چرا واریزی صندوق توسعه به بورس انجام نمی شود؟

معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی شرط واریزی این صندوق به صندوق تثبیت بازار سرمایه را منوط به امضای قراردادهای طرفین اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا،  سیدرضا میرمحمد صادقی گفت: تلاش می‌کنیم سقف پرداخت‌های خود را ماهانه ۶۵۰ میلیارد تومان حفظ کنیم و البته تمام این پرداخت‌ها منوط به امضا شدن قرارداد سازمان بورس یا صندوق تثبیت و صندوق توسعه ملی است و از ابتدا هم قرار بود تمام پرداخت‌های ما منوط به امضای قرارداد باشد.

وی با اشاره به عزم صندوق برای تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه تا پایان فروردین افزود: سازمان امور مالیاتی در قالب بدهی‌ها خود به صندوق توسعه ملی، دستور پرداخت حداقل ۲ هزار میلیارد تومان به خزانه را اعلام کرده است که پس از این پرداخت، آن را به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه پرداخت خواهیم کرد.

معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ادامه داد:باید ماهانه ۶۵۰ میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار واریز کنیم که این ۲ هزار میلیارد تومان تقریباً معادل سه قسط می‌شود و اردیبهشت ماه نیز قسط بعدی را پرداخت خواهیم کرد.

میرمحمدصادقی تاکید کرد: از بهمن ۱۴۰۰ تاکنون پرداختی صورت نگرفته است و اگر قرارداد منعقد شود تمام مطالبات ماهانه صندوق تثبیت بازار سرمایه به تاریخ روز پرداخت می‌شود، اما اگر امضا نشود، نمی‌توانیم پولی به صندوق تثبیت بازار سرمایه پرداخت کنیم.

معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه در پایان اضافه کرد: این صندوق نخستین قسط را بدون قرارداد پرداخت کرد و نزدیک ۳ هزار میلیارد تومان پرداخت شده که شامل یک قسط هزار میلیاردی، یک قسط هزار و صد میلیاردی و یک قسط ۶۵۰ میلیارد تومانی بوده اما فقط بابت هزار میلیارد تومان اول قرارداد امضا شده است.

۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 27134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha