حادثه عجیب در  مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران/ ۲۰۰ درخت را قطع و ماموران شهرداری را کتک زدند!

اعضای شورای شهر در اعتراض به قطع ۲۰۰ درخت در مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران و ضرب و شتم مأموران شهرداری تهران، خواهان پیگیری وزیر علوم، رئیس دانشگاه تهران و قوه قضائیه شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  همشهری آنلاین، قطع ۲۰۰ درخت در مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران و نحوه برخورد با مأموران شهرداری، موضوعی بود که در جلسه امروز شورای شهر تهران مورد توجه قرار گرفت و نقد بسیاری از اعضای شورا را به همراه داشت، برخی نیز خواهان پاسخگویی وزیر علوم و رئیس دانشگاه تهران شدند.

باید وزیر علوم به مسئله ورود کند

 مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در این رابطه گفت: در روزهای پایانی سال گذشته (۲۶ و ۲۷ اسفندماه) بنده تماسی گرفتم و در ارتباط با قطع درختان مجموعه مربوط به دانشگاه تهران مواردی را مطرح کردم اما چون این مسئله همزمان با قبل از نوروز بود و نمی‌خواستم فضای رسانه‌ای و این اتفاق کام مردم را تلخ کند نامه‌ای به شهردار منطقه سه و معاون خدمات شهری منطقه نوشتم و در واقع شهرداری منطقه نیز به صورت جدی به میدان آمد و حتی در ایام نوروز کشیک‌هایی را برای مراقبت از این درختان در نظر گرفت.

پیرهادی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع و اینکه مأموران شهرداری در ارتباط با مسئله ذکر شده مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، پیشنهاد بنده این است که باید وزیر علوم پاسخگوی این مسئله باشد و باید شخص وزیر به این مسئله ورود و پاسخ لازم را بدهند.

نباید اعمال قانون موجب ضرب و شتم شود

پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران همچنین در خصوص ضرب و شتم مأموران شهرداری توسط مأموران سازمان ژئوفیزیک در پی قطع درختان این مرکز گفت: قبل از عید آقای پیرهادی با من تماس گرفت و من نیز در این مورد با دوستانمان در شهرداری صحبت کردم و تاکید داشتم که نباید اتفاقات اینچنینی منجر به قطع درختان شود و حتی کمیسیون سلامت نیز در نامه‌ای به شهرداری در این خصوص هشدار داد.

وی با بیان این‌که نباید اعمال قانون منجر به ضرب و شتم عوامل شهرداری شود، گفت: متاسفانه شهرداری در راستای انجام وظایف خود مورد ضرب و شتم قرار گرفته و باید این موضوع پیگیری شود و قرار نیست پرسنل شهرداری در راستای اجرای قانون مورد اهانت و ضرب و شتم قرار گیرند و توقع‌مان از شهرداری این است که اقدام مناسب در این خصوص انجام دهد.

از گازاشک آور علیه مأمور شهرداری استفاده شد

ناصر امانی رئیس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به ضرب و شتم ماموران شهرداری تهران توسط ماموران سازمان ژئوفیزیک دانشگاه تهران گفت: شب گذشته اخبار ۲۰:۳۰ گزارشی درباره قطع درختان منتشر کرد که در آن ضرب و شتم مأموران شهرداری مشخص بود که حتی یک از عوامل سازمان مربوطه می‌خواست از یک ارتفاعی مامور شهرداری را پرت کند و از گاز اشک‌آور برعلیه مأموران استفاده شده و لباس آنها پاره شده است.

وی با بیان این‌که باید به این اتفاق عجیب واکنش یک پارچه نشان دهیم و از مأموران شهرداری حمایت کنیم، اظهار کرد: شهرداری آنقدر ذلیل نشده که مأمورانش چنین بلایی برسرشان بیاید.

رئیس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران با بیان این‌که سازمان مربوطه بر خلاف قول و وعده‌ها عمل می‌کند، اظهار کرد: قرار بوده که این درختان در فصل مناسب جابه‌جا شوند نه حالا که فصل بهار است و قطعا جابه‌جایی این درختان موجب خشک شدن آنها می‌شود و از آن طرف سازمان مربوطه می‌گوید ما براساس توافقات می‌خواهیم درختان را جابه‌جا کنیم در حالی که باید در فصل مناسب خواب این درختان این اتفاق می‌افتد.

درخواست از قوه قضائیه

سید احمد علوی با انتشار توئیتی در خصوص صحبت‌های شهردار منطقه ۳ مبنی بر حمله کارمندان موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران با باتوم به کارمندان شهرداری که قصد ممانعت از قطع درختان در محوطه این موسسه را داشتند، خواستار ورود دستگاه قضا و رییس دانشگاه تهران به این موضوع شد.

او در توئیت خود نوشت: «قطع درختان توسط موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران کافی نبود حالا حمله به کارمندان شهرداری با باتوم هم به اعمال غیراخلاقی مسئولان این موسسه اضافه شد از رییس دانشگاه تهران و دستگاه قضا درخواست ورود و برخورد با متعرضان به حقوق شهروندان و کارمندان شهرداری را دارم.»

۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
کد خبر: 26873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      0 0
      زورگویان بزرگ که همیشه ضعیفان و فقرا رو کتک میزنن بلاخره طعم داروی خودشونو چشیدن خخخ نوش جونتون، دست اونام درد نکنه که خوب نرمتون کردن، آفرین بهشون که آماده بودن، حقتونه دندتون نرم