۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۱
کد خبر: 27000
عمران خان عزل شد

در پی کناره‌گیری رئیس پارلمان پاکستان و معاون وی، پارلمان پاکستان رأی اعتماد را از عمران خان، نخست‌وزیر این کشور سلب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد رسانه های خبری از سلب رأی اعتماد پارلمان پاکستان به عمران خان، نخست‌وزیر این کشور و عزل وی از سوی پارلمان خبر دادند.

بنابر اعلام رسانه‌های خبری، در جلسه رأی عدم اعتماد به نخست‌وزیر پاکستان، عمران خان با ۱۷۴ رأی مخالف برکنار شد.

پیش از این رأی‌گیری، رسانه‌های خبری از استعفای رئیس پارلمان پاکستان و معاون وی خبر داده بودند.

همچنبن شبکه المیادین از استعفای خالد جاوید، دادستان کل پاکستان خبر داد.

پس از رأی عدم اعتماد به عمران خان، رسانه‌های خبری تصاویری را منتشر کردند که نشان می داد عمران خان دفتر نسخت‌وزیری را ترک کرده است.

گفتنی است این اقدام پارلمان پاکستان پس از هفته‌ها کشمکش سیاسی در پاکستان و جدال میان حزب حاکم و اپوزیسیون در پارلمان بر سر سرنوشت دولت این کشور روی داد. همچنین این رأی عدم اعتماد پس از آن روی داد که حزب حاکم ۱۳ ساعت در تلاش بود تا این رأی‌گیری را به تعویق بیاندازد.

پیش از این، منابع محلی اعلام کرده بودند پارلمان پاکستان برگزاری جلسه رأی‌گیری برای سلب رأی اعتماد به عمران خان را تا ساعت ۸ شب به وقت محلی به تعویق انداخته است.

روز گذشته عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد که حکم دادگاه عالی این کشور مبنی بر برگزاری جلسه پارلمان برای عدم رأی اعتماد به او را پذیرفته است. پیشتر عمران خان آمریکا را به توطئه با اپوزیسیون به منظور برکنار کردنش متهم کرده بود.

۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۱
کد خبر: 27000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha