قیمت گوجه فرنگی شکسته شد/ کامیون‌داران به جاده‌ها باز گشتند

رییس اتحادیه بارفروشان گفت: رایزنی‌های بخش خصوصی ( بدون دخالت دولت) با کشاورزان و کامیون‌داران در نهایت به نتیجه رسید و بار به میزان کافی به ۳۰ استان کشور از صبح پنجشنبه ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛مصطفی دارایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به شکسته شدن قیمت گوجه فرنگی، گفت: رانندگان کامیون با پذیرش ۱۰ درصد افزایش نرخ کرایه پذیرفتند که به جاده‌ها باز گردد و همین مسئله تنش‌های قیمتی در میدان اصلی میوه و تره‌بار را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه کامیون‌های سپاه و ارتش برای حمل بار محصولات کشاورزی اعلام آمادگی کرده بودند، افزود: رایزنی‌های بخش خصوصی ( بدون دخالت دولت) با کشاورزان و کامیون‌داران در نهایت به نتیجه رسید و بار به میزان کافی به ۳۰ استان کشور از صبح پنجشنبه ارسال شد.

این فعال صنفی ادامه داد: ورودی بار صبح پنجشنبه از ۳ هزار تن روز گذشته به ۱۵ هزار تن رسید یعنی میزان بار ۵ برابر افزایش پیدا کرد.

رییس اتحادیه بارفروشان با اشاره به کاهش نرخ گوجه فرنگی، خاطر نشان کرد: امروز گوجه فرنگی کیلویی ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان فروخته شد. لازم به ذکر است که گوجه درجه دوم در میادین میوه و تره‌بار شهرداری کیلویی ۷ تا ۱۰ هزار تومان است. همچنین قیمت هندوانه به کیلویی ۶ تا ۷ هزار تومان رسیده است.

این فعال صنفی در ادامه بیان کرد: قیمت سیب‌زمینی کهنه کیلویی ۶ تا ۸ هزار تومان و سیب‌زمینی نو کیلویی ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان فروخته شد. همچنین پیاز کیلویی ۵ هزار تومان عرضه شد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد بار بفروش رفته است، تصریح کرد: امیدواریم که از هفته آینده قیمت‌ها به نرخ سابق باز گردد و از آغاز هفته جدید قیمت گوجه روی پایه ۹ تومان بنشیند.

۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 26944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha