همکاری Block ، Blockstream و Tesla جهت ساخت تاسیسات استخراج بیت‌کوین

Blockstream و Block که پیش‌تر بانام Square شناخته می‌شدند، از مشارکت خود با شرکت Tesla برای استخراج بیت‌کوین با انرژی خورشیدی در ایالت تگزاس خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی منتشر شده ازسوی این سه شرکت، ساخت تاسیسات بیت‌کوین به‌احتمال زیاد تا پایان سال میلادی جاری تکمیل خواهد شد.

Adam Back، هم‌بنیان‌گذار Blockstream، اظهار داشت هدف از ساخت چنین تاسیساتی اثبات این نظریه است استخراج بیت‌کوین در مقیاس‌های بزرگ با انرژی‌های تجدیدپذیر ممکن است.

وی درادامه گفت تاسیسات مذکور دارای یک پنل نظارتی است که به کاربران امکان مشاهده‌ی روند پروژه‌ را خواهد داد. استفاده از این پنل برای عموم آزاد بوده و به‌وسیله‌ی آن می‌توانند توان خروجی و تعداد کل بیت‌کوین‌های استخراج شده‌ را ارزیابی نمایند.

دستاورد فعلی را می‌توان به‌نوعی نتیجه‌ی همکاری Blockstream و Block در ماه ژوئن سال گذشته دانست که در آن برنامه‌ی مشترکی برای ایجاد چنین تاسیساتی در ایالات متحده مطرح شد.

ویژگی‌های تاسیسات

تاسیسات واقع در ایالت تگزاس دارای پنل‌های خورشیدی 3.8 مگاواتی و یک Megapack دوازده مگاوات برساعتی است که توسط شرکت Tesla ارائه شده است. این بیانیه صریحا بیان داشت:

فتوولتاییک فناوری تبدل (انرژی) نور به الکتریسیته از راه استفاده از نیم‌رساناهایی است که ویژگی اثر فوتوولتاییک دارند؛ پدیده‌ای که در زمینه‌های فوتوشیمی، فیزیک و الکتروشیمی مورد استفاده و بررسی است.

آیا Tesla دوباره از پذیرش بیت‌کوین استقبال خواهد کرد؟

شرکت خودروسازی Tesla سال گذشته بااعلام اینکه 1.5 میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرده است، وارد فضای رمز ارزها شد. این شرکت حتی به‌طور موقت اقدام به‌پذیرش بیت‌کوین به‌عنوان شیوه‌ی پرداخت خرید خودروهایش کرد. این رویکرد پس ازمدت کوتاهی به‌علت نگرانی‌های زیست محیطی متوقف شد.

با این‌وجود انتظار می‌رود مشارکت اخیر Tesla با دو شرکت حامی رمز ارز، موجب آن شود که ایلان ماسک به‌پذیرش مجدد این دارایی دیجیتال فکر کند.

۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 27059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha