تسریع دسترسی به گزارش‌های ارزشیابی ناشران عرضه‌های اولیه

به گفته اسماعیل‌زاده از این به بعد فعالان بازار و سرمایه‌گذاران فرصت بیشتری برای تحلیل و بررسی گزارش‌ها دارند. همچنین مشارکت مؤثر و واقعی فعالان بازار در ارزش‌گذاری‌ها و عرضه‌های اولیه افزایش خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فرابورس ایران، حجت اسماعیل‌زاده، معاون پذیرش فرابورس ایران از انتشار گزارش ارزش‌یابی شرکت‌ها در کدال هم‌زمان با ارسال به فرابورس و سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد و گفت: تصمیم اخیر سازمان بورس در این راستا باهدف مشارکت مؤثر فعالان بازار در جریان عرضه‌های اولیه است.

اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه فرابورس در فرایند عرضه اولیه شرکت‌ها موظف است بستری برای معارفه، تحلیل و پرسش و پاسخ ایجاد کند، گفت: در همین راستا یکی از گزارش‌های مهمی که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرد، ارزش‌گذاری ناشر در آستانه عرضه اولیه است که برای تحلیل و بررسی فعالان بازار مهم است.

به گفته اسماعیل‌زاده، تاکنون گزارش‌های ارزش‌یابی ابتدا برای فرابورس ارسال و در بازه منتهی به عرضه، توسط ناشر در تارنمای کدال منتشر می‌شد.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام‌شده فرابورس با سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد: مقررشده از این به بعد گزارش ارزشیابی شرکت‌ها هم‌زمان با ارسال برای فرابورس و سازمان بورس، در کدال هم منتشر و اطلاع‌رسانی شود.

به گفته اسماعیل‌زاده، این تصمیم می‌تواند باعث شود تا فعالان بازار و سرمایه‌گذاران فرصت بیشتری برای تحلیل و بررسی گزارش‌ها داشته باشند. همچنین منجر به مشارکت مؤثر و واقعی فعالان بازار در ارزش‌گذاری‌ها و عرضه‌های اولیه خواهد شد.

معاون پذیرش فرابورس ایران با تأکید بر اینکه به دنبال انتشار گزارش ارزش‌گذاری، ناشران و ارزش‌یابان موظف هستند نسبت به ابهامات و پرسش‌های سرمایه‌گذاران، پاسخ‌های قانع‌کننده ارائه کنند، گفت: حتی در صورت نیاز باید گزارش‌های ارزش‌گذاری مجدداً بازبینی شود.

وی در ادامه افزود: در همین راستا فرابورس سامانه‌ای ایجاد کرده تا در مسیر انتشار گزارش‌های ارزش‌گذاری حضور فعال‌تری داشته باشد.

۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 26883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha