اسکوچیچ: هدف ما صعود از گروه است / مثل یک ایرانی به علی دایی افتخار کردم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: هدف ما در جام جهانی قطر صعود به دور بعدی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان دوشنبه شب در گفت و گویی تلویزیونی اظهار داشت: همه تیم هایی که به جام جهانی صعود کردند، کیفیت بالایی دارند. تفاوتی بین تیم های سید یک نمی توانیم قائل شویم. می توانست قرعه ما بهتر و بدتر باشد اما به طور قطع برای همه تیم های حاضر احترام قائلیم و به دنبال شانس خود برای صعود از گروه هستیم. 

وی ادامه داد: در بازی های مقدماتی هدف داشتیم تا مراحل را با صعود پشت سر بگذاریم و حالا نیز هدف گذاری ما این است که برای اولین بار در تاریخ از گروه صعود کنیم. هر چه مردم انتظار دارند، من هم دارم و برای این کار باید بهترین شرایط را فراهم کنیم و با شجاعت پا به میدان بگذاریم. تیم ما ثبات خود را نشان داده و من مطمئنم می توانیم خودمان را نشان دهیم. 

سرمربی تیم ملی فوتبال تصریح کرد: وقتی از ترجیح من برای همگروهی با چه تیمی می پرسید، واقعا برای ما ممکن نیست که خودمان انتخاب کنیم اما شاید بهتر بود با پرتغال همگروه می شدیم. انگلیس هم به لحاظ فیزیکی و هم از نظر فنی تیم بسیار خوبی است و ما باید خود را با بازی آنها سازگار کنیم.

وی افزود: بودن ما در جام جهانی یعنی اینکه ما استحقاق آن را داشتیم و باید برای خودمان ارزش قائل شویم. 

اسکوچیچ در خصوص کری خوانی های انگلیسی ها برای ایران گفت: من هم تیتر روزنامه سان را دیدم. این صحبت ها برای تیم انگلیس جدید نیست اما با احترام به تیم مقابل، باید برای خودمان هم احترام قائل شویم. 

وی در مورد فهمیدن زبان فارسی بیان کرد: در راه تبریز به تهران با مترجم تمرین کردم و یک زمانی متوجه می شوم و برخی اوقات هم بهتر است که نشان ندهم که متوجه شدم. 

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره حساسیت های بازی ایران با آمریکا اظهار داشت: احتمالا ما دلمان نمی خواست با تیم هایی مثل آلمان همگروه شویم اما به عنوان یک تیم برای آمریکا هم احترام قائلیم و می دانیم که باید روبروی آنها قوی ظاهر شویم. به طور قطع من هم از حساسیت های این بازی آگاه هستم و این موضوع مهمی است. می دانم مناسبات دو کشور درگیر مسائل زیادی بوده و مردم هم صحبت های زیادی در این مورد می کنند. در بازی های حساس قبلی خودمان هم نشان دادیم که می توانیم از پس این بازی ها بر بیاییم. 

سرمربی کروات ایران در مورد حضور علی دایی در قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عنوان کرد: من هم حس ایرانی ها را داشتم. به این موضوع افتخار می کردم. حضور اسطوره های فوتبال ایران در آنجا واقعا قابل توجه بود. من ایرانی نیستم اما واقعا احساس افتخار کردم.

وی تصریح کرد: انتظار دارم این جام جهانی یکی از بهترین جام جهانی هایی باشد که برگزار می شود. از نظر سازماندهی که قطری ها داشتند، واقعا خوب است. نکته دیگر این است که فاصله ایران با قطر خیلی کم است و انتظار من این است که ایرانی ها در این مسابقات حضور داشته باشند و ما را حمایت کنند. این نکته مثبتی برای ماست. 

اسکوچیچ در خصوص دیدارهای تدارکاتی بیان کرد: ما هم منتظر قرعه کشی بودیم تا رقبایمان را بشناسیم. برنامه ما این است که با فدراسیون جلسات مستمری داشته باشیم. هر کاری می کنیم تا این تدارکات به خوبی انجام شود. انتظار من این است تیم های قوی روبروی ما قرار بگیرند و شخصا دوست ندارم با تیم هایی بازی کنیم که جواب ابهامات من را در مورد ترکیب ندهند. 

سرمربی تیم ملی فوتبال ادامه داد: حتما به فدراسیون اطمینان دارم. همین حالا هم از تیم های زیادی درخواست بازی تدارکاتی داشتیم. این توقع را از فدراسیون دارم و قطعا باید تلاش خود را برای این تیم ملی که استحقاق آن را دارد، انجام دهیم. زمان خوبی برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی داریم. 

وی در مورد قراردادهای دستیارانش گفت: فکر می کنم مهمترین چیز در حال حاضر در مورد قرارداد دستیارانم است که همه آنها تمام شده و فکر می کنم فدراسیون در چند روز آینده این موضوع را برطرف خواهد کرد. هم ایرانی ها و هم خارجی ها قراردادشان تمام شده است. 

اسکوچیچ تصریح کرد: اگر من صحبتی در مورد مشکلات نکردم، به این معنی نبوده که مشکلی وجود نداشته است. تصور من این بوده که با این کار شرایط تیم را عادی نگه دارم و مشکلات را مدیریت کنم. اگر از بیرون به تیم نگاه می کردید، می دیدید که مشکلی وجود نداشته اما ما با همه این صحبت ها به هدفمان رسیدیم. بدون بازی دوستانه در شرایط کرونایی و برگزاری دو تمرین در هر اردو به خواسته خود رسیدیم. اصلا دوست ندارم بگویند گروه آسانی داشتیم. باید بازی با بحرین یادمان بیاید. ما چهار بازی داشتیم و بقیه تیم ها سه دیدار داشتند. ما عراق و بحرین که گربه سیاه های ما بودند را شکست دادیم و این به دلیل کیفیتی بوده که داشتیم.

۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۱
کد خبر: 26840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha