آغاز عرضه ۶۰ هزار تن برنج و روغن خام برای تنظیم بازار

ستاد تنظیم بازار مصوب کرد که در راستای تنظیم بازار ۳۰ هزار تن روغن خام و ۳۰ هزار تن برنج از محل ذخایر این کالاها در بازار عرضه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار و  در راستای تنظیم موثر بازار برنج، ستاد تنظیم بازار عرضه ۳۰ هزار تن برنج ذخایر را جهت حفظ تعادل بازار مصوب و به بازار عرضه خواهد کرد.

طبق اطلاعیه ستاد تنظیم بازار و با توجه به ذخایر مکفی این کالا و مقادیر قابل اتکای برنج رسوبی در بنادر که بر اساس بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از بنادر کشور، در حال ترخیص هستند، بازار به هر میزانی که نیاز باشد از محل ذخایر و موجودی برنج بخش‌خصوصی، تامین خواهد شد.

بر این اساس، دبیر ستاد تنظیم بازار طی ابلاغیه‌ای به انجمن واردکنندگان برنج و سازمان‌های صمت استان‌های مبداء تولید را مکلف کرده تا با هماهنگی اعضا و تولیدکنندگان تحت پوشش خود، نسبت به عرضه برنج به صورت حداکثری در بازار اقدام نمایند.

از سوی دیگر، سازمان‌های صمت استان مازندران، گیلان، اصفهان و خوزستان نیز مکلف شده‌اند با هر گونه واسطه‌گری که منجر به زیان تولیدکنندگان و کشاورزان برنج‌کار و نیز احتکار کالا توسط سلف‌خران است، برخورد جدی نمایند.

همچنین ، با توجه به وضعیت بسیار مطلوب ذخایر روغن خام کشور، ستاد تنظیم بازار نسبت به عرضه ۳۰ هزار تن روغن خام به ۴۷ کارخانه تولید روغن نباتی کشور اقدام کرد.

این تصمیم در جهت تولید روغن مصارف خانوار اتخاذ شده؛ ضمن اینکه سهمیه‌ای معادل ۲۰ هزار تن نیز در اختیار کارگروههای تنظیم بازار استان‌ها قرار گرفته تا بر اساس آن، نسبت به تامین نیازهای مصارف صنف و صنعت، اقدام کنند. 

انتهای پیام/ 

۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 2701
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha