پیش‌دستی سازمان بورس برای جلوگیری از نوسانات بازار سرمایه

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: با توجه به نوسانات قیمت سوخت در بازارهای جهانی و همچنین اتفاقات اخیر در اروپا به‌ویژه بحران اوکراین، کنترل قیمت سوخت سخت و غیرقابل پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام مهم و به‌موقع در تعیین سقف قیمتی برای نرخ سوخت صنایع علاوه بر جلوگیری از تأثیر نوسانات قیمت بر تولید، انتظار مردم از دولت برای تقویت بازار سرمایه را محقق می‌کند.

زارع در خصوص تعیین سقف قیمتی برای نرخ گاز صنایع در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: با توجه به نوسانات قیمت سوخت در بازارهای جهانی و همچنین اتفاقات اخیر در اروپا به‌ویژه بحران اوکراین، کنترل قیمت سوخت سخت و غیرقابل پیش‌بینی شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی افزود: اقدام مشترک دولت و مجلس در تعیین سقف قیمتی برای نرخ گاز صنایع در تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۱ از چند جهت حائز اهمیت است؛ این اقدام منجر به تقویت بازار سرمایه، حفظ و حمایت از تولید، فراهم کردن شرایط رقابتی در بازار و همچنین کاهش قیمت تمام‌شده محصولات تولیدی می‌شود.

عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس گفت: با تعیین این سقف قیمتی انتظار مردم از دولت برای تقویت بازار سرمایه نیز محقق می‌شود، نوسانات بازار همواره به تولیدکنندگان ضربه می‌زند و آنها همیشه دغدغه‌ای دارند که این نوسانات تا کجا ادامه می‌یابد و چه‌زمان ثابت می‌شود لذا همواره با آینده مبهم و نامطمئن روبه‌رو هستند اما این پیش‌دستی منجر به آن شد که تولیدکنندگان با شرایط بهتری به تولید ادامه دهند و شرایط رقابتی با توجه به محدودیت‌های فعلی کشور باید برای آنها فراهم شود.

زارع خاطرنشان کرد: عدم سقف‌گذاری برای قیمت سوخت صنایع منجر به زیان‌ده شدن صنایع و ارسال سیگنال‌های منفی به بازار سرمایه و خسارت سهامداران و مردم می‌شد، اما اقدام به‌موقع و مهم تأثیر مثبتی بر بازار سرمایه گذاشت.

۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 27028

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha