متا از یک ارز دیجیتال دیگر رونمایی می کند

گفته می شود توکنی به نام خود مارک زاکربرگ جای لیبرا را خواهد گرفت و ارز دیجیتال رسمی متا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، گفته می‌شود متا شرکت مادر فیسبوک، در حال طراحی برنامه‌هایی برای معرفی ارز دیجیتال و خدمات وامدهی در پلتفرم‌های خود است. برخی از کارمندان توکن‌های دیجیتال را با الهام از نام مارک زاکربرگ، بنیانگذار شرکت، «Zuck Bucks» نامیده‌اند.

به گزارش فایننشال تایمز، متا در مراحل اولیه گسترش محصولات مالی خود است که به کاربران خود خدماتی را ارائه می‌دهد که شامل فیسبوک، واتس‌اپ و اینستاگرام می‌شود.

فایننشال تایمز گزارش داد بازوی مالی این شرکت، Meta Financial Technologies، در حال بررسی توکن‌های دیجیتالی است تا به عنوان بخشی از محور کلی متاورس استفاده شود.

کنترل روی یک ارز اختصاصی همچنین می‌تواند منبع درآمد اضافی برای شرکت فراهم کند زیرا به نظر می‌رسد تجارت اصلی و مبتنی بر تبلیغات رسانه‌های اجتماعی آن در حال کاهش است.

پس از اعلام اولین کاهش سه‌ماهه کاربران فعال فیسبوک، سهام متا در ماه فوریه بیش از 20 درصد کاهش یافت و تقریباً 200 میلیارد دلار (177 میلیارد یورو) از ارزش شرکت کم کرد.

برنامه‌های NFT فیسبوک

منابع مرتبط با برنامه‌های متا به فایننشال تایمز گفتند که محصول نهایی این شرکت بعید است که یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاکچین باشد. درعوض، سیستمی از پاداش‌های «توکن اعتبار شهرت» یا «توکن اجتماعی» برای مشارکت‌های مثبت در گروه‌های فیسبوک، و همچنین «سکه‌های سازنده» برای اینفلوئنسرها در حال بررسی است.

سخنگوی متا از توضیح بیشتر در مورد برنامه‌های شرکت خودداری کرد و به رویترز گفت که آن‌ها «امروز هیچ تصمیمی برای اشتراک‌گذاری اطلاعات بیشتر ندارند» و افزود شرکت روی ساخت متاورس متمرکز است که شامل پرداخت‌ها و خدمات مالی است.

متا پیشتر تجربه دردناکی از ارزهای دیجیتال دارد. لیبرا، تلاش قبلی فیسبوک برای ساخت یک استیبل کوین در سال 2019، پس از مواجهه با واکنش‌های نظارتی و تجاری با شکست مواجه شد.

پروژه Libra—که به Diem تغییر نام داد—در اوایل سال جاری در این شرکت متوقف شد. با این حال، این شرکت به طور کامل از بلاکچین فاصله نمی‌گیرد.

زاکربرگ مدیرعامل این شرکت ماه گذشته گفت اینستاگرام توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را در کوتاه‌مدت معرفی خواهد کرد. FT روز چهارشنبه گزارش داد فیسبوک همچنین یک طرح آزمایشی برای پست کردن و اشتراک گذاری NFT در پلتفرم خود در ماه مه آغاز خواهد کرد.

۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 26969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha