رشد عجیب قیمت مسکن در اسفند ۱۴۰۰ /متوسط قیمت مسکن در تهران متری بیش از ۳۵ میلیون تومان!

بانک مرکزی در گزارشی متوسط هر متر مربع واحد مسکونی در تهران را بیش از ۳۵ میلیون تومان میزان افزایش سالانه قیمت مسکن را ۱۶ درصد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در اسفندماه ۱۴۰۰ را منتشر کرد.

بر این اساس ۶ هزار و ۸۳۴ فقره معامله به ثبت رسید که نسبت به بهمن ماه سال گذشته که تعداد معاملات مسکن ۸ هزار و ۵۳۲ فقره بود، کاهش ۱۹.۹ درصدی داشته است. همچنین نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن (اسفند ۱۳۹۹) که تعداد معاملات مسکن ۵ هزار و ۲۷۳ فقره بود، رشد ۲۹.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

در این گزارش متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران ۳۵ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان اعلام شده در حالی که ماه پیش از آن (بهمن ۱۴۰۰) این شاخص ۳۳ میلیون و ۵۶ هزار تومان در هر مترمربع بود که رشد ۶.۲ درصدی را در پی داشته است.

همچنین متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در ماه مشابه سال قبل از آن (اسفند ۱۳۹۹) ۳۰ میلیون و ۲۷۴ هزار تومان بود که افزایش ۱۶ درصدی را شاهد بودیم.


اجاره بها


بررسی تحولات اجاره بهای مسکن نشان می‌دهد در اسفندماه سال گذشته شاخص کرایه مسکن اجاره‌ای در شهر تهران افزایش ۴۵.۸ درصدی نسبت به اسفند ۱۳۹۹ و افزایش ۵۰.۲ درصدی برای کل مناطق شهری رخ داده است.

گران‌ترین منطقه پایتخت در اسفندماه سال گذشته منطقه ۱ با متوسط قیمت ۷۷ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان است و پس از آن منطقه ۳ با متوسط متری ۶۵ میلیون و ۱۷۴ هزار تومان قرار دارد. ارزان‌ترین منطقه نیز منطقه ۱۸ با متوسط متری ۱۶ میلیون و ۵۶۴ هزار تومان و پس از آن منطقه ۱۹ با میانگین هر متر واحد مسکونی ۱۶ میلیون و ۹۷۹ هزار تومان برآورد می‌شود.

بیشترین تعداد معاملات مسکن در ماه گذشته با ۹۷۴ فقره معامله در منطقه ۵ و پس از آن با ۶۴۷ فقره در منطقه ۱۰ به ثبت رسید و کمترین تعداد معاملات نیز در منطقه ۱۹ با ۵۴ و منطقه ۲۰ با ۶۴ فقره معامله انجام شده است.

۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 26863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha