دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ / کارشناسان نسبت به این تغییر خوش‌بین نیستند!

به گفته رئیس سازمان بورس، دامنه نوسان امسال تغییر می‌کند. اما فعالان بازار سرمایه نسبت به این تغییر انتقاد دارند و می‌گویند که تغییر دامنه نوسان عملی نمی‌شود. علت این انتقاد چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ روزگذشته مجید عشقی در گفتگو با قرن نو اعلام کرد که اوایل امسال دامنه نوسان برداشته می‌شود. وی تاکید کرد: این اقدام بی‌تردید تأثیری بسیار مثبت بر بورس باقی خواهد گذاشت.

زمستان سال گذشته بود رئیس سازمان بورس اعلام کرد که اصلاح دامنه ابتدا از شرکت‌های بزرگ آغاز می‌شود. برنامه این است که از یک تاریخ به بعد، اصلاح به صورت تدریجی و با یک درصد آغاز شود. این روند در مقاطع سه ماهه و با توجه به بازخورد بازار، بازبینی خواهد شد.

اما مشکل اساسی اینجاست که فعالان بورسی می‌گویند وعده‌های مسوولین در خصوص دامنه نوسان عملی نمی‌شود. چراکه پیش از این هم وعده‌های متعددی داده بودند که اغلب آن‌ها عملی نشد!

کارشناسان نیز نسبت به تغییر دامنه نوسان خوش‌بین نیستند. به گفته کارشناسان دامنه نوسان در دو سال اخیر از نوسانات بازار جلوگیری نکرده است. بلکه یک عامل مهم برای فرسایشی کردن روند نزولی بازار بوده و این اخبار ضد و نقیض در خصوص دامنه نوسان می‌تواند وضعیت معاملات تالار شیشه‌ای را وخیم‌تر کند.

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۳
کد خبر: 27081

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha