رشد ۵ هزار و ۴۷۷ شاخص کل بورس / تمایل خریداران به نمادهای کوچک + نقشه بورس

شاخص کل بورس با  ۵ هزار و ۴۷۷ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۷۹ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۵۵۰ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل و با نوسانات منفی آغاز کرد و در ادامه با افزایش نسبی عرضه ها شاهد عقب نشینی خریداران در کلیت بازار بودیم و به نظر می رسید اقبال سهامداران به سمت نمادهای کوچکتر بود اما در نهایت شاخص کار خود را با رشد ۵.۴۷۸ واحدی به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه (۲۲ فروردین ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با  ۵ هزار و ۴۷۷ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۷۹ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۵۵۰ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل و با نوسانات منفی آغاز کرد و در ادامه با افزایش نسبی عرضه ها شاهد عقب نشینی خریداران در کلیت بازار بودیم و به نظر می رسید اقبال سهامداران به سمت نمادهای کوچکتر بود ولی در نهایت شاخص کار خود را با رشد ۵.۴۷۸ واحدی به پایان رساند.

گروه نفت و پالایش علی رغم چشم انداز مثبت قیمت جهانی نفت از روند نزولی برخوردار بود، نمادهای شبندر و شپنا نزدیک به ۱ درصد منفی و شتران مماس بر صفر تابلو معامله شدند.

در بانکی ها امروز شاهد نوسان محدود در اکثر نمادهای بزرگ گروه بودیم، نمادهای وبملت، وبصادر و وتجارت در دامنه ۲ درصد منفی بسته شدند، نماد وپارس از تقاضای بهتری در گروه برخوردار بود و نزدیک به ۱ درصد مثبت مورد معامله قرار گرفت. گروه پتروشیمی هم با برتری خریداران، رشد قیمتی را تجربه کرد، نمادهای تاپیکو و نوری در محدوده مثبت ۲ درصد و نماد شپدیس در دامنه ۳ درصد مثبت مورد معامله قرار گرفتند. خودرویی ها نیز امروز وضعیتی نوسانی داشتند و در حالی که بزرگان گروه متعادل داد و ستد شدند، گرایش نقدینگی به نمادهای کوچکتر و قطعه سازها مشهود بود، نمادهای خودرو و خساپا در محدوده ۲.۵ درصد منفی و نمادهای وساپا و خبهمن با صف خرید بسته شدند. فلزات اساسی و معدنی هم امروز روندی نسبتا متعادل و مثبت داشتند، نمادهای فولاد و فملی کمی بالاتر از صفر تابلو و نماد ارفع با صف خرید به کار خود پایان دادند.

در میان معاملات روان غذایی ها، نمادهای غدشت و غگرجی دارای صف خرید بودند. در پی شکل گرفتن تقاضای خوب محصولات سیمانی در بورس کالا، نمادهای این گروه یکپارچه مثبت معامله شدند. در مخابراتی ها نمادهای اخابر و همراه مورد توجه بودند و به صف خرید رسیدند. فراکابی ها هم با فشار عرضه رو به رو بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد ورنا در قیمت ۴.۴۷۹ ریال و همراه با صف خرید اشاره کرد.

رشد ۵ هزار و ۴۷۷ شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۵ هزار و ۴۷۷ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۷۹ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز۳ هزار و ۵۵۰ واحد رشد کرد و به رقم ۳۸۷ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵۶۹ هزار معامله به ارزش ۵ هزار و۵۱۳ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام شستا بیشترین تاثیر منفی و نمادهای شپدیس، اخابر، وغدیر، همراه، نوری، وپارس بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، خبهمن، خگستر، خودرو، شپنا، خساپا، خپارس از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۱۲۹ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۲۹ واحد رشد، رقم ۲۰ هزار و ۱۹۱ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۸۸ هزار معامله به ارزش حدودی  ۱۸۴ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام آریا، مارون، بپارس، ارفع، وسپهر، شرانل، صبا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فرابورس، کرمان، آریا، تجلی، گدنا، فزر، بالاس است.

انتهای پیام./

۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 27075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha