امشب هیجان فوتبال در قلب اروپا/چلسی برای انتقام در سانتیاگو برنابئو / گربه سیاه اسپانیایی و باواریایی ها

امشب در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید میزبان چلسی است و بایرن مونیخ برای جبران باخت دور رفت به مصاف ویارئال می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، امشب در چارچوب دور برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، ۲ بازی از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه برگزار خواهد شد. در اولین دیدار رئال مادرید در برنابئو میزبان چلسی است و بایرن مونیخ برای جبران دیدار رفت به مصاف ویارئال خواهد رفت.

رئال مادرید - چلسی

رئال مادرید در شرایطی پذیرای چلسی خواهد بود که هر نتیجه‌ای جز باخت با ۳ گل اختلاف می‌تواند تیم میزبان را به مرحله بعد برساند.  در بازی رفت، رئالی‌ها چلسی را در استمفوردبریج ۳ بر یک شکست دادند و برای اولین بار در رقابت‌های اروپایی برابر آبی‌های لندن به پیروزی رسیدند.

چلسی که امشب در ابتدای هفته یک برد روحیه‌بخش خارج از خانه برابر ساوتهمپتون کسب کرد تا با اعتماد به نفسی بیشتر برای مصاف با رئال مادرید آماده شود. با این حال برخورداری کهکشانی‌ها از امتیاز میزبانی و ناآشنا بودن چلسی با جو سانتیاگو برنابئو که برای اولین بار در آن بازی می‌کند، یک امتیاز مهم برای شاگردان کارلو آنچلوتی است.

چلسی فصل گذشته در ورزشگاه دوم باشگاه رئال مادرید (آلفردو دی‌استفانو) این تیم را در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا از گردونه رقابت‌ها حذف کرد و حالا باید دست به کاری بی‌سابقه بزند تا اسیر انتقام‌گیری پرافتخارترین تیم رقابت‌ها نشود.

شاگردان توماس توخل در حالی به تداوم پیشروی خود در لیگ قهرمانان برای دفاع از عنوان قهرمانی‌شان امیدوارند که هیچ تیم انگلیسی در تاریخ رقابت‌ها نتوانسته با بیش از یک گل پیروز شود. ضمن اینکه رئال مادرید در ۱۲ تقابل خانگی‌اش با رقبای انگلیس در لیگ قهرمانان تنها سه بار باخته است.

دیدار رفت با درخشش و هت‌تریک بنزما با نتیجه ۳ بر یک به پایان رسید. بازیکنی که ۱۲ دقیقه قبل از آغاز بازی، روزه‌اش را باز کرده بود توانست شبی شاهکار و کم‌نظیر را در لندن رقم زند و چلسی را به خاک و خون بکشد. 

رئال مادرید در ۲ بازی اخیر خود مقابل پاری سن ژرمن و چلسی ۶ گل به ثمر رسانده که هر ۶ گل را بنزما وارد دروازه حریفان کرده است. این بازیکن نشان داده که مهره اصلی آنچلوتی برای کسب پیروزی و پیش روی برای قهرمانی است و باید دید در دیدار امشب چه نمایشی از خود به اجرا خواهد گذاشت.

از طرف دیگر چلسی با اینکه هفته گذشته نمایش‌های ضعیفی از خود به ثبت رساند ولی در این هفته نمایشی خیره‌کننده از خود به اجرا گذاشت و توانست تمام عقده‌های خود در این مدت را بر سر ساوتهمپتون بریزد. در بازی ابتدای هفته، چلسی با کوله‌باری از ناامیدی به مصاف ساوتهمپتون رفت و توانست در زمین این تیم به برتری پرگل ۶ بر صفر دست یابد. 

آنها با این برد پرگل امیدوار هستند تا در بازی برگشت مقابل رئال مادرید نمایش بهتری از خود نشان دهند و بتوانند حتی به مرحله بعدی صعود کنند. با توجه به لغو شدن قانون گل زده در خانه حریف، چلسی می‌تواند با یک برد ۲ بر صفر کار را به وقت‌های اضافی بکشاند و این شانس را دارد که بتواند یک بازگشت جذاب را به ثبت رساند. 

ترکیب احتمالی رئال مادرید و چلسی :

رئال مادرید: کورتوا ؛ کارواخال - میلیتائو - آلابا - مندی ؛ کروس - کاسمیرو - مودریچ ؛ والورده - بنزما و وینیسیوس 

چلسی: مندی ؛ چالوبا - تیاگو سیلوا - رودیگر ؛ ریس جیمز - کانته - کواچیچ - آلونسو ؛ مونت - هاورتز و زیاش


بایرن مونیخ - ویارئال

با توجه به نتایجی که در دور رفت رقم خورد، مصاف بایرن مونیخ با ویارئال در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا با حساسیت بیشتری دنبال خواهد شد به خصوص که میهمان اسپانیایی سابقه خواباندن مچ بزرگان را در همین دور از رقابت‌ها دارد.

چهارشنبه هفته پیش بایرن مونیخ یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های فصل خود را ارائه کرد جایی که آنها موفق شدند میهمان قدرتمند خود را با تک گل دانژوما شکست دهند. این بیستمین شکست باواریایی‌ها برابر یک تیم اسپانیایی در رقابت‌های اروپایی بود و آمارها نشان می‌دهند که بایرن مونیخ بیشترین باخت خود در این رقابت‌ها را برابر همین رقبای اسپانیایی متحمل شده‌ است.

چیزی که هواداران بایرن مونیخ را نگران افزوده شدن یک ناکامی دیگر برابر تیم‌های لالیگایی می‌کند، اتفاقی است که زیردریایی زرد در مرحله قبلی مسابقات رقم زد و برخلاف انتظار و پیش‌بینی خیلی‌ها یوونتوس را نه به زحمت بلکه با اختلافی قابل توجه (۴ بر یک در مجموع دو بازی رفت و برگشت) شکست داد و این تیم را خارج از خانه با برتری ۳ بر صفر از گردونه رقابت‌ها حذف کرد.

اگرچه وضعیت باواریایی‌ها و یوونتوس در این فصل قابل مقایسه نیست اما ویارئال از آن تیم‌های چغری است که نشان داده راه بردن بازی‌های سخت را با تاکتیک‌های خاص خودش می‌داند. البته آخرین تجربه ویارئال از حضور در خانه بایرن مونیخ برای این تیم چندان خاطره انگیز نبود و میهمان اسپانیایی در فصل ۱۲-۲۰۱۱ در مرحله گروهی با نتیجه ۳ بر یک به میزبان آلمانی‌اش باخت. آن بازی تنها باری بوده که ویارئال در لیگ قهرمانان اروپا در خانه یک تیم آلمانی بازی می‌کرد.

بایرن مونیخ برای اولین بار از مرحله یک چهارم نهایی فصل ۱۵-۲۰۱۴ بازی رفت خود در یکی از مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا را باخت و از آن زمان به بعد ۴ بار در تقابل با رقبای اسپانیایی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان (برابر بارسلونا، اتلتیکومادرید و رئال مادرید دو بار) ناکام ماند. اگر شاگردان یولیان ناگلسمان نتوانند راهی برای نفوذ به لایه‌های دفاعی زیردریایی زرد پیدا کنند و مانند یوونتوس اسیر ضدحملات این تیم شوند، برای دومین فصل متوالی در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها حذف خواهند شد. این اتفاق همچنین به معنای اولین حضور اونای امری سرمربی ویارئال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.

ویارئال در بازی ابتدای هفته خود در لالیگا به تمام ۱۱ بازیکن اصلی خود استراحت داد تا با نهایت توان وارد مسابقه با بایرن مونیخ شود. آنها در اوج شگفتی در زمین خود به برتری یک بر صفر مقابل آلمانی‌ها رسیدند و اگر حواسشان در بازی برگشت جمع نباشید، یقینا با نتیجه‌ای مرگبار مجازات خواهند شد.

در دور قبل نیز، بایرن مونیخ مقابل سالزبورگ در بازی رفت به تساوی یک بر یک رسید ولی در بازی برگشت به برد ۷ بر یک دست یافت تا یک انتقام سخت از نماینده اتریش بگیرد. آنها امیدوارند در دقایق ابتدایی بازی مقابل ویارئال به گل دست یابند تا بتوانند میدان را در دست گیرند.

بایرن مونیخ در ابتدای هفته نیز نمایش خوبی نداشت و به زحمت توانست در خانه از سد آگسبورگ عبور کند. 

ترکیب احتمالی ۲ تیم به شرح زیر است:

بایرن مونیخ: نویر ؛ پاوار - اوپامکانو - تئو هرناندز - آلفونسو دیویس ؛ کیمیش - گورتزکا ؛ کومان - مولر - گنابری ؛ لواندوفسکی

ویارئال: رولی ؛ فویس - آلبیول - پائو تورس - استوپینان ؛ کوکلن - کاپو - پارخو - لوسلسو ؛ مورنو  و دانجوما 

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 27112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha