چرا روند بورس در سال جدید مثبت شد؟ / کسب بازدهی معقول با انتخاب سهام مناسب

یک کارشناس بازار سرمایه به اقدامات مثبت سازمان بورس برای بهبود روند معاملات بازار اشاره کرد و گفت: اکنون به دلیل ارزندگی قیمت سهام شرکت‌ها و بازگشت اعتماد به سهامداران شاهد استقبال بیشتری از سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ «رسول جاویدی» به کاهش نوسانات ایجاد شده در بازار اشاره کرد و افزود: بازار از مدت‌ها قبل وارد مدار ریزشی شد، هر چند در مقاطعی از زمان تحت تاثیر برخی از دلایل بنیادی مانند افزایش نرخ ارز یا رشد قیمت‌های جهانی شاهد افزایش قیمت در برخی از سهام بودیم، اما این افزایش قیمت در بازار به همه شرکت‌ها تعمیم داده نشد.

وی ادامه داد: اکنون که صحبت‌ها در خصوص احیای برجام به نقل محافل تبدیل شده است، شاهد افزایش تقاضا برای سهام گروه‌های مرتبط با آن هستیم که در صدر آنها گروه خودرویی قرار دارد.

لیدری گروه خودرو در بازار سهام

جاویدی به لیدری گروه خودرو در بازار سهام اشاره کرد و گفت: براساس فاکتورهای بنیادی، قیمت بسیاری از سهام نیز از مدت‌ها قبل وارد دوران ارزندگی شدند و سهامداران در صورت انتخاب سهام مناسب قادر به کسب بازدهی معقول از این بازار خواهند بود.

این کارشناس بازار سرمایه اعتماد را به عنوان رکن اصلی در همه بازارها معرفی کرد و گفت: این اعتماد در بازار با ریزش قیمت سهام شرکت‌ها و عدم حمایت از بازار از بین رفت و بطور مداوم شاهد خروج پول از بازار بودیم.

وی با بیان اینکه اکنون به دلیل ارزندگی قیمت سهام شرکت‌ها و بازگشت اعتماد به سهامداران شاهد استقبال بیشتری از سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه هستیم، افزود: اگر اعتماد سرمایه‌گذاران از این بازار تحت تاثیر اقدامات هیجانی سلب نشود، شاهد چرخش پول بیشتر در صنایع مختلف و نیز تداوم روند صعودی بازار خواهیم بود.

تورم، جزء جدایی ناپذیر اقتصاد کشور

جاویدی تورم را جزء جدایی ناپذیر اقتصاد کشور دانست و گفت: تورم باعث افزایش اسمی درآمدها و سود شرکت‌ها می‌شود که این اتفاق در قیمت سهام شرکت‌ها نمایان خواهد شد؛ بنابراین تحت تاثیر چنین اتفاقی می‌توان انتظار روندی مثبت را از معاملات بازار داشت.

این کارشناس بازار سرمایه با اعتقاد بر اینکه چرخش پول در صنایع مختلف سبب نوسانات قیمتی خواهد شد، گفت: به عنوان مثال در فصل مجامع، استقبال از سهام با سود تقسیمی مناسب بیشتر است، در این میان شرکت‌هایی که دارای طرح‌های توسعه‌ای هستند، می توانند جزو شرکت‌های مدنظر برای سرمایه‌گذاری بلندمدت تلقی شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سال ۱۴۰۱، سال سرمایه‌گذاری در بورس است یا خیر، اظهار داشت: اکنون در اقتصاد کشور با فاکتورهای متعدد و در عین حال متغیر زیادی روبرو هستیم؛ بنابراین نمی‌توان در این زمینه اظهارنظر دقیقی را ارائه کرد اما بازار سرمایه به شرط عدم سلب اعتماد سرمایه‌گذاران، روندی خوب و مساعد را در پیش خواهد گرفت.

۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 27029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha