عقب نشینی ۷ هزار و ۶۷۵ واحدی شاخص کل بورس / فشار فروش در بزرگان بازار + نقشه بورس

شاخص کل بورس (۱۷ فروردین ۱۴۰۱) با  ۷ هزار و ۶۷۵ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۵۴۰ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی هفته جاری را متعادل و نوسانی شروع کرد ، در ادامه شاهد برتری فروشندگان در عمده نمادهای بزرگ و اقبال خریداران به کوچک تر ها بودیم که منجر به افت 7.678 واحدی شاخص کل شد .

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه (۱۷ فروردین ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با  ۷ هزار و ۶۷۵ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۵۴۰ واحد رشد داشت.

بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی هفته جاری را متعادل و نوسانی شروع کرد ، در ادامه شاهد برتری فروشندگان در عمده نمادهای بزرگ و اقبال خریداران به کوچک تر ها بودیم که منجر به افت 7.678 واحدی شاخص کل شد .

نمادهای گروه نفت و پالایش با برتری فروشندگان و افت قیمتی مواجه بودند ، نمادهای شبندر در دامنه 4 درصد منفی و شپنا در محدوده 2.5 درصد منفی داد و ستد شدند ، نماد شتران هم با صف فروش 45 میلیون سهمی به کار خود پایان داد .

بانکی ها نیز همگی سرخ پوش بودند ، نمادهای وبملت و وتجارت نزدیک به آستانه پایین قیمتی و وبصادر در محدوده 1 درصد منفی بسته شدند در این میان صف خرید نماد وپارس قرص و محکم برجا ماند . گروه پتروشیمی هم با توجه به رشد نرخ دلار ، معاملاتی با گرایشات مثبت را تجربه کرد ، نمادهای نوری و کرماشا کمی بالاتر از صفر تابلو و نماد پترول با صف خرید 30 میلیون سهمی بسته شدند. خودرویی ها هم امروز متعادل و نوسانی آغاز کردند اما پس از بازگشایی نماد خگستر و عرضه شدن صف خرید آن ، با فشار فروش سنگین رو به رو شدند ، نمادهای خودرو با 100 میلیون صف فروش و خساپا در محدوده 4 درصد منفی به کار خود پایان دادند . فلزات اساسی و معدنی هم روندی متعادل و منفی را به خصوص در نمادهای بزرگ داشتند ، نمادهای فولاد و فملی در محدوده 2 درصد منفی معامله شدند ، نماد تجلی هم که امروز در دقایقی با صف خرید همراه بود در پایان در محدوده 2 درصد مثبت بسته شد .

دارویی ها هم با افزایش نسبی تقاضا مواجه بودند . گروه های ساختمانی و سیمانی نیز از معاملاتی نسبتا سبز برخوردار بودند . نبض مثبت در غذایی ها نیز میتپید .

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد خگستر در قیمت 3.778 ریال و آستانه بالای قیمتی اشاره کرد که در پایان سهم در محدوده 3 درصد مثبت بسته شد .

افت ۷ هزار و  ۶۷۵شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۷ هزار و ۶۷۵ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۶۳ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز هزار و ۵۴۰ واحد رشد کرد و به رقم ۳۷۷ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶۲۷ هزار معامله به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فولاد، فملی، شتران، شبندر، رمپنا، خودرو، وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خساپا، خودرو، خگستر، شپنا، شبندر، وبملت از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۶۹ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۶۹ واحد رشد، رقم ۱۹هزار و ۸۵۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۷۱ هزار معامله به ارزش حدودی ۲ هزار و ۲۹۴ میلیارد تومان انجام شد.

سهام ومهان، غصینو، سمگا، تجلی، فرابورس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای صبا، و بساما بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فرابورس، کرمان، تجلی، سمگا، بالاس، فزر، آریا است.

انتهای پیام./

۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 26896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha