روزهای پرالتهاب بازار خودرو/خیز پژو ۲۰۷ برای فتح قله ۴۰۰ میلیونی / سلام بر پراید ۱۹۰ میلیونی

بازار خودرو دو روزی می شود که روی کاهش و حتی ثبات را به خود ندیده و امروز هم مانند دیروز بازار خودرو شاهد افزایش های قابل توجهی در قیمت مدل های پر فروش بود و به نظر نمی رسد با روندی که در پیش روی بازار و صنعت خودرو قرار دارد قیمت خودرو کاهشی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادآنلاین اواخر سال گذشته سلسله وعده های داده شده برای کنترل بازار، برخی از کارشناسان و خریدارن را به بهبود بازار در سال ۱۴۰۱ امیدوار کرد. اما اکنون با گذشت چند روز از آغاز به کار رسمی بازار در سال جدید نه تنها بازار خودرو وضعیت بهتری به خود ندیده بلکه اوضاع از آنچه در سال گذشته تجربه کردیم، وخیم تر به نظر می رسد.

امروز پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما، در مدل ۱۴۰۱ ،همانند دیروز ۲ میلیون تومان دیگر گران شد و ۳۹۰ میلیون تومان معامله شد . این خودرو در مدل ۱۴۰۰، مجددا گران شد با ۵ میلیون افزایش دیگر به قیمت ۳۷۵ میلیون تومانی رسید. در نسخه اتوماتیک و سقف شیشه با سال تولید ۱۴۰۰ این خودرو همانند دیروز ۱۰ میلیون تومان دیگر گران شد و در بازار امروز به ارزش ۵۵۵ میلیون تومان معامله شد.

۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱، که دیروز ۴ میلیون تومان گران شده بود امروز هم با افزایش ۳ میلیون تومانی به  ۲۸۵ میلیون تومان رسید. در مدل  ۱۴۰۰ هم با همین میزان افزایش ۲۷۵ میلیون تومان معامله شد. نسخه تیپ ۵ این خودرو در نسخه آپشنال با ۳ میلیون و در نسخه کم آپشن ۸ میلیون تومان گران شد و به ترتیب با قیمت ۳۳۳ و ۳۲۸ میلیون تومان معامله شدند. پس از افزایش های امروز ۲۰۶ تیپ ۳ هم احتمالا با ورود به بازار با قیمتی فراتر از پیش بینی ها معامله خواهد شد و باید منتظر ماند و دید تا زمان عرضه این خودرو به بازار چه شرایطی پیش روی این خودرو و سایر مدل های ۲۰۶ خواهد بود.

رانا پلاس هم مطابق روزهای گذشته در هر دو مدل ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با افزایش های ۲ و ۴ میلیون تومانی به ترتیب به قیمت ۲۷۲ و ۲۸۶ میلیون تومانی رسیدند.

سمند LX ساده هم در مدل ۱۴۰۱، ۵ میلیون تومان گران شد و اکنون در بازار ۲۷۸ میلیون تومان معامله می شود و در نسخه ۱۴۰۰ هم با افزایش ۳ میلیونی به ۲۶۹ میلیون تومان رسید.

قیمت پژو پارس LX در مدل ۱۴۰۱، با همان ۵ میلیون افزایش دیروز و بدون تغییر قیمت در معاملات امروز ۳۵۸ میلیون تومان معامله شد. در نسخه ۱۴۰۰هم بدون افزایش همان ۳۴۰ میلیون تومان معامله شد. در نسخه ساده هم این خودرو دو میلیون تومان دیگر گران شد و به قیمت ۲۸۷ میلیون تومان معامله شد.

دنا معمولی هم در نسخه ۱۴۰۱ هم تغییر قیمتی نداشت و همان ۳۷۲ میلیون تومان چهارشنبه معامله شد،در مدل ۱۴۰۰ هم این خودرو همانند مدل ۱۴۰۱ بدون تغییر قیمت ۳۶۰ میلیون تومان معامله می شود.

تارا در مدل ۱۴۰۱ بدون افزایش قیمت همانند دیروز با ۵۵۵ میلیون تومان معامله شد. در مدل ۱۴۰۰ هم این خودرو افزایشی نداشت و ۵۴۰ میلیون تومان معامله می شود. در نسخه دستی و در مدل ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هم بدون افزایش به ترتیب به ارزش ۴۰۵ و ۴۲۰ میلیون معامله شدند

شاهین هم که مدت ها بود بدون تغییر قیمت در بازار معامله می شد امروز با افزایش ۱۰ میلیون تومانی به قیمت ۳۵۰ میلیون تومان رسید.

پراید هم در مدل پس از افزایش ۱ میلیونی دیروز، با ۲ میلیون تومان افزایش دیگر به ۱۹۱ میلیون تومان رسید. نسخه ۱۳۱ پراید همانند دیروز ۱ میلیون تومان دیگر گران شد و به قیمت ۱۷۴ میلیون تومان معامله شد. 

تیبا هم برخلاف روزهای گذشته در هر دو نسخه صندوقدار و هاچبک با افزایش قیمت همراه بود و به ترتیب ۱۸۱ و ۱۸۸ میلیون تومان معامله شد.

حالا با این افزایش های ناگهانی و نه پلکانی بسیاری از خریداران خودرو، دست از خرید خودرو کشیده اند و همین موضوع، علاوه بر افزایش قیمت ها معضل رکود سنگین را نیز به بازار تحمیل کرده است.

۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 27082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha