بلومبرگ: ارزش واقعی اتریوم ۶ هزار دلار است

بر اساس اطلاعات بلومبرگ و مدل جریان نقدی، ارزش اتریوم ۶,۱۲۸ دلار یا ۱۸۰ درصد قیمت فعلی است. علاوه بر این، به‌روزرسانی بزرگ آتی این شبکه که استاندارد «منسوخ» اثبات کار (PoW) را به اثبات سهم (PoS) تغییر می‌دهد، اتر را به ابزاری شبیه به سهام تبدیل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، به‌روزرسانی «ادغام» آتی برای اتریوم اساسی است زیرا روش ارزش‌گذاری مناسب این پروژه را تغییر می‌دهد و ارزش شبکه به جای اتریوم استخراج‌شده بر اساس تولید سود محاسبه می‌شود.
این رویکرد جدید ارزش‌گذاری نسبت‌های مالی سنتی را به تجزیه و تحلیل اتریوم وارد می کند، مانند ضریب P/E. هزینه های پرداخت شده در شبکه به عنوان درآمد برای شرکت و سوزاندن مداوم به عنوان بازخرید عمل می کند.

به دنبال رشد صنایع دیفای (DeFi) و NFT، کارمزد تراکنش های شبکه در سال ۲۰۲۱ به ۹.۸ میلیارد دلار رسید که ۱۶ برابر بیشتر از نتایج سال ۲۰۲۰ است. اتریوم اولین و بزرگترین شبکه برای انواع پروژه های NFT و دیفای شد. در حال حاضر، اتریوم با ۱۲۳ میلیارد دلار در قراردادهای هوشمند، بالاترین سرمایه کل قفل شده (TVL) را در مقایسه با تمام شبکه های مشابه دارد.

همان طور که کارشناسان پیشنهاد می کنند، اتریوم در سال ۲۰۲۲ کارمزدهای بیشتری ایجاد خواهد کرد و هدف آن تا پایان سال حدود ۱۲ میلیارد دلار است که ۳۰ درصد بیشتر از تولید در سال ۲۰۲۱ می باشد.

با توجه به داده های فوق، ارزش واقعی اتر در حدود ۶,۱۲۸ دلار می باشد و ارقام ۵,۵۳۹ دلار و ۹,۳۲۸ دلار طبق سه مدل مختلف جریان نقدی مورد نظر هستند که میانگین این سه مدل ۶,۹۹۸ دلار خواهد بود.

۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 26966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha