استقلال هم از جام حذفی خداحافظی کرد + فیلم ضربات پنالتی و گزارش بازی

بازی استقلال و نساجی پس از ۱۲۰ دقیقه تلاش با تساوی بدون گل به پایان رسید تا تکلیف تیم برنده در ضربات پنالتی مشخص شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از "ورزش سه"، در آخرین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، تیم های استقلال و نساجی در استادیوم آزادی به مصاف هم رفتند. پس از حذف ناباورانه پرسپولیس و شکست این تیم برابر آلومینیوم اراک و همچنین غلبه تیم دسته دومی خلیج فارس ماهشهر بر مس رفسنجان، حالا آبی پوشان با درخشش علیرضا حقیقی در ضربان پنالتی مسابقه را به حریف مازنی خود واگذار کردند. :


فیلم ضربات پنالتی را ببینید :

 

مجیدی خاطره خوشی از تقابل با ساکت الهامی ندارد. استقلال با هدایت فرهاد در فینال جام حذفی ۲ سال  پیش برابر تراکتوری که الهامی هدایتش را برعهده داشت، مغلوب شد و دستش از رسیدن به جام کوتاه ماند. امسال نیز استقلال در دو تقابل رفت و برگشت برابر نساجی نتوانست برنده از زمین خارج شود.

سرمربی جوان استقلال که در پی جبران دو ناکامی در دیدار فینال است، امروز با تمام توان در پی غلبه بر نساجی است و در سمت مقابل نیز قائمشهری ها از شگفتی سازی آلومینیوم و خلیج فارس ماهشهر انگیزه گرفته و به دنبال غلبه بر استقلال و رقم زدن نخستین شکست این فصل آبی پوشان هستند.

گزارش لحظه به لحظه دیدار تیم‌های استقلال و نساجی:
بازی از مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام حذفی 
دوشنبه: ۲۲/۰۱/۱۴۰۱ ؛ ساعت: ۲۰:۳۰ 
ورزشگاه: آزادی تهران /  ۱۳ هزار تماشاگر
گروه داوری: امیر عرب‌براقی / کمک ها: مهدی عالیقدر – حسن انتظاری؛ داور چهارم: احمد محمدی / ناظر: رحیم رحیمی‌مقدم

ترکیب استقلال:
علیرضا رضایی
روزبه چشمی(۱۱۵- رضا آذری)
رافائل سیلوا
عارف غلامی
وریا غفوری (۷۴- صالح حردانی)
ابوالفضل جلالی (۴۶- مهدی مهدی پور)
زبیر نیک نفس (۷۴- آرمان رمضانی)
جعفر سلمانی
سبحان خاقانی (۶۳- عزیزبک آمانوف)
کوین یامگا
امیرحسین حسین‌زاده(۱۱۵ - ژستد)


سرمربی: فرهاد مجیدی


ترکیب نساجی:
علیرضا حقیقی
حامد شیری
سعید غلامعلی‌بیگی
شاهین طاهرخانی
صابر حردانی (۸۵- متین کریم زاده)
متین کریم‌زاده
اکبر صادقی (۶۶- مهرداد عبدی)
ایوب کلانتری
حسن نجفی (۶۲- عرفان گل محمدی)
رضا جعفری (۹۱- امیرمهدی جانملکی)
کریم اسلامی


سرمربی: ساکت الهامی

کارت زرد:
مرتضی منصوری (۵)

عزیزبک آمانوف (۹۲) رافائل سیلوا (۱۰۴)

لحظات حساس:


دقیقه ۲: نساجی در بدو کار صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که توپ ارسالی به رضا جعفری رسید که ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵: استقلال پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته شد. شوت مستقیم وریا غفوری را علیرضا حقیقی با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۶: ارسال خطرناک جعفر سلمانی از سمت چپ به روی دروازه نصیب کوین یامگا شد اما مزاحمتی که کریم اسلامی برای این بازیکن ایجاد کرد، مانع از این شد که مهاجم فرانسوی آبی پوشان دروازه حریف را باز کند.

دقیقه ۸: فرصت فوق العاده ای نصیب استقلال شد. امیرحسین حسین زاده با یک توپ گیری فوق العاده در شرایطی که کوین یامگا را کنارش داشت و می توانست با یک پاس او را با دروازه خالی مواجه کند، با خودخواهی ضربه اش را به سمت دروازه زد که این توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۷: سبحان خاقانی از فاصله دور تصمیم گرفت تا با یک شوت، دروازه نساجی را تهدید کند که شوت خاقانی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۲۴: حرکت در عرض و دیدنی صابر حردانی روی خط محوطه جریمه در حالیکه روزبه چشمی پا به پای این بازیکن می دوید، با شوت حردانی همراه شد که ضربه خطرناک و زمینی این بازیکن به پایه تیر عمودی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.
دقیقه ۲۵: حرکت خوب حسین زاده از سمت چپ با ورود او به درون محوطه جریمه همراه شد که پاس او به سمت چپ، ضربه عجیب و غریب وریا غفوری را در پی داشت که توپ به سلمانی رسید و این بازیکن نیز با شوتی بی دقت، توپ را به آسمان کوبید.

دقیقه ۳۵: شوت کریم اسلامی از پشت محوطه جریمه از شدت کافی برخوردار نبود و رضایی آن را به راحتی در اختیار گرفت.

دقیقه ۴۳: فرصت خوب برای یامگا در داخل محوطه جریمه نساجی ولی او نتوانست از این فرصت استفاده لازم را ببرد.


دقیقه ۵۵: یک ضربه کاشته در میانه های زمین نساجی نصیب استقلال شد. شوت زمینی مهدی پور در شلوغی محوطه جریمه به امیرحسین حسین زاده رسید ولی تأثیرگذاری این بازیکن روی توپ از شدت کافی برخوردار نبود و حقیقی توپ را مهار کرد.

دقیقه ۵۷: فرار تند و تیز امیرحسین حسین زاده از سمت راست و شوت محکم این بازیکن را علیرضا حقیقی با پای خود دفع کرد و توپ به کرنر رفت.

دقیقه ۷۶: حرکت خوب و انفرادی عزیزبک آمانوف و عبور او از میان دو مدافع نساجی همراه شد که ضربه نهایی او را حقیقی به راحتی مهار کرد.

دقیقه ۷۷: ارسال زیبا و دیدنی حردانی در دهانه دروازه به عزیزبک آمانوف رسید که شوت این بازیکن با فاصله بسیار کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۰: ارسال کرنر مهدی پور با ضربه سر رافائل سیلوا همراه شد که توپ او با زاویه زیادی همراه شد و راهی به چارچوب دروازه نداشت.

دقیقه ۹۰+۲: شوت راه دور و فوق العاده دیدنی امیرحسین حسین زاده را علیرضا حقیقی با یک دست راهی کرنر کرد.

دقیقه ۹۰+۶: حرکت انفرادی و دیدنی صالح حردانی با شلیک محکم این بازیکن همراه شد که توپ او به زیر طاق دروازه برخورد کرد و به داخل زمین بازگشت تا بزرگترین موقعیت استقلال برای گلزنی از دست برود.

وقت های اضافه:
دقیقه ۹۳: پاس صالح حردانی با سر به آرمان رمضانی رسید که شوت زمینی این بازیکن را حقیقی مهار کرد.

دقیقه ۹۹: یک ارسال به روی دروازه با ضربه سر حردانی همراه شد که در ادامه رمضانی دروازه خالی را باز کرد اما پیش از آن، کمک داور آفساید حردانی را اعلام کرده بود.

دقیقه ۱۰۶: اشتباه علیرضا رضایی باعث فرصت خوبی برای نساجی مهیا شود. یک پاس در عمق برای گل محمدی با حرکت نمایشی این بازیکن همراه شد ولی علیرضا رضایی توپ را جمع کرد.

دقیقه ۱۰۹: یک ضربه کاشته چسبیده به محوطه جریمه برای نساجی به دست آمد که ضربه غلامعلی بیگی یک ضرب به بیرون رفت.

دقیقه ۱۱۲: ارسال عارف غلامی به روی دروازه، با ضربه سر آرمان رمضانی همراه شد و این توپ درون دروازه قرار گرفت اما داور پیش از آن، خطای رمضانی به روی جانملکی را اعلام کرد.

دقیقه ۱۲۰+۲: پاس در عمق و دیدنی آمانوف در شرایطی ایده آل به کوین یامگا رسید که شوت این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

* در حاشیه:

* علیرضا حقیقی دروازه‌بان نساجی اولین بازیکنی بود که برای گرم کردن وارد زمین شد که هواداران استقلال علیه او شعار دادند.

* علیرضا رضایی که امروز درون دروازه آبی‌ها می‌ایستد به همراه سیدحسین جسینی برای گرم کردن وارد زمین شد که تشویق پرشور هواداران را در پی داشت. سیدحسین حسینی در پاسخ به ابراز احساسات هواداران به سمت سکوها رفت و از آن‌ها تشکر کرد.

* پیش از شروع مسابقه، تیم داکری این دیدار با مسئولان نیروی زمینی ارتش عکس یادگاری گرفتند.

* هواداران استقلال از قیمت بالای بلیت بازی‌ها با توجه به شرایط اقتصادی گله مند هستند. برخی از هواداران حتی معتقدند بلیت فروشی اینترنتی مشکلات و دردسرهای زیادی برای آن‌ها دارد و در زمان بلیت فروشی کاغذی این کار را با راحتی و آسودگی بیشتری انجام می‌دادند.

*مسعود شجاعی کاپیتان اسبق تیم ملی که در این بازی غایب بود، از جایگاه ویژه تماشاگر مسابقه شد.

*در اوایل نیمه اول، ناظر فدراسیون به سمت نیمکت استقلال رفت و ضمن گفت و گو با بیژن طاهری، از سرپرست استقلال خواستار برقراری آرامش شد.

*شادروان منصور پورحیدری در دقیقه ۲۲ توسط هواداران استقلال تشویق شد.

*حدود ۲ هزار هوادار نساجی با حضور در ورزشگاه آزادی تیم محبوبشان را تشویق می‌کنند.

*فرشید سمیعی معاون حقوقی و سعید فتاحی معاون اجرایی باشگاه استقلال از نزدیک تماشاگر این دیدار بودند.

* با خطای روی یامگا در دقیقه۵۴، یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه نساجی، نصیب استقلال شد. در این صحنه فرهاد مجیدی که اعتقاد به کارت داشت به شدت اعتراض کرد. بیژن طاهری نیز به نشانه اعتراض از روی نیمکت بلند شد که ناظر بازی از او خواست به روی نیمکت برگردد.

*حمید سوریان قهرمان کشتی فرنگی و نایب رییس فدراسیون کشتی کشورمان به همراه حجت کریمی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال، با حضور در جایگاه ویژه تماشاگر این دیدار بودند.

* وریا غفوری کاپیتان استقلال که تعویض شده بود، پس از اعتراض به تصمیم داور، یک کارت زرد را از روی نیمکت دریافت کرد.

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۲
کد خبر: 27084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha