۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 27033
تحلیل کاسپاروف از شطرنج پوتین

گری کاسپاروف، قهرمان روس تبار شطرنج جهان، در مقاله‌ای در روزنامه وال استریت ژورنال، خواستار خلع ید پوتین شده است. او از غرب خواسته در برابر پوتین قاطعانه‌تر بایستد و نقش رهبری آمریکا را یادآوری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اکوایران، با وجود تحولات غیرقابل پیش‌بینی میدانی در جنگ اوکراین، در حالی که این نبرد وارد ششمین هفته خود شده، شاهد شکست‌های میدانی و عقب‌نشینی‌های ارتش روسیه و تشدید محاصره اقتصادی غرب بر مسکو هستیم و اکنون طرفی که به پیروزی می‌اندیشد، روسیه نیست بلکه اوکراین است. و این افق پیروزی بالقوه، نگاه مفسران و تحلیلگران بین‌المللی را به سمت و سوهای تازه‌ای سوق داده است.

پوتین کیش شده، ماتش کنید

برخی تحلیلگران به دولت های غربی توصیه می‌کنند که راهبرد خود را بر مبنای هدف نهایی «تغییر رژیم» در مسکو و سرنگونی ولادیمیر پوتین از حکمرانی بر کرملین، تدوین کنند. گری کاسپاروف نابغه روس و قهرمان شطرنج جهان در مقاله‌ای نوشت: بایدن حقیقت را گفت، «پوتین باید برود». گری کاسپاروف، استاد بزرگ شطرنج روس و قهرمان سابق جهان که از منتقدین شناخته شده ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه است، در مقاله اخیر خود برای روزنامه وال‌استریت‌ژورنال  با عنوان «بایدن حقیقت را گفت: پوتین باید برود» نوشت: اگر سردرگمی اخلاقی غرب به روسیه فرصتی برای تجدید قوا بدهد، فدا شدن اوکراین، بیهوده خواهد بود.

کاسپاروف که در سال ۲۰۱۷، موسسه آمریکایی «تجدید ابتکار دموکراسی» (RDI) را تأسیس کرد و در حال حاضر نیز رئیس بنیاد حقوق بشر است، در این مقاله نوشت: با تایید مشاهدات میدان نبرد که ارتش روسیه در اهداف اولیه خود ناکام مانده است، به نظر می رسد مسکو اکنون تلاش خواهد کرد تا با یک مذاکره موفق، یک تلاش نظامی فاجعه بار را نجات دهد. وی به نقل از نایجل شورت، رقیب سابقش در مسابقات قهرمانی جهان، در مورد «پیشنهاد تساوی» گفت: «اگر حریف شما به شما تساوی پیشنهاد داد، سعی کنید دلیل این موضوع را بررسی کنید که چرا فکر می کند وضعیت او بدتر است».

۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 27033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha