لیست جدید شفاف‌سازی‌های بورسی

اطلاعیه‌های متعددی درخصوص افشای اطلاعات بااهمیت شرکت‌ها در سامانه کدال منتشر شد. اطلاعیه شرکت‌های «فلوله»، «وجم»، «وصنعت»، «شپاس»، «غمینو» و «غشوکو» را بخوانید. َ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از دنیای‌اقتصاد،  شرکت‌های بورسی و فرابورسی متعددی به منظور رعایت اصل شفافیت در بازار سهام، سهامداران را از رویدادهای بااهمیت و جزئیات مالی و عملکردی خود مطلع کردند. این اطلاعیه‌ها که در دو گروه «الف» و «ب» دسته‌بندی می‌شوند، از این رو برای سهامداران اهمیت دارند که به بهای سهام شرکت‌ها سمت و سو می‌دهند. به همین منظور در ادامه به تشریح چندی از آنها پرداخته‌ایم.

«فلوله» : شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران طی اطلاعیه‌ای توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشرشده در کدال ارائه کرد.

بر این اساس شرکت اعلام کرد همان‌گونه که در گزارش ۹ ماهه این شرکت اشاره شد، افزایش نرخ تورم موجب افزایش ناگهانی نهاده‌های تولید و مواد اولیه محصولات شده و قراردادهای فروش منعقده در پایان سال ۱۳۹۹ و اوایل سال ۱۴۰۰ موجب زیان عملکردی در نیمه اول سال ۱۴۰۰ شد.

این موضوع در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به موجب انعقاد قراردادهای جدید با نرخ‌های متناسب، جبران شده و از طرفی دیگر پیگیری‌های مستمر شرکت در خصوص اخذ مبالغ حفظ قدرت خرید توانست زیان نیمه اول سال ۱۴۰۰ را جبران و موجبات سودآوری شرکت را فراهم کند.

«وجم» : شرکت سرمایه‌گذاری اعتماد جم اعلام کرد که پیرو افشا صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده دوره مالی سه‌ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ در سامانه کدال، علت کاهش سود خالص دوره جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته از مبلغ ۰۳/ ۴میلیارد تومان به مبلغ ۰۷/ ۱میلیارد تومان عمدتا از بابت کاهش سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری در سهام در راستای حمایت از بازار سرمایه بوده است.

«وصنعت» : شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت اعلام کرد که در نظر دارد نسبت به فروش ملک خود واقع در شهر کرمان از طریق مزایده عمومی اقدام کند. تاریخ برگزاری مزایده ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ اعلام شده است.

«غمینو» : شرکت صنایع غذایی مینو شرق از دریافت مجوز افزایش نرخ برای برخی از محصولات گروه بیسکویت و پفک بر اساس مجوز انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران و مصوبات داخلی شرکت خبر داد.

این شرکت علت افزایش نرخ را افزایش نرخ مواد اولیه و نرخ دستمزد و اثر آن بر بهای تمام‌شده محصولات اعلام کرد. لازم به توضیح است که مبلغ فروش این محصولات در سال مالی قبل ۲/ ۳۷۷میلیارد تومان و نسبت فروش آن به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل ۹۴‌درصد بوده است.

«غشوکو» : شرکت شوکوپارس نیز از افزایش نرخ انواع پودر کیک، ژله، شکلات صبحانه، اسمارت، شکلات تیوپ، شربت مایع و پودری که ۵/ ۳۲درصد از کل محصولات شرکت را به خود اختصاص داده‌اند، خبر داد.

بر این اساس طبق مجوز انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران و بر اساس مصوبات داخلی شرکت تغییرات قیمتی از ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ لحاظ شده است. شرکت علت افزایش نرخ محصولات فوق را افزایش نرخ مواد اولیه و سایر نهاده‌های تولید و اثر آن بر بهای تمام‌شده محصولات دانست. مبلغ فروش محصولات فوق در سال مالی قبل۵/ ۳۳میلیارد تومان بوده است.

۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 27007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha