، نمادهای فولاد و فملی در محدوده ۲ درصد مثبت و نمادهای ومعادن و تجلی در محدوده ۱ درصد مثبت معامله شدند.

رشد تقاضا در نمادهای زراعتی مشهود بود. فضای معاملاتی در سیمانی ها و لیزینگی ها نیز مثبت بود. ذغالسنگی ها نیز امروز مورد توجه خریداران بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد کیسون در قیمت ۱.۴۲۰ ریال و نزدیک به صفر تابلو معاملاتی اشاره کرد که در پایان نزدیک به سقف قیمتی بسته شد.

رشد ۸ هزار و ۱۰۰ شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۸ هزار و ۱۰۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۵۴ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۲ هزار و ۶۷۶ واحد رشد کرد و به رقم ۳۸۲ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۸۳ هزار معامله به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فولاد، شبندر، فملی، شتران، فارس، شبریز، ومعادن بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خگستر، شستا، خودرو، خساپا، وساپا، شتران، خبهمن از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۱۰۸ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۰۸ واحد رشد، رقم ۲۰ هزار و ۳۸ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۱۲ هزار معامله به ارزش حدودی ۸ هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان انجام شد.

سهام زاگرس بیشترین تاثیر منفی و نمادهای آریا، وسپهر، مارون، شاوان، دماوند، خدیزل بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد آریا، وسپهر، کرمان، فرابورس، گدنا، تجلی، زاگرس است.

انتهای پیام. /

۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 27149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha